Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تبیان، شما نمی‌توانید ژنتیکتان را تغییر بدهید؛ اما می‌توانید دیگر فاکتورهایی را که کمک می‌کنند جوان‌تر بمانید کنترل نمایید.

زیاد در معرض نور آفتاب نباشید

طولانی مدت در معرض تابش خورشید قرار گرفتن، شایع‌ترین فاکتور محیطی است که بر پیر شدن پوست اثر می‌گذارد. از دست رفتن کلاژن، واضح‌ترین دلیل پیر شدن پوست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین و چروک‌ها و تغییر رنگدانه‌های پوست مستقیما با اثر نور خورشید با پوست ارتباط دارند.

تنها کاری که از این جهت می‌توانید انجام دهید این است که تا حد امکان در معرض نور خورشید نباشید. از ضدآفتاب استفاده کنید تا پرتوهای مضر کمتر به پوستتان برسند.

تا حد امکان استرستان را کنترل کنید

استرس نیز می‌تواند باعث شود مسن‌تر به نظر برسید. روش‌های آرام‌سازی و ریلکسیشن مانند تنفس عمیق و مدیتیشن می‌توانند استرستان را کم کنند.

تاثیر متقابل بین ذهن، هیجان و بدن مدت‌هاست که شناخته شده است. امروزه تکنیک‌های ریلکسیشن زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را فرا بگیرید و با کمکشان استرستان را کاهش دهید، فشار خونتان را پایین بیاورید و از خیلی از ناراحتی‌های جسمی‌تان نیز رها شوید. این تکنیک‌ها شامل یوگا، مدیتیشن، آروماتراپی، هیدروتراپی و ... می‌شوند.

شب‌ها خوب بخوابید و برنامه‌ی خواب منظمی داشته باشید

در مطالعه‌ای از افراد سالم بزرگسال یک بار بعد از هشت ساعت خواب و یک بار بعد از یک شب بدخوابی و کسر خواب عکس گرفته شد. از دیگر افراد خواسته شد به میزان جذابیت و زیبایی این افراد امتیاز بدهند. افراد وقتی که بعد از کسر خواب از آن‌ها عکس گرفته شد امتیازات کمتری در مقایسه با عکسی که بعد از هشت ساعت خواب از آن‌ها گرفته شد کسب کردند. خواب خوب شبانه نه فقط برای جسم و بدنتان خوب است بلکه جذابیتتان را نیز افزایش می‌دهد.

ورزش با افزایش جریان خون به تغذیه‌ی بهتر سلول‌های پوست کمک کرده و آن‌ها را سالم و شاداب نگه می‌دارد. جریان خون بهتر باعث می‌شود اکسیژن بهتری هم به سلول‌های پوست رسیده و ضایعات سلولی زودتر دفع شوند. همچنین وقتی عرق می‌کنید، منافذ پوستتان باز شده و موادی که در آن‌ها تجمع یافته دفع می‌شوند

خواب خوب شب می‌تواند اثر شگفت‌انگیزی بر ظاهر و زیبایی‌تان بگذارد. صورت شما وقتی که در خواب هستید ریلکس و آرام است و این کمک می‌کند خطوط ریز صورتتان نیز عمق کمتری داشته باشند. توصیه شده است هر شب هشت ساعت بخوابید.

شما می‌توانید الگوهای خوابتان را تنظیم کنید؛ حداقل یک ربع قبل از خواب برای خوابیدن آماده شوید، مثلا سراغ موبایل و کامپیوتر نروید و این ابزار را به اتاق خوابتان راه ندهید. می‌توانید مطالعه کنید، به یک موسیقی آرامش‌بخش گوش بدهید یا دوش آب گرم بگیرید. هر الگویی که انتخاب می‌کنید هر شب انجامش دهید تا بدنتان به این الگوی منظم خواب عادت کند و این سیگنال را دریافت کند که وقت خواب است. استفاده از موبایل و تماشای تلویزیون و ...، فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند مغزتان را بیدار نگه دارند.

تغذیه‌ی سالم‌تری داشته باشید

خوردن غذاهای سالم خصوصا رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها از هر جهت به نفع شماست. آنتی اکسیدان‌های موجود در این غذاها می‌توانند آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و آلاینده‌ها به پوست را کاهش دهند. سعی کنید گوشت قرمز را در حد اعتدال مصرف کنید. تحقیقات زیادی نشان داده رژیم غذایی مدیترانه‌ای روش بسیار سالمی برای تغذیه است.

فراموش نکنید که مرطوب کننده بزنید

مرطوب کردن پوست خیلی مهم است. پوست خشک، مات و بی‌حال‌ به نظر می‌رسد. هر روز مرطوب‌کننده به پوستتان بزنید، خصوصا در فصل زمستان. یک مرطوب کننده حاوی رتینوئید در ترکیب با یک پاک کننده مناسب پوست کمک می‌کند شاداب به نظر برسید. کرم‌های مرطوب‌کننده که پپتید دارند معمولا برای انواع پوست مناسب‌اند.

می‌توانید از روش‌های کم تهاجمی برای جوانسازی پوست استفاده کنید

روش‌های بسیار کم تهاجمی برای بازیابی طراوت پوست وجود دارند: بوتاکس برای کاهش فعالیت زیاد عضله که ایجاد چین و چروک می‌کند، یا فیلرها برای جایگزین کردن چربی‌های از دست رفته پوست در صورت مناسب‌اند. کاهش چربی پوست، فرایندی طبیعی از افزایش سن است.

در استفاده از روش‌های کم تهاجمی برای جوانسازی پوست موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

. توقعاتتان واقعی باشد

. پزشک متبحری را انتخاب کنید

. زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید

. ریسک‌های احتمالی را دست‌کم نگیرید

. برای ریکاوری صبور باشید

. گزینه‌های غیرجراحی را انتخاب کنید

سیگار نکشید

سیگار کشیدن فاکتوری شناخته شده و ثابت شده در پیری زودرس پوست است. بهتر است کلا از مصرف تنباکو به هر نوع آن اجتناب کنید.

ورزش کنید

روزانه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش کنید. ورزش با افزایش جریان خون به تغذیه‌ی بهتر سلول‌های پوست کمک کرده و آن‌ها را سالم و شاداب نگه می‌دارد. جریان خون بهتر باعث می‌شود اکسیژن بهتری هم به سلول‌های پوست رسیده و ضایعات سلولی زودتر دفع شوند. همچنین وقتی عرق می‌کنید، منافذ پوستتان باز شده و موادی که در آن‌ها تجمع یافته دفع می‌شوند.

لبخند زدن را فراموش نکنید

شاید مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای جوان‌تر به نظر رسیدن‌تان انجام دهید، لبخند زدن باشد. لبخند زدن باعث می‌شود از تعداد چین و چروک‌هایی که در صورت ظاهر می‌شوند به مرور کاسته شود. لبخند زدن شما را شادتر می‌کند به شما انرژی بیشتری می‌دهد. یک رویکرد شادتر و مثبت‌تر تشویق‌تان می‌کند عادت‌های غذایی سالم‌تری در پیش بگیرید و بیشتر ورزش کنید، و البته تحمل این پاندمی هم برایتان راحت‌تر می‌‌شود!

پربیننده ترین سویه جدید کرونا از راه رسید احتمال تاثیر سم نوعی افعی بر ویروس کرونا از شایعه تا واقعیت، خطر ایجاد لخته خون با تزریق واکسن کرونا ترس از کرونا ، عامل اصلی ابتلا به کروناست آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۱۰)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جوانی پوست سلول های پوست جریان خون مرطوب کننده لبخند زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند باید علمی برای حمام رفتن

بعضی از روزها احساس می کنید که حتما نیاز به دوش گرفتن دارید تا همه استرس تان از بین برود اما در بعضی از روزها حتی یک دقیقه هم دوست ندارید زمان بگذارید و حمام کنید. این که شما هر روز دوش گرفتن را نادیده بگیرید، گاهی اوقات برای پوست تان خوب و گاهی اوقات بد است.

شستن بیش از حد پوست، باعث خشکی آن می شود. پس باید سعی کنید که عادات مثبت را برای روتین حمام کردن خودتان در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید که در این قسمت از بهداشت و سلامت به شما توضیح خواهیم داد که چند وقت یکبار دوش بگیرید.

اگر بخواهید از لحاظ نکات عنوان شده علمی، دفعات استحمام هفتگی خود را تنظیم کنید باید به چند مورد که در ادامه خواهید خواند، توجه کنید.

نوع پوست خود را بشناسید

به گزارش نمناک، اگر پوست چربی دارید، احتمالاً دوست دارید تند تند حمام کنید تا پوست تان مات شود اما معمولاً نتیجه نمی گیرید. مواد شیمیایی مضر داخل صابون پوست را به شدت خشک و زبر می کند و باعث می شود که غده های چربی به دلیل خشکی پوست تلاش بیشتری داشته باشند و چربی بیشتری تولید کنند و در نتیجه پوست شما چرب تر می شود.

اگر پوست حساس و خشک دارید، و از مشکلات پوستی مثل پسوریازیس رنج می برید، ممکن است دوش گرفتن التهابات را تحریک کند و باعث خارش شود. بعضی از متخصصان پوست پیشنهاد می کنند که دو یا سه بار در هفته دوش بگیرید تا از این وضعیت جلوگیری شود.

به موهای خود نگاهی بیندازید

اینکه صبح ها چشم باز می کنید و سریعاً به حمام می روید، ممکن است به شما احساس تمیزی بدهد اما اینکه هر روز به موهای خود شامپو بزنید شاید ظاهر موهای تان را به هم بریزد. اگر موهای فر دارید، شستن موها به اندازه یک بار در هفته کافی است. زیرا باید سعی کنید که رطوبت را داخل موها حفظ کنید اما اگر موهایتان چرب است، هفته ای سه بار استحمام نیاز خواهید داشت.

به برنامه ورزشی خود دقت کنید

اگر زیاد باشگاه می روید، احتمالا دوست دارید تند تند حمام کنید، البته که باید بیشتر دوش بگیرید. دوش گرفتن دقیقا بعد از باشگاه باعث می شود که ماهیچه های شما زودتر ریکاوری شود، از اکنه روی بدن جلوگیری شود و قدرت سیستم ایمنی بدنتان افزایش پیدا کند.

عادات دوش گرفتن خود را با فصل تنظیم کنید

هنگامی که در هوای داغ و گرم هستید، کاملاً طبیعی است که احساس می کنید خیلی زیاد عرق کرده اید و شاید دو بار در روز هم به دوش گرفتن نیاز پیدا کنید اما در هوای خنک تر کمتر عرق می کنید و در نتیجه کمتر نیاز به دوش گرفتن خواهید داشت. پوست در ماه های زمستان خشک و حساس می شود و دوش گرفتن در طول روز ممکن است خشکی آن را افزایش دهد.

چند نکته مهم

جدا از اینکه چقدر دوش می گیرید، نوع دوش گرفتن شما هم برای پوست و سلامت کلی تان موثر است:

دما را کاهش دهید. این که آب را بیش از حد داغ کنید، برای پوست تان مضر است و چربی مورد نیاز آن را از بین می برد و دچار حساسیت می کند. به دنبال پاک کننده های بدون رایحه باشید. رایحه های موجود در صابون شاید حس خوبی را ایجاد کند اما برای پوست آسیب رسان است. مدت زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید. متخصصان پوست پیشنهاد می کنند که حداکثر 10 دقیقه دوش بگیرید و این زمان را بیشتر نکنید. صابون را فراموش کنید. مجبور نیستید هر روز به صورت و بدن خود صابون بزنید. می توانید فقط برای قسمت های حساس مثل زیر بغل و اندام خصوصی خود از صابون استفاده کنید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • نحوه جدا کردن حرفه ای پوست هندوانه (فیلم)
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • چند باید علمی برای حمام رفتن
  • استفاده از آبرسان چگونه پوست را روشن می‌کند؟
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • راهکارهای کاهش استرس
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت