Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@19:41:14 GMT

مرد یک میلیارد دلاری با رکوردهای میلیونی (گزارش)

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۲۱۳۹

مرد یک میلیارد دلاری با رکوردهای میلیونی (گزارش)

وب سایت رسمی گینس به تجلیل از رونالدو پرداخته و او را تنها یک ورزشکار معروف ندانست؛ بلکه او را مردی با رکوردهای شگفت انگیز در زمینه های مختلف معرفی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو شب گذشته با دبل مقابل ایرلند شمالی ضمن اینکه یک بار دیگر در نقش ناجی برای تیم ملی پرتغال ظاهر شد، توانست سرانجام از رکورد علی دایی عبور کرده و با رساندن شمار گل های خود به عدد 111، عنوان بهترین گلزن بازی های ملی فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گونه بود که نام این ستاره پرتغالی به عنوان رکورددار گلزنی در بازی های ملی وارد کتاب رکوردهای گینس شد. وب سایت رسمی آکادمی گینس با  یک گزارش جالب به استقبال رکوردشکنی مردی رفت که بیشترین تعداد لایک فیسبوک، بیشتر فالور اینستاگرام، بالاترین امتیاز EA-FIFA و کلی رکورد هیجان انگیز دیگر را به نام خود ثبت کرده است.

 

سال 2003 بود که سر آلکس فرگوسن یک ستاره نوظهور را به فوتبال دنیا معرفی کرد و در موردش گفت: کریستیانو یکی از شگفت انگیزترین بازیکنان جوانی است که تا کنون دیده بودم. این گونه بود که رونالدو اولین خرید پرتغالی تراکتور لقب گرفت و اینک او بهترین گلزن ملی فوتبال جهان است...

 

ستاره تیم ملی پرتغال رکورد بیشترین گل زده شده توسط یک بازیکن در تاریخ بازی های ملی را روز اول سپتامبر سال 2021 (10 شهریور 1400) در ورزشگاه آلگاروه شکست. رونالدو پیش از این رکورد یاد شده را به صورت مشترک با علی دایی (مهاجم تیم ملی فوتبال ایران بین سال های 1993 تا 2006) در اختیار داشت. او با دبل مقابل ایرلند شمار گل های خود را به عدد 111 رساند تا با پیشی گرفتن از دایی، به تنها رکورد را مال خود کند.

 

 

علی دایی، کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران، مربیگری را از سال 2006 آغاز کرد. سایپا آخرین تیم تحت هدایت او بود (بین سال های 2017 تا 2019). او بعد از اینکه سال ها رکورد بهترین گلزن ملی جهان را در اختیار داشت، شب گذشته پس از رسیدن رونالدو به گل شماره 111، این رکورد را تحویل کاپیتان پرتغال داد. البته این اولین بار نیست که نام رونالدو در کتاب رکوردهای گینس ثبت می شود.


رونالدو در عرصه باشگاهی هم مثل تیم ملی رکوردهای گلزنی بسیاری دارد. زننده بیشترین گل در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (134 گل) و بیشترین گل در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا (17 گل) از جمله این رکوردهاست. او همچنین بالاتر از مسی و پله (98 امتیاز)، با امتیاز 99 در بازی FIFA 18 فقط یک عدد تا 100 از 100 فاصله داشت.

 

رونالدو فقط یک بازیکن فوتبالِ مشهور و موفق نیست او یک ورزشکار، سلبریتی و چهره شناخته شده در فضای مجازی است که حتی وقتی فوتبال هم بازی نمی کند، خبرساز و رکوردشکن است. کریس بیشترین تعداد دنبال کننده در توئیتر و اینستاگرام را در بین ورزشکاران دارد. حساب اینستاگرام او در حال حاضر بیشتر تعداد دنبال کننده را در میان تمامی کاربران دنیا در هر زمینه ای دارد. او در سال 2017 با 120,135,089 از سلنا گومز در تعداد فالورهای اینستاگرام پیشی گرفت. صفحه ویکی پدیای فوق ستاره پرتغالی ها با 112 میلیون نفر بازید کننده، پر بیننده ترین صفحه ویکی پدیا در میان تمامی ورزشکاران دنیا به حساب می آید. همچنین بیشترین تعداد لایک برای یک ورزشکار با عدد قابل توجه 124,726,150 در فیسبوک به نام رونالدو ثبت شده است.

 

دوران حرفه ای رونالدو از 12 سالگی شروع شد؛ او هیچ گاه توپ را از دست نداد و بهترین گلزن تاریخ فوتبال پرتغال شد. او در اسپورتینگ لیسبون به اولین بازیکنی تبدیل شد که در تمامی تیم های پایه یک باشگاه بازی می کند (زیر 16 سال ، زیر 17 و زیر 18 سال). در همان سال او به تیم دوم و سپس اول اسپورتینگ منتقل شد و در نهایت قهرمانی سوپرجام پرتغال را با این تیم در اولین فصل حضورش کسب کرد؛ او بعد از درخشش در اسپورتینگ راهی منچستریونایتد شد و در 23 سالگی اولین توپ طلای خود را به دست آورد. او گل های خود را پشت سر هم و بدون توجه به نام حریفان به ثمر رساند و در راه رسیدن به عدد شگفت انگیز 111 گل ملی توانست عنوان قهرمانی یورو 2016 و لیگ ملت های اروپا 2019 را فتح کند.

 

رونالدو تنها فوتبالیستی بود که موفق شد بیش از یک میلیارد دلار از حرفه خود به جیب بزند. او در سال 2018 راهی یوونتوس شد. او در تابستان نقل و انتقالاتی فصل جدید تصمیم به ترک یووه و بازگشت به منچستریونایتد بعد از بیش از یک دهه گرفت. این گونه بود که رونالدو با عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال دنیا راهی تیمی شد که بسیاری از موفقیت هایش را مدیون آن است.

منچستر یونایتد کریستیانو رونالدو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: منچستر یونایتد کریستیانو رونالدو بهترین گلزن ملی فوتبال تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟

آفتاب‌‌نیوز :

اخیر روزنامه هم میهن از شکستن رکورد تورم تاریخ انقلاب در دولت رئیسی خبر داده بود که بانک مرکزی در جوابیه ای به این گزارش آن را رد کرد اما ناخواسته اطلاعات جدیدی از ثبت رکورد تورم در دولت رئیسی افشا کرده است.

‏بانک مرکزی در بخشی از این گزارش نوشته بود:  «تورم نقطه به نقطه در ماه فروردین سال ۱۴۰۳، نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است».

‏ عبدالناصر همتی در واکنش به این گزارش بانک مرکزی نوشته است: از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲  ‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. 

‏وی افزود: این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

‏همتس نوشت: این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

دیگر خبرها

  • رکوردهای شیرین مودریچ و کارلتو در شب شیرینی رئالی‌ها
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • کیه لینی: حضور رونالدو در یوونتوس؟ او می‌خواست ثابت کند که از رئال مادرید قوی‌تر است
  • واکنش‌ها به درخشش رونالدو؛ او تا ۷۰ سالگی ادامه می‌دهد!
  • مهارت‌های باورنکردنی در دنیای فوتبال؛ از رونالدو و مسی تا نیمار و ام باپه / فیلم
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه