Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی آثار اهدایی به موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان شامگاه چهارشنبه ۱۰ شهریورماه برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چهارشنبه 10 شهریور 1400 بود که از سوی روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد اعلام شد که مراسم بازگشایی موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان و افتتاح نمایشگاه «ارمغان» قرار است عصر چهارشنبه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اعلام قرار بر این بود که مراسم به صورت آنلاین پخش شود تا علاقه‌مندان بتوانند این مراسم را به صورت زنده ببینند. همچنین خبرنگاران هم بتوانند مراسم را با استفاده از همین پخش زنده، پوشش دهند.

جشنواره موسیقی نواحی با ماندگاری در کرمان ضرر می‌کند

 

نمایشگاه «ارمغان» به نمایش آثار برخی از هنرمندان صاحب نام ایران - اهدایی به موزه اختصاص داشت. همچنین این اتفاق با حضور هادی مظفری مدیرکل مرکزهنرهای تجسمی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی رخ می‌داد.

در این مراسم 121 اثر ارزشمند از مرحومه منیژه میرعمادی و همسرش دکتر جمشید ناصری با عنوان «ارمغان» به موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان اهدا شد.

از مسئولان استان کرمان؛ استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این مراسم حضور داشتند.

زمانی که پخش زنده این مراسم آغاز شد، تنها چند دقیقه تصویر و صدای درستی به دست مخاطبان رسید و پس از آن قطع تصویر و قطع صدا، دیگر امکان دیدن این مراسم را فراهم نکرد. لینک‌های مختلفی هم برای دیدنِ این ویدیو در آپارات و حتی اینستاگرام برای خبرنگاران ارسال شد، اما هیچ کدام شرایط را مهیا نکرد.

در این مراسم هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آثار فاخر و ظرفیت های کرمان در بخش هنرهای معاصر گفت: پس از تهران ارزشمندترین مجموعه اهدایی به کرمان اهدا شده و موزه استاد صنعتی در کرمان پس از تهران ارزشمندترین موزه هنرهای معاصر کشور است.

هادی مظفری افزود: سرکار خانم منیژه میر عمادی 696 اثر ارزشمند را به جامعه هنر اهدا کردند، به لطف همسر ایشان جمشید ناصری و صحبت هایی که شد درخواست دادیم که بعد از تهران بخش قابل توجهی از این آثار به موزه کرمان اهدا شود.

وی تصریح کرد: ارزشمندترین بخش این مجموعه بعد از تهران به کرمان آمد و به دلیل شرایط کرونا اهدا به تعویق افتاده بود تا اینکه امشب انجام شد.

مدیرکل هنرهای تجسمی ضمن قدردانی برای اهدای این آثار نسبت به آینده موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان ابراز امیدواری کرد و گفت: سه اتفاق مهم دراین دوره در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان افتاد که به جایگاه و پویایی موزه کمک می کند. مرمت آثار، مرمتساختمان موزه و اهدای 121 اثر اتفاقاتی است که در این دوره انجام شد. آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت استانداری کرمان مرمت شد. در تعامل دفتر هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران 121 اثر اهدایی از مجموعه ارمغان نیز به موزه هنرهای صنعتی کرمان اهدا شد.

علی زینی‌وند، استاندار کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر قطعه اصلی هویت ماست، گفت: آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بسیار فاخر هستند و این آثار که اهدا شده بسیار ارزشمند است. باید کرمان را با آثار امروز و آثار گذشته ماندگار کنیم و موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان نیز در این مسیر فعالیت می‌کند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تشکر از اهدای آثار هنری به موزه صنعتی کرمان گفت: سعی داریم مباحث هنری و درخواست هنرمندان را در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی جدی‌تر و بیشتر پیگیری کنیم.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم گفت: آثاری که به موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان اهدا شده است، سرمایه معنوی هستند و از اهداکنندگان باید تشکر کرد که این اتفاق بزرگ را در حوزه هنر تجسمی و موزه کرمان رقم زدند. استان کرمان را باید از لحاظ ظرفیت حوزه فرهنگ و هنر به عنوان موزه هنرهای تجسمی بشناسیم. دراین دوره کارهای ارزشمندی انجام شد و هدف گذاری کردیم تا کرمان پایلوت گردشگری شود. در گام اول مرمت آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان با تلاش معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و پس از آن بازسازی و مرمت بنای موزه انجام شد و تعاملات داخلی و خارجی شکل گرفت که در مجموع 20 نمایشگاه و 50 برنامه در این دوره در موزه برگزار شد که دو نمایشگاه بین المللی بود.  

علیزاده ادامه داد: در طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر شهر کرمان و شهرهای سیرجان، جیرفت و کهنوج به عنوان شهر خلاق معرفی شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موزه هنرهای معاصر استان کرمان موزه هنرهای معاصر استان کرمان موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان فرهنگ و ارشاد اسلامی موزه هنرهای وزارت فرهنگ کرمان اهدا شد هنرهای تجسمی استان کرمان انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • ب ام و E24 635csi ؛ این کد در مجموعه باواریائی ها بسیار ارزشمند است(+عکس)
  • ب ام و E24 635csi ؛ این کد در مجموعه باورایائی ها بسیار ارزشمند است(+عکس)
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند