Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@03:35:09 GMT

واکنش کاربران عراقی به حضور مداحان ایرانی در حسینیه داودالعاشور / "ایران و العراق لایمکن‌الفراق"

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۲۴۲۴

واکنش کاربران عراقی به حضور مداحان ایرانی در حسینیه داودالعاشور / 'ایران و العراق لایمکن‌الفراق'

بسیاری از کاربران عراقی از حضور مداحان ایرانی در حسینیه داودالعاشور استقبال کرده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو پایگاه اطلاع‌رسانی حسینیه داودا‌لعاشور در صفحه اینستاگرام خود ویدئویی از مداحی عربی حاج محمود کریمی بارگذاری کرده است که واکنش‌های زیادی را از سوی کاربران عراقی و ایرانی به‌دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

بسیاری از کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی این اتفاق را "نیکو و خوشایند" خوانده‌اند. بسیاری از کاربران کشور عراق با استفاده از عبارت عربی همچون "موفقین ان شالله" به استقبال مداحان ایرانی رفته‌اند.

نوحه‌خوانی عربی میثم مطیعی و محمود کریمی نظر تعداد زیادی از کاربران را جلب کرده است. یک کاربر عراقی در این باره نوشته است " میثم مطیعی تقرأ اللغه‌العربیه بشکل افضل" و کاربر دیگری نوشته است "حفظ‌الله الحاج محمود کریمی"

برخی از کاربران ایرانی نیز پیام‌هایی را در این صفحه بارگذاری کرده‌اند و اغلب ابراز امیدواری کرده‌اند که در راهپیمایی اربعین در کنار عراقی‌ها خواهند بود. کاربر عراقی دیگری نیز نوشته است "حب‌الحسین یجمعنا". این عبارت از چند شعاری است که حس وحال و عشق راهپیمایی اربعین را به اشتراک می‌گذارد. بسیاری از کسانی که به پیاده‌روی رفته‌‌اند مشاهده خود را با این هشتگ منتشر می‌کردند.

یک کاربر  عراقی، مردم ایران را دعوت به حضور در راهپیمایی اربعین کرده و نوشته "الشعب‌العراقی انتم خادم‌الحسین و خادم الزوارالحسین".

میثم مطیعی به عنوان اولین مداح ایرانی از سه سال گذشته در این مراسم حضور پیدا می‌کرد. امسال اما در کنار مطیعی، محمود کریمی و سیدمجید بنی‌فاطمه نیز در این مراسم حضور یافته‌اند. یکی از پیامدهای حضور مداحان ایرانی در عراق این است که در کنار روابط مستحکم سیاسی کشور ایران و عراق، آنچه بیش از گذشته اهمیت دارد، روابط فرهنگی میان این دو کشور همسایه است. این روابط به خصوص با توجه به اشتراک هویت شیعی از قدمت و عمق بسیار زیادی برخوردار است و حضور مداحان در مراسمات دینی و مذهبی، می‌تواند روابط فرهنگی دو کشور را مستحکم‌تر از گذشته کند.

 این برنامه به صورت زنده از شبکه‌های عقیله، ام‌البنین، الإباء، کانال حسینیه داود‌العاشور و صفحات مجازی  میثم مطیعی پخش خواهد شد. عزاداری مداحان ایرانی در حسینیه داود‌العاشور چهارشنبه و پنجشنبه 10 و 11 شهریور ساعت 21 به وقت ایران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراق اربعین محرم مداح مداحان ایرانی کاربران عراقی حضور مداحان محمود کریمی میثم مطیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت

به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از اینکه ولادیمیر آلکنو، سرمربی پیشین تیم‌های ملی والیبال روسیه و ایران به دنیای مربیگری بازگشت و هدایت تیم زنیت سن‌پترزبورگ را بر عهده گرفت، از مهدی خباز بدنساز ایرانی به عنوان مربی بدنسازی دعوت کرد تا در این تیم حضور داشته باشد.

آلکنو ۵۷ ساله در ۳ مقطع، سرمربی تیم ملی روسیه بود و توانست با این تیم در یک فینال رویایی مقابل برزیل، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن شود. آخرین باری که آلکنو روی سرمربیگری تیمی را بر عهده داشت، سال ۲۰۲۱ و تیم ملی ایران بود. زنیت سن‌پترزبورگ در فصل گذشته لیگ برتر روسیه در مکان ششم ایستاد.

کد خبر 6098400 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • پیکر شهید گمنام در حسینیه نخل رفسنجان آرام گرفت
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • انتقام بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • افشین قطبی شدیدا دلخور و به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها