Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:23:39 GMT

ویروس های جهش یافته کرونا و چالش واکسیناسیون کودکان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۲۶۷۱

ویروس های جهش یافته کرونا و چالش واکسیناسیون کودکان

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه فرانسوی لوپوئن در گزارشی با پرداختن به موضوع واکسیناسیون کودکان نوشت: یک نهاد بهداشتی در استرالیا در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) انجام واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ الی ۱۵ ساله را با واکسن فایزر به صورت موقت تائید کرد. گروه مشاوره فنی این نهاد بهداشتی در مورد ایمن سازی (ATAGI) نیز توصیه کرد که نوجوانان این رده سنی به ویژه آن هایی که مبتلا به بیماری های مزمن هستند، واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظیر این استراتژی در آمریکا و کانادا نیز اجرا شده است. فرانسه نیز واکسیناسیون نوجوانان بالای ۱۲ سال را توصیه کرده است.  
این رسانه فرانسوی افزود: اما پرسشی که مطرح می شود آن است که تکلیف واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال که در حال حاضر در استرالیا سهم بیشتری از مبتلایان جدید را نسبت به سال گذشته به خود اختصاص داده اند چیست؟  
لوپوئن ادامه داد: از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون کودکان در معرض خطر بسیار کمی در ابتلا به اشکال شدید کووید -۱۹ یا مرگ بر اثر آن ها قرار دارند، اگرچه داده های اخیر از ایالات متحده نشان می دهد که بستری شدن کودکان در بیمارستان ها در اثر ابتلا به کووید-19 نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته بیشتر است.

این داده ها همچنین بیانگر آن است که آلودگی به ویروس دلتا در این گروه های سنی افزایش یافته است. اما با وجود اینکه میزان بستری شدن افزایش یافته است، این آمار هنوز تکان دهنده نیست. در بین کودکان و نوجوانان زیر ۱۷ سال، این میزان ۰.۳۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر است که بسیار کمتر از نرخ ثبت شده در میان بزرگسالان ۶۰ تا ۶۹ سال (۵.۶۳ در ۱۰۰ هزار) یا افراد بالای ۷۰ سال (۰۸.۰۷ در  ۱۰۰ هزار) است.
لوپوئن همچنین تصریح کرد: با این حال، نتایج اخیر بسیار دلگرم کننده به نظر می رسد؛ چرا که فقط در شمار اندکی از کودکان علائم ابتلای اولیه به کووید -۱۹ پس از گذشت 4 هفته، مشاهده شده است. افزون بر آن، پس از 8 هفته، تقریباً همه کودکان بهبود یافته بودند.
میزان سرایت گونه دلتا نسبت به دیگر انواع ویروس جهش یافته کرونا بیشتر است، بنابراین کودکان بیشتری را مبتلا می کند. اما در حال حاضر، هنوز اجماع علمی در مورد پاسخ به این سوال که مزایای واکسیناسیون کودکان چیست، وجود ندارد. تصمیم گیری راجع به واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نیازمند تجزیه و تحلیل اطلاعات و انجام آزمایش های بالینی است.

پیش‌بینی ورود واکسن کرونای نوزادان در سال ۲۰۲۲ 

همچنین به گزارش دویچه وله، فلوریان هوفمان، پزشک ارشد کلینیک کودکان دانشگاه لودویگ ـ ماکسیملیان مونیخ  گفت: تصور قاطع ما این است که از سال آینده برای همه گروه‌های سنی واکسن کرونا وجود خواهد داشت، حتی برای نوزادان.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه استرالیا واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه استرالیا ویروس کرونا فرانسه استرالیا واکسن کرونا واکسیناسیون کودکان واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ، پنج هزار دانش آموز شرکت کنندگان رویدادهای باغ هنر هستند که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان