Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@18:46:50 GMT

مهمترین محورهای نشست سه جانبه سران مصر، اردن و فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۲۸۱۵

مهمترین محورهای نشست سه جانبه سران مصر، اردن و فلسطین

 به نقل از روسیا الیوم، نشست سه جانبه قاهره با حضور عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، محمود عباس ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم، پادشاه اردن برگزار شد.

رئیس جمهور مصر در این نشست تاکید کرد که قاهره از طریق هماهنگی نزدیک با برادران فلسطینی، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود را در زمینه مسئله فلسطین ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بر اهمیت وحدت تلاش‌ها در مرحله آتی به منظور حمایت از رویکرد فلسطین در قبال حل و فصل سیاسی، پیشبرد آن برای از سرگیری مذاکرات و همچنین تقویت آتش بس بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی تاکید کرد.

،سیسی همچنین بر تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین با تکمیل روند آشتی و اجماع بین همه گروه‌های فلسطینی، حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و نقش آن در نوار غزه، و همچنین بهبود اوضاع بشردوستانه، معیشتی و اقتصادی تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این نشست از تلاش‌های خستگی ناپذیر مصر برای حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

وی همچنین از نقش تاریخی قاهره در این زمینه و تداوم آن با هدف دستیابی به راه حلی عادلانه و همه جانبه برای مسئله فلسطین قدردانی کرد. چرا که این کشور اخیراً نقش اثرگذار و کلیدی را در دستیابی به توافق آتش بس با اسرائیل داشته و رئیس جمهور آن ابتکار عملی را برای بازسازی غزه ارائه کرده است.

عباس بر عمق روابط مصر و فلسطین و اهتمام خود به مشورت و هماهنگی مستمر با رئیس جمهور این کشور در مورد وضعیت کلی فلسطین تاکید کرد.

پادشاه اردن نیز به نوبه خود از مصر قدردانی و بر تمایل خود برای بهره مندی از تلاش‌های این کشور در راستای تحقق توسعه در زمینه های مختلف از طریق تبادل تجربیات و سرمایه گذاری مشترک تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار توافق کردند که رایزنی‌ها و هماهنگی های فشرده خود را در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه به منظور حمایت از مسئله فلسطین در همه زمینه ها ادامه دهند.

طرف‌های مصری و اردنی نیز بر اهمیت تلاش در این زمینه برای تقویت تلاش‌های بین المللی با هدف بهبود روند صلح و از سرگیری مذاکرات جهت حل و فصل بحران فلسطین بر اساس قطعنامه های مشروع بین المللی تاکید کردند./ایسنا

 

عباس: انتخابات فلسطین بدون قدس برگزار نمی‌شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موضع دولت فعلی آمریکا را "خوب" ارزیابی کرد و گفت، واشنگتن موافق راه حل دو کشوری و عدم گسترش شهرک سازی و مخالف اقدامات یک جانبه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با تعدادی از خبرنگاران مصری در محل اقامت خود در قاهره گفت، تماس‌ها با دولت آمریکا ادامه دارد و واشنگتن تصمیمش را برای بازگشایی کنسولگری خود در قدس شرقی اعلام کرده است.

عباس با رد ایده های مبنی بر انجام انتخابات در قدس به صورت تلفنی یا اینترنتی تاکید کرد که صندوق‌های رای باید در قدس باشد، همانطور که در همه انتخابات قبلی برای تاکید بر حاکمیت این سرزمین اتفاق افتاد.

محمود عباس برای شرکت در نشست سه جانبه سران فلسطین، مصر و اردن روز چهارشنبه به قاهره سفر کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سران مصر اردن و فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان دائم روسیه و چین روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر بر لزوم آتش بس در نوار غزه برای ارسال کمک‌های انسانی به آوارگان تاکید کردند.

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت اعلام کرد که آتش‌بس کامل در نوار غزه، پیش‌نیاز ورود ایمن کمک‌های انسانی به این باریکه است.

نبنزیا در این نشست طی بیانیه‌ای گفت: «در حالی‌که عملیات نظامی اسرائیل با حمایت آمریکا که بیش از نیم سال است که در باریکه غزه ادامه دارد، امر کمک رسانی به ساکنان باریکه غیر ممکن است و از تکرار لزوم این سخنان دیگر ناتوان و خسته‌ایم و این مسئله‌ای آشکار است.»

از سوی دیگر، «دای بینگ» نماینده چین در این نشست نیز تاکید کرد: «شاهد گسترش گرسنگی و قحطی در غزه هستیم و ادامه این جنگ هیچ توجیهی ندارد».

کد خبر 6088242

دیگر خبرها

  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه