Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه شهرداری منطقه ۱۹، به منظور بررسی اقدامات اجرایی و پیشرفت کار این پروژه بازدیدی توسط صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمران شهرداری تهران به همراه علی پیوسته مدیرعامل و علی اکبر فسایی معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران،  پیمان عباسی مدیرکل اداره هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و مناطق و محمد مهدی گندمی معاون فنی و عمران منطقه ۱۹ صورت گرفت که طی آن مدیر پروژه به ارائه توضیحاتی درخصوص عملیات انجام شده و سطح پیشرفت کار پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید صبوری با تأکید بر تسریع در اتمام اقدامات باقیمانده در مسیر چپگرد پل از بزرگراه علامه عسگری به سمت باقرشهر شمال، خواستار تکمیل آسفالت آن برای بهره برداری و تردد خودروها شد.  

وی ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص اهمیت ترافیکی این پروژه در کاهش ترافیک با بهره برداری از مسیرهای تندروی شمال به جنوب و جنوب به شمال، کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف انرژی به موضوع تأمین لوله ها در لایه های پایین پل به منظور هدایت آبهای سطحی و پیشگیری از آبماندگی و ضرورت بازنگری در طرح برای حل این مشکل پرداخت.

در این بازدید مهدی گندمی معاون فنی و عمران منطقه نیز درخصوص اقدامات اجرایی توسط شهرداری منطقه جهت تسریع در بازگشایی پل به ارائه توضیحات لازم پرداخت.
به گفته او دوربرگردان جنوب به جنوب و شمال به شمال توسط قرارگاه خاتم، سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و شهرداری منطقه ۱۹ اجرا شده است.

براساس این گزارش طرح احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم شامل یک پل روگذر جنوب به غرب، یک زیرگذر شرق به غرب و غرب به شرق و دور برگردان جنوب به جنوب و شمال به شمال است.  

فاز بعدی این پروژه پس از رفع معارضات کلید خواهد خورد.

دومین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۹ احداث می شود

شهردار منطقه ۱۹ از احداث دومین نیروگاه خورشیدی این منطقه به ظرفیت ۱۰ کیلو وات در محوطه ساختمان خدمات شهری و محیط زیست خبر داد.  

علی توکلی احداث نیروگاه خورشیدی در ساختمان های شهرداری این منطقه را از اهم اولویت های اجرایی در برنامه های توسعه محور با هدف اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه انرژی اعلام کرد و گفت: به همین منظور دومین نیروگاه خورشیدی منطقه در راستای عمل به برنامه پنج ساله سوم و تحقق ماده های ۵۵ و ۵۶ درخصوص توسعه انرژی های نو با سازه پشت بامی راه اندازی و موجب کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق ساختمان خواهد شد.  

وی با بیان اینکه قرارداد احداث این نیروگاه تا هفته آتی ابلاغ و عملیات اجرایی آن در پشت بام ساختمان خدمات شهری و محیط زیست منطقه آغاز می شود، افزود: در همین راستا طی بررسی های صورت گرفته جانمایی لازم برای احداث نیروگاه صورت گرفته و محلی با موقعیت نورگیری بیشتر و سایه اندازی کمتر انتخاب شده است.
ضمن اینکه قرارگرفتن محل این نیروگاه در مجاورت تابلو برق سه فاز به لحاظ فنی مانع از سیم‌کشی طولانی و افزایش بازدهی نیروگاه می شود.  

این مسئول ظرفیت سالانه تولید برق در این نیروگاه را نزدیک به ۱۸مگاوات ساعت برق اعلام و خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت های فسیلی، کمک به کاهش انتشار آلودگی های زیست محیطی و گازهای گلخانه ای از دیگر مزایای بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی به عنوان منابع تولیدکننده انرژی های پاک و تجدیدپذیر هستند.

به گفته این مسئول بهره برداری از پنل‌های خورشیدی در بوستان بزرگ ولایت و راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی در بوستان‌های محدوده از دیگر اقدامات این منطقه برای استفاده بهینه از انرژی‌های نو و تجدید پذیر است.

اجرای طرح بهسازی مخازن پسماندهای شهری در منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲  از اجرای طرح بهسازی مخازن پسماندهای شهری خبر داد.

جعفر میرزایی، با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با  فصل گرما و احتمال تجمع حشرات، طرح بهسازی مخازن پسماندهای  شهری در قالب  رنگ آمیزی و بازسازی مخازن و زیرمخزنی ها به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه عمر مفید مخازن حدود ۴سال است، افزود: بر همین اساس با استقرار اکیپ  تجهیز و بهسازی در نواحی و همچنین  یک اکیپ در  سایت مرکزی، بیش از ۲ هزار  مخزن فرسوده پس از بهسازی  به چرخه خدمات شهری برگشت.

جعفری با اشاره به اینکه طرح بهسازی مخازن به صورت مستمر انجام می شود، افزود: در تداوم این طرح ۲۰۰ عدد زیر مخزنی بتنی در چند محور از جمله خیابان ستارخان نصب شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ در ادامه به تولید زیر مخزنی بتنی در شهرداری ناحیه۴ منطقه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این ناحیه موفق به تولید تعداد زیرمخزنی مورد نیاز ناحیه شده است که این مساله موجب کاهش هزینه ها در نگهداشت شهر می شود. ل

لزوم ارائه راهکارهای کاربردی در طرح های جامع تفکیک پسماند منطقه ۱۴

 معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و هیات همراه در ادامه بازدید از مناطق شهر تهران از پروژه های سطح منطقه ۱۴ بازدید کردند.

حمید محسنی در این بازدید به اتفاق مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران، «کامبیز مصطفی پور» شهردار منطقه و همراهی معاونین و شهرداران نواحی روند اجرای پروژه های اولویت دار، توسعه  محله ای و میزان پیشرفت این اقدامات را  بررسی و مورد  ارزیابی قرار دادند.  

در این خصوص از وضعیت خیابان الله اکبر، پل نیمه کاره خاوران، پل مکانیزه شهید محلاتی، خانه موزه استاد معین، بوستان سلیمانیه  و آرامستان ها و میدانگاه دولاب بازدید به عمل آمد.

جلسه جمع بندی و ارزیابی عملکرد منطقه در ادامه این بازدید، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  برگزار شد  و گزارش عملکرد معاونت ها و نواحی مورد بررسی هیات نظارت قرار گرفت.  

بر این اساس معاونان و شهرداران نواحی به تفکیک در خصوص اقدامات و چالش های حوزه مربوطه برای ارائه خدمت بیشتر به شهروندان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز با تاکید بر حفظ آهنگ خدمت به شهروندان، عملکرد مدیریت شهری منطقه ۱۴ را به ویژه در خصوص رسیدگی به محله ها، پاسخ و پیگیری پیام های مردمی و جلب رضایت  شهروندان مطلوب و ثمربخش خواند.  

محسنی همچنین اقدامات منطقه ۱۴ در میدانگاه دولاب و آرامستان های تاریخی این نقطه از شهر را  فعالیت ارزشمند در حوزه ادیان و ملی برشمرد و مورد قدردانی قرار داد.  

وی در ادامه جلسه بر مواردی همچون اهمیت ارائه راهکارهای کاربردی در اجرای طرح های جامع پسماند، نظافت محله ها و همچنین  بهره گیری از پیوست های اجتماعی به عنوان عاملی موثر در روند توسعه و تعالی شهر و رفع موانع شهری تاکید کرد.

 معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در پایان این نشست عملکرد حوزه های مختلف منطقه ۱۴ را با توجه به آمارهای ارائه شده مطلوب ارزیابی  و ابراز امیدواری کرد با همیاری و همدلی مدیریت شهری منطقه ۱۴ این روند ادامه پیدا کند.

آموزشهای شهروندی  بازیافت در بستر فضای مجازی در جنوب شرق تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: مباحث مدیریت پسماند با توجه به همه گیری کرونا به صورت غیر حضوری و با  رعایت پروتکل های بهداشی برگزار می شود.

علیرضا جعفری با اعلام این خبر گفت:  طی پنج ماه نخست سال دوره های مجازی ویژه دانش آموزان برگزار شد و آنان با پسماند خشک، تر، نحوه تفکیک پسماند خشک، غرف بازیافت و خودروی ملودی جمع آوری پسماند خشک آشنا شدند.

به گفته وی، در این راستا ۳ هزار و ۶۰۸ دانش آموز در مقطع دبستان و ۵۷۰ دانش آموز در مقطع دبیرستان از آموزش های مجازی آشنایی با مباحث مدیریت پسماند بهره مند شدند.

جعفری در ادامه به دوره های آموزشی اصناف با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مدت اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۲۵۷ نفر در مراکز درمانی، سرایداران واحدهای مسکونی و تجاری، اداری و آموزشی، فرهنگی و ورزشی تحت آموزش قرار گرفتن.

وی به اقدامات طرح کاپ اشاره کرد و  گفت: تاکنون ۹۹ ساختمان اداری و  شهرداری، هزار و ۷۶ خانوار در شهرک شاهد ناحیه دو، ۲ هزار و ۸۳۴ خانوار در محله خاور شهر و ۳۵۰ خانوار در محله مظاهری با مباحث طرح کاپ آشنا شدند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ اظهار داشت: افتتاح  نخستین غرفه گلماند منطقه، تجهیز غرف بازیافت به ماسک، اجرای طرح شنبه های بدون پسماند و افزایش محدوده طرح، جمع آوری شیشه های ساختمان، توزیع مخزن به بیمارستان خاص جنوب شرق، توزیع هزار عدد کارتن پلاست به تکایا و حسینه ها در ایام محرم و توزیع هزار کیلوگرم کیسه از جمله اقدامات شاخص  اداره مدیریت پسماند در این مدت است.

توسعه فضای سبز و نگهداشت شهر در منطقه ۷ قابل تقدیر است

عضو ششمین دوره شورای شهر تهران ضمن بازدید از پروژه های ویژه منطقه ۷، از عملکرد مطلوب این منطقه در حوزه های عمرانی، توسعه فضای سبز و نگهداشت شهر تقدیر و بر لزوم ارتقا امکانات رفاهی و تفریحی به ویژه در محلات کم برخوردار تاکید کرد.

ناصر امانی به همراه شهردار، معاونین و جمعی از مدیران ارشد منطقه ۷، ضمن بازدید از المان شهدای گمنام واقع در باغ موزه قصر و ادای احترام به شهدای ۸ سال دفاع مقدس، هدف از انجام این بازدیدهای میدانی را ارائه راهکارهایی موثر و قابل اجرا در حوزه های مختلف مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری توجه ویژه به پروژه های فرهنگی و تفریحی است که با توجه به میزان فعالیت های عمرانی منطقه ۷ در راستای ساخت و مرمت اماکن تفریحی و فرهنگی از جمله المان شهدای گمنام، مسجد خوارزمی، سرای محله نظام آباد، خانه امیر خسرو افشار و... و. این امر کاملاَ رضایت بخش بوده است.

امانی در جریان بازدید از بوستان های جدید الاحداث سطح منطقه، به گفتگو با ساکنین و شهروندان پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از میزان رضایت آن ها در حوزه تجهیزات و امکانات رفاهی در این بوستان ها، عملکرد ویژه منطقه در امر نگهداشت، نوسازی، اجرای ویژه برنامه های مشارکت اجتماعی بسیار مثبت ارزیابی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران احداث و راه اندازی پارک آموزش ترافیک را یکی از دستاوردهای مهم و قابل توجه این منطقه خواند و تصریح کرد: احداث و بهره برداری از همراه سرای شهید مدنی جهت اسکان مراجعین معرفی شده از مددکاری بیمارستان امام حسین (ع)، توجه ویژه به وضیعت معیشتی شهروندان در شرایط کرونا، تملک و احداث ۶ بوستان در راستای توسعه فضای سبز، بهره برداری از میدان میوه و تره بار بهار از اقدامات شاخص این منطقه بوده که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

وی در جریان بازدید از خانواده شهیدان جوادنیا و گفتگوی صمیمانه با مادر ۴ فرزند شهید، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و در خصوص خاطرات شهیدان با مادر شهید به گفتگو نشست.

در ادامه شهردار منطقه ۷، ضمن ابراز خرسندی از حضور عضو ششمین دوره شورای شهر تهران در این منطقه به  ارائه گزارشی از اقدامات شاخص انجام شده پرداخت و گفت: افتتاح مرکز دست آفرین، اجرای ۶۰ هزار متر مربع عملیات تراش و روکش آسفالت و احداث  ۱۸ کیلومتر  مسیر پیاده روسازی و دوچرخه سواری، ارتقای آبرسانی مکانیزه به  ٩٢ درصد در ۴ سال اخیر، هوشمندسازی چاه های آب در سطح منطقه و ساخت و بهره برداری زمین چمن مصنوعی ویژه بانوان به نام نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان تنها بخشی از اقدامات این منطقه در چندماه اخیر بوده است.

سمیه حاجوی در ادامه بر لزوم هماهنگی و یکپارچگی در ارائه خدمات به شهروندان تاکید کرد و افزود: احداث پارک آموزش ترافیک، ساخت و تجهیز مراکز گلماند در بوستان هورفر و بوستان شهید نیاکی، ساخت و بهره برداری باغچه های خانوادگی در دل بوستان شهدای ارتش و راه اندازی مرکز واکسیناسیون شهروندان با هماهنگی و همکاری سازمان ورزش شهرداری تهران از دیگر فعالیت هایی بوده که از سوی این منطقه اجرا شد.

شهردار منطقه ٧ در پایان تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این اقدامات و پروژه های دیگر که در دستور کار قرار دارد رضایت هرچه بیشتری شهروندان را کسب کنیم.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه هفت تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه چهارده تهران شهرداری منطقه پانزده تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه هفت تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه هفت تهران شهرداری منطقه دو تهران معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه امور مناطق شهرداری تهران تهران شهرداری منطقه نیروگاه خورشیدی بهره برداری تهران شهردار شهردار منطقه مدیریت شهری فنی و عمران راه اندازی اجرای طرح شهر تهران منطقه ۱۹ منطقه ۱۴ منطقه ۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از ادامه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه که شامل اجرا و حفاری شمع و فونداسیون سرشمع، ستون و عرشه است، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشخصات کلی پروژه احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) اظهار کرد: قرارداد این پروژه با عنوان پروژه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف واقع در محدوده مناطق ۸ و ۱۱ شهرداری اصفهان بسته شده است.

وی افزود: از تأثیرات شاخص این پروژه می‌توان به کاهش ترافیک روی پل امام خمینی (ره) و سهولت دسترسی به خیابان‌های شریف و درخشان اشاره کرد.

کد خبر 748630

دیگر خبرها

  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت