Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- زهرا نعمتی به مدال طلای ریکرو انفرادی تیراندازی با کمان پارالمپیک‌ توکیو دست یافت.
به گزارش آریا، زهرا نعمتی توانست در رقابت های رویکرو انفرادی پارالمپیک توکیو، مدال طلایی رنگ را به دست بیاورد. در پایان رقابتهای ریکرو انفرادی بازیهای پارالمپیک توکیو که در پارک تیراندازی یومنوشیما توکیو برگزار شد، زهرا نعمتی موفق شد نهمین مدال طلای کاروان سردار دلهای کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
زهرا نعمتی در مسابقه فینال و در یک رقابت نفس‌گیر با نتیجه  6 بر 5 و در تیر طلایی وینسنزا پتریلی حریف ایتالیایی خود را شکست داد. در دیدار رده بندی نیز وو چونیان از چین توانست 6 بر ٢ بر دورسئا پویمندو پیروز شود و به مدال برنز دست یابد. زهرا نعمتی با این مدال، سومین مدال طلای ادوار پارالمپیک خود را کسب و از این حیث هت تریک کرد.  او در لندن، ریو و حالا در توکیو موفق به کسب مدال طلا شده است. 
نعمتی در این رقابت‌ها پس از اینکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله یک هشتم پایانی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس توانست با نتیجه 6 بر 5 پیروز شود. او سپس در یک‌چهارم نهایی نیز ٧ بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد. نعمتی در نیمه نهایی هم 6 بر ٢ حریف یونانی خود را شکست داد. در ادامه رقابت های تیروکمان پارالمپیک زهرا نعمتی روز شنبه ١٣ شهریور نیز به همراه غلامرضا رحیمی و در ماده میکس ریکرو تیراندازی با کمان با حریفان رقابت خواهد کرد. 
، پیش از شروع بازی های پارالمپیک توکیو 2020 یکی از ورزشکارانی که خیلی مورد توجه قرار داشت و روی کسب مدال طلای او حساب ویژه ای باز شده بود، زهرا نعمتی نام داشت؛ کماندار کرمانی که طی دو پارالمپیک قبلی دو مدال طلا کسب کرده بود. نعمتی برای اولین بار در سن 23 سالگی در بازی های پارالمپیک شرکت کرد و طلا گرفت و اینک 13 سال بعد در سن 36 سالگی سومین مدال طلای متوالی خود در این بازی ها را به گردن آویخت. او در بازی های لندن به حدی شگفتی ساز ظاهر شد که طی مراسمی در سن پترزبورگ به عنوان ورزشکار برتر بازی های المپیک 2012 از سوی بنیاد اسپورت آکورد انتخاب شد.
او در بازی های لندن به اولین اولین زن ورزشکار ایرانی تاریخ المپیک و پارالمپیک تبدیل شد که موفق به کسب مدال طلا می شود. نعمتی در همان سال برنز تیمی المپیک را هم به گردن آویخت تا یک شروع رویایی در این بازی ها داشته باشد. 4 سال بعد به عنوان اولین ورزشکار ایرانی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ توانست هم در بازی های المپیک حضور داشته باشد و هم در بازی های پارالمپیک؛ او در ریو 2016 هم مثل 4 سال پیش طلای ریکرو انفرادی زنان پارالمپیک را کسب کرد.
در سومین پارالمپیک متوالی، نعمتی یکی از چهره های شاخص کاروان ایران بود و حساب ویژه ای روی کسب مدال طلا از سوی او باز شده بود. وب سایت رسمی پارالمپیک آسیا در گزارشی که به معرفی برترین زنان ورزشکار این قاره در پارالمپیک توکیو اختصاص داشت، در مورد نعمتی نوشته بود: "به جرات می توان ادعا کرد زهرا نعمتی محبوب ترین و موفق ترین پارالمپین  زن ایرانی است و تلاش می کند تا سومین مدال طلای خود را در توکیو به دست آورد. نعمتی موفق شد در لندن 2012 رکورد پارالمپیک را جابجا کند، و در بازی های ریو 2016 هم به عنوان المپین و هم به عنوان پارالمپین حضور داشت."
گفتنی است که در پایان رقابتهای ریکرو انفرادی بازیهای پارالمپیک توکیو که در پارک تیراندازی یومنوشیما توکیو برگزار شد، زهرا نعمتی موفق شد نهمین مدال طلای کاروان ایران در رقابت‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ را کسب کند. نعمتی در این رقابت‌ها پس از اینکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله یک هشتم پایانی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس توانست با نتیجه 6 بر 5 پیروز شود. او سپس در یک‌چهارم نهایی نیز ٧ بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد. نعمتی در نیمه نهایی هم 6 بر ٢ حریف یونانی خود را شکست داد. زهرا نعمتی در مسابقه فینال و در یک رقابت نفس‌گیر با نتیجه  6 بر 5 و در تیر طلایی وینسنزا پتریلی حریف ایتالیایی خود را شکست داد.
این حد از توجه اما فشار زیادی را روی هر ورزشکاری می گذارد؛ فشاری که البته نعمتی به خوبی به آن فائق آمد تا در پایان مسابقه ای که با طلای سوم او در تاریخ پارالمپیک همراه بود با چشمانی اشکبار بگوید: "همه دوستانم به این هیجان دادن های من عادت کرده اند ولی واقعا هیجان خودم خیلی بالا بود. کنترل کردن این هیجان خیلی سخت بود ولی خوشحالم که توانستم این هیجان را به موقع کنترل کنم. خدا را شکر..."

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زهرا نعمتی کسب مدال طلا پارالمپیک توکیو خود را شکست ریکرو انفرادی کسب مدال طلا زهرا نعمتی مدال طلای رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو

ملی‌پوشان ایران با کسب ۲۰ مدال مختلف‌در رقابت‌های انتخابی جام جهانی به میزبانی چین قهرمان شدند.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح دیروز (چهارشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یین در چین آغاز شد و امروز (پنجشنبه - ۶ اردیبهشت) با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.

ووشوکاران ایران که در روز نخست به ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز رسیده بودند، در روز دوم نیز به درخشش ادامه دادند و با کسب ۷ طلا و ۴ نقره دیگر، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

در مبارزه‌های بخش ساندا محسن محمدسیفی، سهیل موسوی، علی خورشیدی و محمدرضا ریگی ۴ مدال طلا گرفتند و در مسابقات بهش تالو هم زهرا کیانی، شاهین بنی‌طالبی و تیم دوئلین مردان (دو نفره شامل مصطفی حسن‌زاده و حسین قبله‌نما) ۳ طلا در بخش تالو کسب کردند.

همچنین سهیلا منصوریان در ساندای بانوان و مصطفی حسن‌زاده به همراه زهرا جلیلی ۳ نقره کاروان ایران را به ارمغان آوردند.

بدین‌ترتیب کاروان ۱۴ نفره ووشو ایران در پایان مسابقات موفق به کسب ۱۳ طلا، ۵ نقره و ۲ برنز شد و با کسب بیشترین مدال نسبت به سایر کشورها، به مقام قهرمانی و نخست تیمی و مجموع دست یافت. چین با ۷ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز دوم شد و ازبکستان با ۳ طلا، ۸ نقره و ۶ برنز در رده سوم ایستاد.

این مسابقات در حالی به اتمام رسید که تمامی ورزشکاران اعزامی ایران به این رقابت‌ها موفق به کسب مدال شدند. فهرست مدال‌آوران ایران به شرح زیر است: 

مدال‌های طلا (ساندا):

صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم

شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم

سیدمعین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم

محسن محمدسیفی ۷۰ کیلوگرم

سیدسهیل موسوی ۷۵ کیلوگرم 

علی خورشیدی ۸۰ کیلوگرم 

محمدرضا ریگی ۸۵ کیلوگرم 

مدال‌های طلا (تالو):

مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن

زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان و چیانگ‌شو ( ۲ طلا)

هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن

شاهین بنی طالبی در فرم نان‌چوان

تیم دوئلین مردان (دو نفره) با ترکیب مصطفی حسن‌زاده و حسین قبله‌نما

مدال‌های نقره (ساندا):

سهیلا منصوریان ۶۰ کیلوگرم

مدال‌های نقره (تالو):

مصطفی حسن‌زاده در فرم نان‌چوان

زهرا جلیلی در فرم دائو شو

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن

مدال‌های برنز (تالو)

زهرا جلیلی در فرم چانگ چوان و گون شو (۲ مدال)

هلیا اسدیان در فرم نان‌چوان

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعویض‌هایی که بلای جان پرسپولیس شد
  • ادامه پیروزی‌های پیاپی الهلال در لیگ عربستان
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • این دختر باز هم طلای جهانی گرفت
  • کیانی برای دومین بار مدل طلا را کسب کرد
  • انتخابی جام جهانی| زهرا کیانی باز هم طلا گرفت
  • کیانی دومین طلا را کسب کرد
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد