Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا درک درستی از منطقه و مردم‌ آن به‌ویژه ایران ندارد، گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمی‌توانند صحبت کنند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در گفت و گوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» آمادگی کشورش برای انجام کلیه اقدامات به منظور ارسال واکسن «بایون تک» به مقصد ایران را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایکو ماس همچنین با تشکر از تسهیل انتقال اتباع آلمانی از افغانستان در زمان تحولات این کشور، با امیر عبداللهیان به تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه آلمان آغاز هرچه سریعتر گفت و گوهای وین را خواستار شد و به آمادگی کشورش برای ارتقا همه جانبه روابط دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت و گوی تلفنی از ارتقاء‌ همکاری‌های دوجانبه در همه حوزه‌ها استقبال کرد و از آلمان خواست برای نهایی کردن مذاکرات انجام شده برای ارسال واکسن بایون تک اقدام کند.

وزیر امور خارجه ایران دورویی آمریکایی‌ها را که حتی در ارسال کالاهای دارویی و حیاتی مانند واکسن تولیدی در آلمان نیز موانع تحریمی ایجاد کرده‌اند، مورد انتقاد قرار داد.

وی با اعلام اینکه آمریکایی‌ها درک درستی از منطقه و مردم‌ آن، به‌ ویژه ایران ندارند افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمی‌توانند صحبت کنند و این ادبیاتی که گاه و بیگاه بکار می‌گیرند نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند بلکه خود مساله‌ساز است.

وزیر امور خارجه ایران با اعلام اینکه اصل گفت و گوهای وین قابل قبول است و انجام می‌شود تاکید کرد: ما مذاکره‌ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریم‌ها و تامین حقوق حقه ایران منجر شود.

وی به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکایی ها امور خارجه وزیر امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن امروز دوشنبه گفت که حماس درگیری‌های جاری در نوار غزه را تحریک نکرده است، او اسرائیل را متهم کرد که همه شرایط لازم را برای انجام ماموریت تشکیلات خودگردان فلسطین فراهم نمی‌کند.

به گزارش باهانیوز، الصفدی در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خاورمیانه را به سمت یک جنگ منطقه‌ای سوق می‌دهد و گفت که این جنگ اسرائیل را به یک "کشور منحوس" تبدیل کرده است.

علاوه بر این، وزیر خارجه اردن راه حل دو دولتی را خواستار شد و گفت: این تنها گزینه‌ای است که می‌تواند امنیت و صلح پایدار را تضمین کند.

پیش از این، نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

وزیر خارجه اردن اخیرا نسبت به وقوع قحطی گسترده در غزه هشدار داد. 

بر این اساس، این مقام اردنی با اشاره به شرایط اسفناک غزه، خاطرنشان کرد: فلسطینیان در غزه تنها در شرایطی می‌توانند با قحطی در کوتاه مدت مقابله کنند که اسراییل اقدام به بازگشایی مرز‌های زمینی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه کند. 

وی کمک‌های ارسالی فعلی به غزه را در برابر نیاز‌های مردم ناچیز برشمرد و خواستار پایبندی طرف‌های منازعه به قوانین بین المللی بشردوستانه شد. 

بر اساس اعلام مقامات سازمان ملل، اکنون بیش از نیم میلیون فلسطینی در قحطی به سر می‌برند و سایر فلسطینیان در این باریکه تنها یک وعده غذا در روز در اختیار دارند. 

تلاش برای ارسال کمک‌های بین المللی از طریق هوایی و دریایی ناکافی بوده و علاوه بر پرهزینه بودن، به اندازه ارسال کمک‌های زمینی به درستی در میان مردم نیازمند توزیع نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال