Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری‌ها میان جبهه مقاومت پنجشیر و طالبان در حالی وارد سومین روز خود شده که سخنگوی نیرو‌های مردمی به فرماندهی احمد مسعود از وارد آمدن تلفات سنگین به طالبان خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، درگیری میان نیروی‌های جبهه مقاومت و طالبان در منطقه گلبهار که دروازه پنجشیر گفته می‌شود امروز (پنج‌شنبه ۱۱ شهریور) حوالی ساعت ۱۰ قبل از ظهر آغاز شد و دو طرف از سلاح سبک و سنگین استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو طرف همدیگر را متهم می‌کنند که آغازگر جنگ بوده‌اند.

جبهه مقاومت می‌گوید که طالبان پنجشیر را محاصره کرده و باعث درگیری شده‌اند.

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت، در این باره گفت: ”طالبان دو بار از مسیر اندارب‌ها به پنجشیر حمله کرده‌اند که به آن‌ها تلفات سنگینی وارد شده است.».

اما طالبان جنگ میان جبهه مقاومت و نیرو‌های خود را دفاع خودی گفتند. یک عضو طالبان گفت، که نیرو‌های مقاومت نخست بر طالبان حمله کرده، اما در پاسخ تلفات سنگینی را متحمل شده اند.

انعام‌الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، در این باره گفت: ”اعضای طالبان با حملات از سوی نیرو‌های مقاومت، رو به رو شده اند، اما به آن‌ها پاسخ دندان شکنی داده‌شد.»

مردم، اما به این امید هستند که دو طرف بر راه حل سیاسی توافق کنند و از جنگ بپرهیزند.

جریان‌های سیاسی در کابل از طالبان و جبهه مقاومت می‌خواهند تا دو باره وارد مذاکره شوند و مشکل پیش آمده را از راه گفتگو حل کنند تا جنگ در افغانستان پایان یابد.

در همین حال برخی منابع اعلام کردند طالبان که این روز‌ها در حال آماده‌سازی شرایط برای اعلام دولت جدید افغانستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور است، قصد دارد امشب به پنجشیر حمله کند.

تاکنون مقامات طالبان به این ادعا واکنشی نشان نداده‌اند.

این در حالی است که درگیری‌ها میان پنجشیر و طالبان وارد سومین روز خود شده و شب گذشته نیز تلفاتی بر طالبان وارد شده بود.

خبرگزاری روسی تاس گزارش داد که در درگیری‌های اخیر میان طالبان و جبهه مقاومت پنجشیر، ۳۰۰ تن از اعضای طالبان کشته شدند.

در همین حال، امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، گفته است که گفتگو‌ها با جبهه مقاومت در پنجشیر با شکست روبه‌رو شده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

پیش از این طالبان اعلام کرده بود درخواست‌های احمد مسعود از جمله اینکه گفته پنجشیر باید منطقه امن اعلام گردد و طالبان در امور آن مداخله نکنند، غیرقابل قبول است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جبهه مقاومت طالبان جبهه مقاومت درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل دعوای صلاح و کلوپ این اتفاق بود

به گزارش "ورزش سه"، روز عجیبی برای لیورپول بود. نه به دلیل تساوی مقابل وستهم، آنها هفته‌هاست که نمایش‌های ضعیفی ارائه می‌دهند و این موضوع عجیبی نیست.

عجیب‌ترین اتفاق بازی در لب خط رخ داد. محمد صلاح که منتظر تعویض و ورود به بازی بود، با یورگن کلوپ وارد درگیری شد، این بحث به حدی جدی شد که داروین نونیز مجبور به مداخله و پایان دادن به آن شد.

پس از پایان بازی و تساوی ۲-۲، کلوپ در نشست خبری ادعا کرد همه چیز تمام شده و آنها در رختکن مشکلات را برطرف کرده‌اند اما صلاح گفت که اگر در مورد این اتفاق صحبت کند، «آتش به پا خواهد شد.»

کرگر، کاپیتان سابق لیورپول و کارشناس فعلی شبکه اسکای، در مورد درگیری امروز گفت: «تنها دلیلی که یک مربی می‌تواند در این موقعیت از بازیکنش عصبانی باشد، این است که او زمان زیادی را صرف آماده شدن برای ورود به بازی کرده باشد.»

علیرغم ادعای کرگر، مهاجم لیورپول لباس‌هایش را کامل پوشیده بود و کاملا آماده ورود به بازی بود. در صحنه‌هایی که پیش از وقوع درگیری منتشر شده، کلوپ و صلاح با بی‌میلی با یکدیگر دست می‌دهند. هنوز دلیل کامل و باجزئیاتی برای این درگیری اعلام نشده است و مشخص نیست دو طرف به چه علت با یکدیگر وارد درگیری شدند.

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دلیل دعوای صلاح و کلوپ این اتفاق بود
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین