Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کار بزرگ امام سجاد (ع) احیا اسلام در حوزه سیاسی و خلافت بود گفت: امام سجاد (ع) احیاگر اسلام ناب و منجی مسلمانان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بوشهر   ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه پنج‌شنبه در نشست «بررسی سیره سیاسی اجتماعی امام سجاد علیه‌السلام» 33 سال دوران امامت این امام را به‌عنوان سخت‌ترین، بحرانی‌ترین و پیچیده‌ترین تاریخ اسلام نام برد و اظهار داشت: امام سجاد (ع) فرهنگ تحریف شده و در معرض دگردیسی را احیا و از سوی دیگر جریان سیاست و خلافت را افشا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کار بزرگ امام سجاد علیه‌السلام احیا اسلام در حوزه سیاسی و خلافت بود افزود: مقابله با تحریف‌ها و ابتذال فرهنگی و احیا سیاست صحیح اسلامی و تبیین فرهنگ سیاسی اجتماعی اسلام از جمله اقدامات آن حضرت بود اما به‌ شکلی که ایجاد حساسیت نکند و فضا را دچار بحران نکند لذا از قالب دعا استفاده کرد.

امام جمعه بوشهر صحیفه سجادیه را یکی از آسمانی‌ترین و عرشی‌ترین کتب مهم انبیا و اولیا الهی دانست و خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) به تقویت مسلمانان و خواص پرداختند و آن 20 نفر آغاز دوران امامت خود را رشد دادند و با پرورش نیروها، فضا را برای یک کار بزرگ که به شکست بنی امیه سفیانی و مروانی و حاکمیت اسلام ناب انجامید، مهیا کرد.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) احیاگر اسلام ناب و منجی مسلمانان است تصریح کرد: معرفی آموزه‌های این امام بزرگوار در جامعه اسلامی و پیروی از آن یک ضرورت است.

مراسم شهادت امام سجاد(ع) در دفاتر مراجع عظام تقلید در قم برگزار می‌شود ویژه برنامه شهادت امام سجاد (ع) در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

صفایی بوشهری با بیان اینکه یزید سال 61 به شکل کاملاً غیراصولی، غیرقانونی، غیرشرعی و حتی غیرعرفی به خلافت رسید افزود: یزید به دنبال عبور از اسلام و احیا حکومت اموی با شرایط خاص بود و فکر می‌کرد بعد از شهادت امام حسین (ع) بستر برای انجام این کار فراهم می‌شود و پس از عاشورا، در واقعه حره مردم مدینه را قتل عام کرد و 3 روز همه چیز را در مدینه حلال کرد و پس از آن به مکه حمله کرد و خانه خدا را آتش زد.

انتهای پیام/190/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام سجاد ع شهادت امام اسلام ناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از قبرستان بقیع

بقیع، مهم‌ترین آرامستان مسلمانان است که هزاران نفر از مسلمانان از سال‌های نخست اسلام تا کنون در آن دفن شده‌اند. از جمله شخصیت‌های مدفون در بقیع می‌توان به اهل بیت پیامبر و ائمه چهارگانه علیهم السلام؛ امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) اشاره کرد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • زائری از پرو
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • تصاویری از قبرستان بقیع