Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن تسلیت  شهادت حضرت زین العابدین (ع) گفت:دو راهبرد ممتاز و محور ماندگاری و تاثیر گذاری این انقلاب در آینده، نخست اعتماد، مشارکت، حمایت و نقش آفرینی مردم است و هر اقدامی که اعتماد مردم به نظام و انگیزه آن‌ها را از دفاع از نظام و انقلاب قوی کند از برجسته‌ترین کار‌هایی است که می‌توان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره با سخنان مقام معظم رهبری که امروز بزرگترین مبارزه، مبارزه با استکبار و خدمت به مردم است ،ادامه داد: جایی که لازم باشد، بسیجیان برای خدمت به این مردم وارد صحنه می‌شوند؛ چه در مقابله با وضعیت‌های سخت و چه در وضعیت کنونی که کرونا حاکم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به راهبرد دوم یعنی گفتمان، مقاومت، ایستادگی، کوتاه نیامدن و منفعل نشدن در برابر فشار دشمن گفت:دشمن می‌خواهد که خواسته‌های خود را بر ما تحمیل کند و ما باید با تحمل نکردن فشار و خواسته دشمن  از فرمانبرداری از او  سر باز بزنیم که مصداق  جهاد کبیر است.

او ادامه داد:باید این گفتمان که سیره اهل بیت(ع) است، محکم‌تر شود و ادبیات گفتمان در مقابله با استکبار در این برهه زمانی ادبیات قدرت، قوت و شیرصفتی است و این راهبرد‌ها ریشه قرآنی دارد.

حاجی صادقی در ادامه با اشاره به رویکرد فعلی بسیج اظهار کرد: بسیج امروز بیش از هر زمان به این دو راهبرد توجه دارد و تمام قدرت و توان خود را در جهت خدمت به مردم به کارگیری می‌کند و اثر بخشی این اقدامات را به دلیل اخلاص بسیجیان در هر زمینه‌ای مشاهده می‌کنیم.

او افزود:امروز بسیج روحانیت با تمام توان از یک طرف برای خدمت صادقانه و مجاهدت برای کمک مومنانه بدون منت وارد میدان شده است و باور بسیجیان این است که خدمت مومنانه فقط یک عبادت مقرب نیست، بلکه  پاسداری از انقلاب است و بسیح با راه اندازی قرارگاه‌های مختلف از جمله قرارگاه تعلیم و تربیت و روشنگری بر استقامت بر اصول و سازش ناپذیری و تسلیم نشدن در برابر فشار‌ها و تهدیدات سخت اصرار دارد.

او ابراز امیدواری کرد  با شکل گیری دولت اسلامی و روی کار آمدن رئیس جمهوری که به این دو راهبرد اعتقاد دارد و فقط برای خدا، سربازی رهبر و خدمت به مردم آمده است و بعد از چهل سال یک چهره‌ای از دولت اسلامی شکل بگیرد و با استفاده از فرصت‌های فراهم شده بتوانیم پایه‌های اصلی این انقلاب و نظام را که تولد جدید اسلام ناب و زمینه ساز نهضت ظهور است تقویت کرده و بی تردید می‌توانیم به پیشروندگی این انقلاب و عقب نشینی غیر متوقف شونده دشمنان امیدوار باشیم.

حجت الاسلام حاجی صادقی در پایان عنوان کرد: در این شرایط از علما، روحانیون، طلاب و حوزه‌های علمیه انتظار می رود به صورت سازماندهی شده و بسیج که با این حوزه پیوند خورده است در پیشتازی، الگو بودن، جهت دهنده بودن جامعه در تحکیم و تقویت این دو راهبرد که شاخص حوزه انقلابی است کوشا باشند.

 در پایان این مراسم  از زحمات و خدمات ارزشمند حجت الاسلام نبوی، مسئول سابق بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم قدردانی و حجت الاسلام اکبری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی ابی الطالب (ع) قم با حفظ سمت به عنوان مسئول جدید بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم معرفی شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران حوزه علمیه قم حجت الاسلام دو راهبرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت

در زیر به انتشار گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص «منش طلبگی» در شماره های مختلف خواهیم پرداخت.

امروز، اگر روحانیت از زیّ خود خارج بشود و قدرت‌طلبی و قدرت‌نمایی و سوء استفاده بکند و اگر عملی از او سر بزند که حاکی از ضعف تقوا و ورعی باشد که مردم در او سراغ کردند و به او اعتماد دارند، هر کدام از اینها لطمه‌اش غیرقابل جبران است.

از این جهت هم، امروز وضع ما روحانیون استثنایی است، یعنی با دوره‌ی قبل از انقلاب فرق می‌کند. البته، در دوره‌ی قبل از انقلاب هم، اگر از یک روحانی کاری سر می‌زد، ضایعه بود و به همه‌ی روحانیت سرایت می‌کرد، اما امروز چون نظام، نظام اسلامی است و روحانیون مظهر اسلام هستند، ضایعه فقط متوجه جمعی از روحانیون - یا حتّی جمع روحانیت - نمی‌شود، بلکه ضایعه متوجه اسلام می‌شود و به این زودی هم قابل جبران نخواهد بود.
در این زمینه، امام بزرگوارمان خیلی توصیه‌های آموزنده کردند.

باید حفظ زیّ روحانیت و همان رابطه‌های قدیمی و معمولی با مردم و همان اعمال و حرکاتی که انتزاع تقوا و ورع و ایمان و پایبندی شدید به دین از آن می‌شد و اجتناب از هر چیزی که این اصل را مخدوش بکند، مورد تأکید و توجه قرار بگیرد.

«بیانات در دیدار با علما و روحانیون سراسر کشور در آستانه ماه محرم، ۱۳۶۸/۰۵/۱۱».

اگر خدای نکرده بر اثر بی‌توجهی‌ها، غفلت‌ها، وقت‌نشناسی‌ها، وظیفه‌نشناسی‌ها و منحرف شدن از خط معمولی روحانیت در طول هزار سال، آن ذخیره‌ی هزارساله آسیب ببیند، آن الماس گرانبهایی که بر اثر گذشت قرنها و عصرها و دوره‌ها و مجاهدتها و اخلاصها به‌وجود آمده بود، خدشه‌دار شود، یا بشکند، باز روزگار زیادی لازم خواهد بود، تا بشود آن‌چنان ذخیره‌یی را فراهم آورد.

در این روزگار، اولین بایدِ ما معممان و متزیّیان به زیّ علم و روحانیت، حفظ آن آبرو و حیثیت هزارساله است که بحمداللَّه در طول دوران انقلاب، این آبرو مضاعف شد و چهره‌ی روحانیت شیعه، به خاطر گذشت و فداکاری، درخشندگی پیدا کرد.

«بیانات در دیدار جمعی از روحانیون، ۱۳۶۹/۱۲/۲۲»

دیگر خبرها

  • سردار رادان: دشمن با تمام توان درحال از بین بردن حجاب است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • زنگ خطر سقط جنین در جامعه
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود