Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:21:55 GMT

حضور رییس جمهوری در چابهار و امیدواری مردم به آینده‌ای بهتر

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۵۳۹۶

حضور رییس جمهوری در چابهار و امیدواری مردم به آینده‌ای بهتر

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رییسی روز پنجشنبه (یازدهم اردیبهشت‌ماه) با همراهی وزرای نیرو، راه و شهرسازی، نفت، اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس دفتر رییس‌جمهوری به شهرستان‌های کنارک و چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

وی در بدو ورود، راهی اسکله صیادی کنارک شد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این اسکله، با صیادان و ماهیگیران دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که به صورت صمیمانه برگزار شد صیادان توانستند با بهره‌مندی از این فرصت، بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های خود را به رییس جمهوری منتقل کنند و آیت‌الله رییسی همانجا به مدیران و استاندار سیستان و بلوچستان دستور رسیدگی به مشکلات صیادان زحمت‌کش خطه سواحل مکران را به صورت شفاهی ابلاغ کرد و خواستار رفع سریع مشکلات ساحل‌نشینان کنارک شد.

«یکی از صیادان کنارک به آیت‌الله رییسی گفت، این اسکله برای استقرار ۹۰ شناور احداث شده است اما می‌بینیم که ۴۰۰ شناور در آن وجود دارد و علاوه بر این مشکل، با نبود امکانات اطفای حریق هم مواجه هستیم و سال گذشته چندین شناور دچار حریق شد و هیچ کاری از دست ما برنیامد»

رییس جمهوری نیز خطاب به مسوولان سیستان و بلوچستان بیان داشت: تمامی مشکلات این اسکله شناسایی و به صورت مکتوب در مسیر پیگیری قرار گیرد. مشکلاتی که در استان قابل حل است باید فورا مرتفع شود.

رییسی در خصوص اینکه چرا مناطق چابهار و کنارک در سیستان و بلوچستان را به عنوان دومین مقصد خود انتخاب کرده است اظهار داشت: سفر به استان‌ها از برنامه‌های مهم دولت است که حضور بنده در این استان‌ها به منظور آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم، مدیرانِ مناطق و به ویژه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی است که می‌تواند در منطقه برای ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم و کمک به فقرا و محرومان فعال شود.

آیت‌الله رییسی تاکید کرد: گام‌های موثری برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان برداشته می‌شود.وی تاکید کرد: گام‌های موثری برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان برداشته می‌شود.

آیت‌الله رییسی همچنین گفت: با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان از استان‌های مهم کشور به شمار می‌رود گفت: امیدواریم در این دولت بتوانیم با همکاری جوانان فعال سنی و شیعه گام‌های موثری در راستای حل مشکلات موجود برداریم.

رئیس جمهوری ادامه داد: بعد از انقلاب اقدامات زیادی در سیستان و بلوچستان انجام شده اما نسبت به آنچه که باید انجام گیرد هنوز فاصله داریم.
وی افزود: امیدواریم در این دولت بتوانیم با همکاری خود مردم، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و جوانان فعال سنی و شیعه گام‌هایی برای حل مشکلاتی همچون بیکاری، تولید و مسائل فرهنگی و اجتماعی این استان که از استان‌های مهم کشور محسوب می‌شود برداریم.
آیت‌الله رییسی بیان کرد: نمی‌دانم واژه محروم را برای این استان به کار ببرم یا نه، اما در هر صورت این جا محرومیت‌هایی دارد. با وجود برخورداری‌های بسیار، بازهم محرومیت‌های وجود دارد که حتما می تواند در این استان وجود نداشته باشد.آیت‌الله رییسی بیان کرد: نمی‌دانم واژه محروم را برای این استان به کار ببرم یا نه، اما در هر صورت این جا محرومیت‌هایی دارد. با وجود برخورداری‌های بسیار، بازهم محرومیت‌های وجود دارد که حتما می تواند در این استان وجود نداشته باشد.

دیدار رییس جمهوری با حاشیه‌نشینان چابهار

همانطور که در خبرهای متعددی آمده، حدود نیمی از جمعیت ۲۰۰ هزار نفری چابهار «حاشیه‌نشین» هستند. یعنی افراد زیادی در هوای شرجی و گرمای ۵۰ درجه‌ای نه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردارند و نه برق و راه مناسب دارند و در کپرها و آلونک‌های چوبی روزگار می‌گذرانند. نوع سفر رییس جمهوری به چابهار و اینکه بدون اطلاع قبلی وارد این شهر شد مسلما حاکی از این است که یکی از اهداف اصلی وی حضور در بین مردم حاشیه‌نشین بوده است و نحوه برخورد مردم و چهره‌های خندان جوانان به وضوح نشان می‌دهد که حضور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در این منطقه باعث دلگرمی و خرسندی آن‌ها شده است و این سفر همچنین هاوی یک پیام است و آن اینکه مردم ایران به آینده درخشانی که در انتظار است امیدوار باشند و دولت مردمی را همراهی کنند تا هرچه زودتر زنگار محرومیت از چهره برخی مناطق ایران عزیزمان زدوده شود.

برای اینکه بهتر درک کنید کودکان حاشیه چابهار، روزهای گرم را چگونه می‌گذرانند پیشنهاد می‌کنم فیلمی که ۲ ماه قبل گرفتیم را مشاهده کنید.

مقاومت در مقابل استکبار و گره‌گشایی از مشکلات مردم پیام شهداست

آیت‌الله رییسی همچنین در بازدید از مزار شهدای حوادث تروریستی چابهار گفت: ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار و دشمنان و همچنین خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان، پیام شهدا است.

رییس جمهوری در گلزار شهدا بیان کرد: پیام شهدا در تمامی فضا طنین افکن است که اگر کسی گوش شنوا داشته باشد پیام شهدا را دریافت می‌کند، پیام شهدا پیام خداخواهی و توجه به مردم است. با یاری خدا همیشه قدردان شهدا باشیم و در شناخت راه شهیدان و گام نهادن در این مسیر موفق عمل کنیم.

 عمران و آبادانی سواحل مکُران باید ویژه پیگیری شود

رییس جمهوری اسلامی ایران در آخرین برنامه خود که حضور در نشست اداری بود تاکید کرد: برای رونق تولید و به حرکت درآوردن آن باید سازوکار خوبی داشته باشیم و موضوع عمران و آبادانی سواحل مکُران باید به طور ویژه دیده و پیگیری شود.

وی سواحل مکران را یک ثروت ملی دانست و گفت: باید به این خطه توجه شود.

سواحل مکران؛ بهترین منطقه برای حضور ایرانیان خارج از کشور

آیت‌الله رییسی همچنین بیان کرد: بهترین منطقه برای ایرانیان خارج از کشور، حضور و سرمایه‌گذاری در سواحل مکران است.

وی اضافه کرد: افزایش تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری در این منطقه برای ما بسیار اهمیت دارد و از حضور و همراهی همه قدردانی می‌کنم تا شاهد پیشرفت باشیم. گام‌هایی برای مردم برمی دارم تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.

فصل آخر؛ پایانی بر کپرنشینی چابهار

رییس جمهوری تصریح کرد: وضع کپرنشینی در چابهار ساماندهی شود و تا آخر سال نباید این وضعیت را داشته باشیم. دغدغه‌های مردم را پیگیری خواهم کرد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار سیستان و بلوچستان آیت الله رییسی سواحل مکران رییس جمهوری حل مشکلات پیام شهدا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرگز سیستان وبلوچستان، سیل اخیرجنوب استان باعث بوجود آمدن خسارت‌های زیاد به زیر ساخت‌های جاده‌ای شده که بخش‌عمده این خسارت‌ها متعلق به جاده‌های روستایی است.
 در سیل اخیر به زیر ساخت‌های جاده‌ای خسارت‌ها زیادی وارد شده است که بخش‌عمده این خسارت‌ها متعلق به جاده‌های روستایی است.
جدگال رئیس شورای روستای عثمان بازارِ پیرسهراب گفت:در این سیل پل‌های آسیب دیده و جاده‌هایی که از کناره‌ها تخریب شده اند، در بسیاری از روستا‌های بخش پیرسهراب، هنوز بازسازی نشده اند و دست نخورده باقی مانده اند که تردد را برای مردم در این جاده‌ها را سخت کرده است.
وی افزود:نبود شانه خاکی و علایم راهنمایی و رانندگی در دو طرف این جاده‌های روستایی، شرایط رانندگی کردن در شب برای رانندگان پر خطر و‌دشوار کرده است.
سلامی مدیر اداره راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چابهار گفت: سیل اخیر در شهرستان چابهار به زیرساخت‌های جاده‌ای چابهار حدود ۳۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که بخش عمده این خسارت‌های متعلق به جاده‌های فرعی و روستایی است.
مدیر اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای چابهار افزود: دلیل اصلی این خسارت‌هایی که در زمان سیلاب به زیرساخت‌های جاده وارد میشود، نبود ابنیه فنی و‌زیرساخت مناسب، در برخی ازمحور‌های فرعی و روستایی، است که باعث مسدود شدن راهها میشود.

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • بارزانی با رییسی دیدار کرد
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های سفر استانی رییسی به استان قم برگزار شد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار