Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «راز کانال کمیل» به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و معنویت، گردآوری شده است و پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه را در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی روایت می‌کند. خبرگزاری میزان - کتاب «راز کانال کمیل» به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و معنویت، گردآوری شده است و پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه را در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان در سلسله برش‌هایی، به بازخوانی این کتاب می‌پردازد.   طرح عملیات؛ فصل ۵ برای آماده‌سازی طرح عملیاتی، برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفت، تقریباً همه یگان‌های رزم از سراسر کشور ر، خود را برای حضور در این عملیات به منطقه رسانده بودند، اصل غافل‌گیری یکی از عوامل بسیار مهمی بود که در عملیات‌های پیشین، پیروزی‌های گسترده‌ای برای رزمندگان اسلام در پی داشت.   برای پیروزی در این عملیات هم، رعایت غافل‌گیری ضروری به نظر می‌رسید. غافل‌گیری در زمان و مکان عملیات، سازمان رزم، تاکتیک و تجهیزات، می‌توانست با سردرگم کردن دشمن، موجبات پیروزی را فراهم نماید.   فرماندهان تصمیم داشتند در عملیات والفجر مقدماتی هم دشمن را در انتخاب منطقه‌ی عملیاتی و سازمان رزم غافل‌گیر کنند، از این رو با انتخاب منطقه‌ی رملی فکه و تغییر گسترده در سازمان رزم، دست به تغییرات گسترده‌ای در طراحی عملیات زدند، پس از عملیات‌های مسلم بن عقیل و محرم در سازمان رزم سپاه تغییرات ساختاری زیادی به وجود آمد. سپاه توانست با سازماندهی نیرو‌های بسیجی و داوطلب مردمی، تیپ‌ها را به لشکر تبدیل کند، لشکر‌ها به سپاه تبدیل و سه سپاه تشکیل گردید.     سپاه سوم صاحب الزمان (عج)، یازده قدر و هفت حدید آماده عملیات شد، قرار بر این شد که یگان‌های رزمی سپاه به‌عنوان خط‌شکن وارد عمل شده و در مراحل بعدی با ورود نیرو‌های ارتش، پیروزی کامل شود. برای اجرای این عملیات سه قرارگاه نجف اشرف، کربلا و فجر تشکیل شد.   قرارگاه نجف در سمت راست فکه و در محدوده پاسگاه فکه تا رشیدیه مأموریت اصلی عملیات یعنی شکستن خط را بر عهده داشت، قرارگاه کربلا از سمت چپ و ازرُشیدیه تا چزابه به عنوان یک تک پشتیبان و قرارگاه فجر در شمال فکه، به عنوان عملیات فریب، کار شناسایی خود را آغاز کردند.   در طرح عملیات، قرارگاه فجر مأموریت داشت تا در سه مرحله برای عملیات اقدام نماید، در مرحله‌ی اول پاسگاه‌های مرزی ایران را آزاد نماید و با عبور از کانال‌های سه گانه‌ی دشمن، پشت جاده‌ی آسفالت مرزی عراق پدافند کند، در مرحله‌ی دوم، پیش روی را به سمت خاک دشمن ادامه داده و خود را به ساحل هورالسناف برساند در مرحله‌ی سوم، پس از تأمین ساحل، به نیرو‌های قرارگاه کربلا ملحق شده، به سمت العماره پیش روی نماید.       همین مأموریت نیز برای قرارگاه کربلا، نیز تعریف شد. آن‌ها در آخرین مرحله باید با نیرو‌های قرارگاه نجف، به سمت شهر العماره پیش روی نمایند، کار آماده سازی نیرو‌ها آغاز شد. پیاده روی‌های شبانه، مانور‌های عملیاتی و... همه‌ی نیرو‌ها خود را برای این عملیات آماده کردند. نام عملیات به خاطر ایام الله دهه‌ی فجر، به نام «والفجر» تعیین شد.   بیشتربخوانید: اوضاع آشفته هور در آخرین روزها راهبرد تعقیب و تنبیه متجاوز در مقابله با آتش بس دشمن   انتهای پیام/ برچسب ها: دفاع مقدس کانال کمیل شهید ابراهیم هادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دفاع مقدس کانال کمیل شهید ابراهیم هادی سازمان رزم نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: طوفان وعده صادق که توسط سپاه اجرا شد تنها ۱۰ درصد از ظرفیت‌ نیروهای مسلح کشورمان بود که اجرا شد و ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد. - اخبار استانها -

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد، که با حضور استاندار، فرماندهی سپاه الغدیر و سایر مسئولان استان یزد برگزار شد با بیان اینکه نیرو‌های مسلح پشتوانه امنیت و زینت حاکمان نظام هستند، اظهار کرد: این نیروی عزیز و قدرتمند نیاز به نیروی والاتری برای حراست و حفاظت دارد و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان یک نیروی مسیطر و مقتدر از جایگاه نیرو‌های مسلح حفاظت و صیانت می‌کند.

وی اولویت اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را حفظ سلامت و صیانت از نیرو‌های مسلح و غیورمردان این سرزمین در عرصه‌های انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج، نیرو‌های امنیتی و وزرات اطلاعات دانست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: در سایه‌سار سلامت نیرو‌های مسلح، جامعه به تعالی می‌رسد و این اقدام نیاز به تلاش و کار فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه با همراهی و دقت نظر سازمان قضایی، مجموعه حفاظت اطلاعات، مجموعه عقیدتی و سیاسی، نمایندگی، ولی فقیه در سپاه دارد.

نیرو‌های مسلح ایران پاک‌دست‌ترین نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند

وی با افتخار به اینکه نیرو‌های مسلح ما پاک‌دست‌ترین نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند، گفت: وقتی بتوانیم در یک سال اعلام کنیم که هیچ جرمی در مجموعه نیرو‌های مسلح اتفاق نیفتاده است خرسند خواهیم بود که وظیفه خود را درست اجرا کردیم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در وصف مجموعه قضایی کشور، آن را دستگاه حساس و مهمی دانستند، اما سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را حساس‌تر دانستند، زیرا مخاطب آن نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق نیرو‌های مسلح تصریح کرد: اگر جرمی در بین نیرو‌های مسلح اتفاق بیفتد علیرغم تمام اقدامات پیشگیرانه و صیانت‌ها، مجازات این نیرو‌ها سنگین‌تر و شدیدتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظلم بیشمار رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه گفت: طوفان وعده صادق که توسط سپاه اجرا شد تنها 10 درصد از ظرفیتی بود که برای شب عملیات مهیا شده بود و دو پایگاه مهم اسرائیل را مورد هدف قرار داد و خسارت‌های فراوان به تجهیزات آنان وارد کرد.

پورخاقان گفت: هدف این بود که 13 موشک مافوق صوت به مقر‌های مورد نظر اصابت کنند که این هدف محقق شد و مابقی عملیات برای انحراف دشمن بود و دشمن در این عملیات به شدت غافلگیر شد.

پورخاقان گفت: این عملیات حرکت ترکیبی از پهپاد‌های نسل اول و ساده بود و در آن از چند مورد پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک بهره گرفته شده بود و ما از تجهیزات هایپرسونیک فتاح 2 استفاده نبردیم.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یادآور شد: تحقق این دستاورد بزرگ سبب شد از آن زمان همه قدرت‌ها در لاک خود فرو بروند و متوجه شوند که نه تنها اسرائیل، بلکه آمریکا و هیچ قدرت دیگری حق نگاه چپ ندارد و معادلات جهانی تغییر یافت.

پورخاقان ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که قدرت ایران ظهور کرد و فرصتی ایجاد شد تا بتوانیم از موشک‌های خود در میدان رزم واقعی استفاده ببریم و موشک‌های ما نمادی شدند و همچون شهاب سنگ‌هایی آسمان بیت‌المقدس را نورانی کردند.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک انتصابات جدید و خداقوت به تلاشگران عرصه قضایی، اظهار کرد: ریاست سابق شورای قضایی در مدت خدمت خود همواره در شورای تأمین استان یزد پیشنهاداتی راه‌گشا ارائه کرده و ما در استان بهره زیادی از وجود ایشان بردیم.

وی گفت: جرم یک مفهوم نکوهیده است و این امر در بین نیرو‌های مسلح بر اساس سطح اختیاراتشان سبب می‌شود خسارت‌های این جرم‌ها بیشتر باشد.

استاندار یزد بیان کرد: مجموعه قضایی باید برای صیانت از حقوق نیرو‌های مسلح نقش مهمی داشته و وظیفه سخت و دشواری را برعهده دارد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمت چندین سال مهدی تشکری در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد تقدیر و غلامعلی دهشیری رئیس سابق دادگستری استان یزد به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح