Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@01:33:59 GMT

از خوردن این نوشیدنی‌ها پرهیز کنید

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۵۷۷۶

متخصص تغذیه امی گودسون از نوشیدنی‌هایی که باعث تشدید التهاب در بدن می‌شود، نام برد.

خبرگزاری میزان - ایلنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: امی گودسون، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای می‌نویسد که مصرف طولانی‌مدت برخی نوشیدنی‌ها می‌تواند منجر به التهاب مزمن شود.

وی گفت: مصرف منظم مقادیر زیادی نوشابه، چای شیرین یا سایر نوشیدنی‌های با قند بالا به طور قابل توجهی خطر التهاب مزمن و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس یک مطالعه منتشرشده در مجله تغذیه آمریکا، نوشیدن یک قوطی نوشابه در روز سطح انسولین و کلسترول را افزایش می‌دهد.

نشریه انجمن نفرولوژی آمریکا اشاره می‌کند که فروکتوز همچنین بر فرآیند‌های التهابی بدن تأثیر منفی می‌گذارد.

این متخصص افزود: نوشیدن مقدار زیادی نوشیدنی با شیرینی مصنوعی، منجر به افزایش وزن می‌شود که به نوبه خود خطر دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات متابولیک مرتبط با التهاب مزمن را افزایش می‌دهد.

مطالعه‌ای از مجله Alcohol Research همچنین نشان می‌دهد که الکل می‌تواند بخشی از مخاط روده را از بین ببرد و در نتیجه باعث بیماری‌های دستگاه گوارش شود.

بیشتر بخوانید: توصیه‌های پیامبر اسلام در مورد بهداشت دهان و دندان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت دانستنی ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانستنی ها نوشیدنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند