Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@06:50:43 GMT

موتورسیکلت‌های موجود در کشور، ساخت کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۵۸۴۸

موتورسیکلت‌های موجود در کشور، ساخت کجاست؟

محمدعلى نژادیان کارشناس صنعت موتور سیکلت در گفت و گوبا خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اطلاع از ساخت کشور سازنده هر وسیله نقلیه ای، حق مصرف کننده است و هر خریداری باید از آن مطلع باشد.

او با بیان اینکه وزارت صمت و دیگر سازمان‌ها هنوز ساز و کار دقیقى براى تشخیص کشور سازنده موتورسیکلت تعبیه نکرده اند، گفت: نبود سازو کار برای شناسایی کشور سازنده موتور سیکلت منجر شده است تا مونتاژکننده هر ادعایى داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس صنعت موتورسیکلت ادامه داد: به هر حال براى مردم سوال است وقتى ما با تحریم مواجه هستیم چگونه این محصولات با نام کشور و کارخانه مادر به فروش مى رسد؟ پس اگر تحت لیسانس است یا از کشورهاى ثالث از فروشگاه‌ها خریدارى، دمونتاژ و وارد مى شود باید این موضوع مشخص شود، چون بحث تامین قطعات و خدمات پس از فروش آن نیز مطرح است.

بیشتر بخوانید

مواد اولیه قطعه سازی با قیمت مناسب به تولید کننده نمی‌رسد/ تخمین خسارت قطعی برق به خودروسازی‌ها

نژادیان ادامه داد: همچنین عطف به بند (ر) ماده ١٢٢ قانون امور گمرکى و طبق بند (ث) ماده ٢ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم کردن موجبات اغفال خریدار و مصرف کننده نسبت به سازنده یا محل ساخت یا خواص یا مشخصات اصلى آن کالا ممنوع و قاچاق محسوب مى شود.

این کارشناس صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه در خرید موتورسیکلت علاوه بر مشخص کردن کشور سازنده، باید دیگر عوامل را مورد بررسی‌ قرار داد، گفت: یکى از مسائلى که در هنگام خرید موتورسیکلت باید بررسى شود، میزان تقصیر مونتاژکنندگان موتورسیکلت در تصادفات است زیرا کارشناسان معتقد هستند این موضوع باعث دقت بیشتر در مونتاژ و تامین قطعات با کیفیت مى شود.

نژادیان بیان کرد: متاسفانه در این صنعت رقابت منفى و شدیدى بین مونتاژکنندگان وجود دارد و همین موضوع ممکن است باعث شود از کیفیت کم بگذارند و از قطعات نامرغوب استفاده کنند، زیرا اساس چنین رقابت هایى کاهش قیمت است و این موضوع ممکن است براى آن‌ها با خرید قطعات ارزان‌تر توجیه اقتصادى پیدا کند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت موتورسیکلت تولید موتورسیکلت کشور سازنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!

به گزارش ورزش سه، رحمان جعفری در بازی تراکتور و ذوب آهن روز متفاوتی را پشت سر گذاشت و برنامه تاکتیکی خاصی به او سپرده شده بود و در نقش یک بازیکن سازنده در خط حمله این تیم حضور داشت.

مهدی هاشم نژاد در این بازی روی دست بازیکن فیزیکی و بلند قامت تراکتور حضور داشت و برای توپ های سوم استارت می‌زد و رحمان جعفری با کنترل یا سابیدن توپ سعی می‌کرد این بازیکن را صاحب توپ کند، همچنین گوستاوو واگنین و ریکاردو آلوز با ضرب کمتری به توپ در نزدیکی این بازیکن حاضر می‌شدند تا توپ های دریافت شده از این بازیکن نزدیک محوطه دریافت کنند و با ضربه به دروازه یا ارسال پاس عمق تبدیل به موقعیت کنند.

عارف آقاسی اکثر توپ ها را یا با ارسال های بلند و یا به صورت زمینی و با فاصله زیاد در اختیار بازیکنان خط حمله تراکتور قرار می‌داد و خط هافبک ذوب آهن را از جریان بازی خارج کرده بود که محمد ربیعی برای مقابله با این تاکتیک هافبک های دفاعی خود را نزدیک به مدافعان وسط قرار داده بود و همین موضوع باعث شده بود تا بازیکنان کناری تراکتور فرصت های خوبی پیدا کنند.

جعفری در این مسابقه موقعیت های گلزنی خوبی هم داشت که ضربات او با بدشانسی در آستانه ورود به دروازه به مدافعان ذوب آهن برخورد کرد یا با واکنش های خوب پارسا جعفری همراه شد و نتوانست طعم گلزنی را در این بازی حذفی بچشد.

تراکتور در این مسابقه با رویکرد فنی متفاوت نسبت به بازی لیگ وارد شده بود و به خوبی توانست ذوب آهن را تحت فشار قرار دهد و اکثر دقایق بازی را صاحب توپ، میدان و موقعیت باشد.

دیگر خبرها

  • خاندوزی: گفت‌و‌گوی سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم
  • خاندوزی: گفت و گوی سازنده ای با همتای سعودی داشتیم
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • احسان یاسین از فلسطین خواند