Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت:سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در فصل سرد داشتیم و امسال نیز با توجه به رشد مصرف ۱۰ درصد به ویژه در بخش خانگی و صنایع پیش‌بینی می‌شود در برخی روزها این کسری و ناترازی تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب نیز برسد.

به گزارش ایمنا، جواد اوجی اظهار کرد: سال گذشته در زمینه تأمین گاز مصرفی کمبود داشتیم که با توجه به ادامه رشد مصرف گاز در سال جاری، جلسه‌های تأمین سوخت زمستانی به‌صورت جدی برای تأمین کسری گاز پی‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در فصل سرد داشتیم و امسال نیز با توجه به رشد مصرف ۱۰ درصد به ویژه در بخش خانگی و صنایع پیش‌بینی می‌شود در برخی روزها این کسری و ناترازی تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب نیز برسد.

تأمین سوخت نیروگاه‌ها به طور جدی در دستور کار قرار دارد

اوجی با اشاره به اینکه تأمین سوخت نیروگاه‌ها به طور جدی در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: امسال سطح ذخایر نیروگاهی نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد کمتر است و با توجه به افزایش ۱۰ درصدی مصرف در سال‌جاری، در بخش عرضه و تولید با توجه به اینکه بیشترین تولید از منطقه پارس است درصدی اضافه نشود و یا شاید به اندازه سال گذشته باشد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود با راهکارها و هماهنگی که بین شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌ها و جلسه‌های برگزار شده با وزارت نیرو و تصویب افزایش کرایه حمل تانکرهای سوخت‌رسان به عنوان مشوق، ذخایر سوخت نیروگاه‌ها تکمیل شود و در این صورت اگر در فصل زمستان با محدودیت گازی روبرو شدیم نیروگاه‌ها از سوخت مایع محروم نمی‌شوند و به این وسیله ادامه حیات می‌دهند.

اوجی ادامه داد: در حوزه پتروشیمی‌ها هم در بحث تولید و هم ظرفیت‌های جدیدی که به بهره‌برداری رسیده اتفاق‌های خوبی رقم خورده است و در حقیقت در این مدت بخش عمده‌ای از نیاز ارزی کشور از همین حوزه‌ها تأمین شده است.

وزیر نفت گفت: در زمان حاضر صادرات محصولات پتروشیمی در کشور هنوز به صورت نیمه خام فروشی انجام می‌شود و ورود به زنجیره ارزش از جمله وعده‌هایی است که به دولت، مردم و نمایندگان مجلس داده شده و امید می‌رود این وعده محقق شود.

تشکیل کارگروه ویژه برای جلوگیری از خام فروشی نفت خام، میعانات و محصولات پتروشیمی

اوجی تاکید کرد: هرچند کارهای خوبی تاکنون انجام شده اما باید کارگروهی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت تشکیل و این وزارتخانه‌ها نیز پای کار بیایند تا بحث جلوگیری از خام فروشی نه تنها در بحث نفت خام و میعانات بلکه در حوزه محصولات پتروشیمی هم تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: تاکنون هر آنچه در این منطقه توسعه پیدا کرده همه صنایع مادر است و ورود در حوزه زنجیره ارزش به میزان لازم اتفاق نیفتاده است.

به گفته اوجی سیاست کلی در دولت مردمی سیزدهم ورود به زنجیره ارزش است که همه چیز آن در استان بوشهر فراهم است.

وزیر نفت با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها از جمله اسکله، خط لوله گاز، نزدیک بودن به منطقه عسلویه برای تأمین خوراک در منطقه پارسیان گفت: ما نیز حمایت لازم را انجام می‌دهیم و امیدواریم با توجه به شرایط منطقه پارسیان که از نظر آب، برق، گاز و خوراک و از نظر وسعت همه چیز فراهم است علاوه بر اشتغال‌زایی خوب نقشی مهم در توانمندسازی مردم و اقتصاد مقاومتی داشته باشد و انتظار ما از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و به طور کل پتروشیمی‌ها محقق می‌شود.

اوجی با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی شعار دولت و وزارت نفت است، افزود: نیروی انسانی سرمایه اصلی این صنعت و کار این قشر مصداق واقعی خدمت به مردم است و اگر ادوات و تجهیزات داشته باشیم اما به نیروی انسانی، بویژه نیروهای عملیاتی و سکوها که در زمینه تولید فعالیت می‌کنند بی‌مهری شود، بهره‌وری پایین خواهد آمد.

وزیر نفت افزود: با برنامه‌هایی که مد نظر داریم و با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه نیروی انسانی به ویژه نیروهای مناطق عملیاتی، نیروهای اقماری، سکوهای حفاری اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی از مدیران شرکت‌های نفتی خواست که توجه ویژه‌ای به نیروهای زیر دست خود داشته باشند و پرداخت نشدن حقوق به کارکنان آنان را با مشکلات متعددی روبرو می‌کند.

اوجی اضافه کرد: همه ما نسبت به نیروهای عملیاتی، ارکان ثالث و پیمانکاری به صورت شرعی و عرفی مسئول هستیم و توجه به این قشر پیش خدا گم نخواهد شد.

اوجی اظهار کرد: در زمینه حقوق با حمایتی که رئیس جمهوری و سایر بخش‌ها از جمله کمیسیون انرژی، شورای عالی امنیت ملی و شورای تأمین استان بوشهر در این زمینه داشته‌اند، آرامشی اتفاق افتاده و به عنوان نماینده نیروهای صنعت نفت در دولت و نظام به‌طور جد پیگیری خواهم کرد که اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.

محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم از سیاست‌های دولت است

وزیر نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز گفت: امروز با توسعه صنعت آرامش و آسایش مردم به نوعی به هم خورده است که آلودگی محیط زیست و خیلی مسائل دیگر نمونه‌ای از آن است.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها در ۲۰ سال گذشته نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار در منطقه عسلویه به وسیله دولت و بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که ای کاش ۵۰۰ میلیون دلار از این رقم در راستای مسئولیت اجتماعی و مردم سرمایه‌گذاری می‌شد که اگر این کار انجام می‌شد امروز شاهد این مسائل و مشکلات نبودیم.

به گفته اوجی محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم از سیاست‌های دولت است و به نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی قول می‌دهیم که در این زمینه گام‌هایی برداشته شود البته توجه به حوزه مسئولیت اجتماعی تنها نباید در حوزه مجموعه نفت باشد بلکه شرکت‌های بخش خصوصی نیز که در این منطقه کار می‌کنند هم در این زمینه مسئول هستند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های وزارت نفت استفاده از توان نیروهای بومی است که اعتقاد ما نیز همین است و از این پس همین‌طور خواهد بود.

وزیر نفت درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: کارکنان صنعت نفت در بحث شیوع ویروس کرونا در شرایطی که همه دستگاه‌های اجرایی تعطیل می‌شدند این کارکنان در حال فعالیت بودند و از نظر دسترسی به واکسن نیز مظلوم واقع شدند و تلاش شده واکسن برای آنان تأمین و برای کل کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنها بویژه برای مناطق عملیاتی تزریق شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 519168

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر نفت جواد اوجی وزیر نفت برنامه وزیر نفت دولت سیزدهم اوجی وزیر نفت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نیروی انسانی نیروگاه ها سال گذشته وزیر نفت کسری گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار ۳ نمایشنامه

در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایسنا، «رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسیدند.

 در معرفی این نمایشنامه‌ها آمده است:  «رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.


«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.


«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • انتشار ۳ نمایشنامه