Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:57:24 GMT

رفع تصرف اراضی تالابی سیاه کشیم صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۶۲۱۰

رفع تصرف اراضی تالابی سیاه کشیم صومعه سرا

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی اصغر آزاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا گفت: از تخریب بالغ بر ۴ هزار متر مربع از اراضی تالابی سیاه کشیم صومعه سرا ممانعت به عمل آمده است.

او افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تخریب اراضی تالابی منطقه سیاه کشیم و فعالیت یک دستگاه بیل مکانیکی در حال تخریب و تصرف از اراضی منطقه حفاظت شده سیاه کشیم، محیط بانان پاسگاه سرمحیط بانی اسپند و یگان اداره با هماهنگی دادستان و نیروی انتظامی شهرستان، در محل حاضر شدند و اقدام به توقف عملیات تخریب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا اظهار داشت: فرد متخلف بازداشت شد و پرونده این تخلف مبنی بر تخریب و تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی تالابی در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

آزاد تصریح کرد: منطقه حفاظت شده سیاه کشیم با وسعت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان صومعه سرا در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست گیلان اراضی تالابی منطقه حفاظت شده اراضی تالابی سیاه کشیم صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مهدی قاسمی گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخ شهر خلع ید شد.
وی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخ شهر صورت گرفت.
قاسمی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب