Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردوس گفت: در استان شیب بازنشستگی بسیار تند بوده و شهرستان فردوس نیز از این قاعده مستثنی نیست که همین مسأله موجب کمبود معلم در استان شده است.

او افزود: جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان، ماده یک و ماده ۲۸ انجام می‌شود که با توجه به سهمیه استان تعداد جذب اندک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعی اظهار کرد: طبق تمهیداتی که اندیشیدیم، قرار شد بخشی از این کمبود معلم در استان از طریق دانشجو معلمان که چهار سال گذشته وارد دانشگاه فرهنگیان شده و تحصیل کرده‌اند تأمین شود و در این زمینه ۶۰۰ دانشجو معلم در مهر امسال بر سر کلاس‌ها حاضر خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد بخش دیگری از کمبود‌ها را قرار شد از طریق به‌کارگیری بازنشستگان و ماندگاری بازنشستگان جبران کنیم که در این خصوص از خدمات تعدادی همکاران که بازنشسته شده‌اند ۱۴ ساعت در هفته استفاده خواهیم کرد.

او ادامه داد: تعدادی از همکاران نیز امسال بازنشسته می‌شوند که درخواست کردیم ادامه خدمت بدهند و استمرار داشته باشند.

بیشتر بخوانید

۹ هزار فرهنگی خراسان جنوبی واکسن کرونا زدند

واقعی بیان کرد: همچنین از ظرفیت معاونان آموزشی مدارس و ساعات حق‌التدریسی که به نیرو‌های شاغل خود پرداخت می‌کنیم برای جبران این کمبود استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افزایش صد درصدی سهمیه دانشگاه فرهنگیان فردوس در امسال خبر داد و تصریح کرد: در شهرستان‌هایی مثل فردوس هم از طریق ماده ۲۸ و هم دانشگاه فرهنگیان افزایش نیرو خواهیم داشت.

اجرای ۶ طرح آموزشی و پرورشی در فردوس

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶ طرح آموزشی و پرورشی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد در شهرستان فردوس با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

او افزود: احداث آموزشگاه‌های شفق، پاکدل، دارالقرآن امام علی (ع) باغستان و پژوهشسرای دانش‌آموزی فردوس از مهمترین این پروژه‌هاست.

واقعی همچنین از مرمت، بهسازی و زیباسازی ۷۰ مدرسه فردوس در آستانه سال جدید تحصیلی با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیون تومان توسط شورای پروژه مهر این شهرستان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: ۳۰ درصد مدارس فردوس تخربیی هستند که باید درخصوص جانمایی یا احداث ساختمان استاندارد در زمین قبلی این آموزشگاه مطابق اولویت‌بندی از سوی اداره کل نوسازی مدارس تسریع شود.

او درباره چگونگی بازگشایی مدارس در مهر ماه گفت: بازگشایی مدارس در مهر ماه به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در سطح ملی و استان بستگی دارد و آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای آغاز سال تحصیلی بدون دغدغه دانش‌آموزان در شرایط مختلف برنامه‌های متفاوتی را پیش‌بینی کرده که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

واقعی با اشاره به توزیع ۱۴ هزار لیتر صابون مایع و مواد ضد عفونی کننده دست و سطح و ۹ هزار و ۲۰۰ ماسک در سال تحصیلی گذشته برای برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های حضوری بین مدارس فردوس بیان کرد: در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده ۳ هزار ماسک و ۶۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده سطوح در مدارس فردوس توزیع شود.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان سال تحصیلی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانشگاه فرهنگیان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش بردسکن در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول هفته مقام معلم برگزار می‌شود.

علی اکبر چراغیان افزود: تجلیل و تکریم از معلمان، حضور مسئولان در ۱۲ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مقام معلم در مدارس با اهداء شاخه‌های گل و شیرینی، دیدار با امام جمعه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای معلم، دیدار با فرماندار، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مرتضی مطهری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان بردسکن است.

وی با اشاره به موضوع مهم برگزاری امتحانات نهایی افزود: امسال با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در ۵ حوزه به صورت تجمیعی برگزار می‌شود و این امتحانات از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

علی دهقان زاده فرماندار بردسکن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: جایگاه و منزلت فرهنگیان و معلمان در جامعه باید مورد تکریم قرار گیرد. وی گفت: معلمان همواره نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده اند و جای تقدیر و تشکر دارد که در انتخابات یازدهم اسفندماه بیش از ۸۰ درصد عوامل برگزاری انتخابات فرهنگیان بودند.

دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه