Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خانم «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی سخنانی در خصوص تحولات خاورمیانه با موضوع پرونده شیمیایی سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل عنوان کرد: ما مجدداً حمایت کامل خود را از کنوانسیون   منع سلاح های شیمیایی و تقویت اقتدار آن اعلام می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به عنوان یک عضو مدافع این کنوانسیون مهم، ایران از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف آن دریغ نخواهد کرد.

ارشادی اضافه کرد: ما همچنین خواستار اجرای کامل، مؤثر و غیر‌تبعیض آمیز کنوانسیون هستیم.

نماینده ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: به علاوه، ما خواستار جهانشمولی کنوانسیون بوده و معتقدیم برای تحقق این هدف اساسی، رژیم اسرائیل باید مجبور شود بدون هیچ پیش شرط یا تأخیری به این کنوانسیون بپیوندد.

این دیپلمات ایرانی اضافه کرد: ایران به عنوان قربانی بزرگ استفاده گسترده از سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر، استفاده از این سلاح ها توسط هر کسی، در هر نقطه و تحت هر شرایطی را شدیداً محکوم می کند.

نماینده ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال سازمان منع سلاحهای شیمیایی، بر اهمیت تضمین فعالیت مستقل، بیطرفانه و حرفه ای این سازمان تأکید دارد.

وی گفت: این امر در رابطه با مسائل مربوط به اجرای تعهدات کشورهای عضو از جمله جمهوری عربی سوریه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارشادی بیان کرد: ما از تلاش های جدی دولت سوریه در اجرای تعهدات خود تحت کنوانسیون تقدیر می کنیم. 

وی افزود: تخریب کامل برنامه سلاح های شیمیایی سوریه در کمترین زمان ممکن و در شرایط استثنایی، نشان دهنده اهمیت این تلاش های دولت سوریه است.

وی گفت: ما از اقدام اخیر سوریه در ارائه نود و سومین گزارش ماهانه خود در مورد فعالیت های آن درباره تخریب سلاح های شیمیایی و تأسیسات تولید آنها استقبال می کنیم.

معاون نمایندگی ایران خاطرنشان کرد: ما همچنین اقدامات جاری برای تمهید نشست مدیرکل سازمان منع سلاحهای شیمیایی و وزیر امور خارجه سوریه و همچنین برگزاری بیست‌ و پنجمین دور رایزنی با تیم ارزیابی اظهارنامه ها را مثبت قلمداد می کنیم.

وی گفت: مایه تأسف است که پرونده شیمیایی سوریه توسط گروه خاصی از کشورها سیاسی شده است. این روند که اقتدار کنوانسیون و اعتبار سازمان منع سلاحهای شیمیایی را تضعیف کرده است، باید متوقف شود. این به نفع کنوانسیون، سازمان مذکور، حاکمیت قانون و حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

ارشادی اضافه کرد: ما با حمایت از رویکرد جدید سازمان منع سلاحهای شیمیایی و سوریه برای انجام گفتگوی سطح بالا، هر دو طرف را به همکاری سازنده در این روند تشویق می کنیم و امیدواریم این ابتکار نتایج مثبتی در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلاحهای شیمیایی نماینده ایران در سازمان ملل سازمان منع سلاحهای شیمیایی شیمیایی سوریه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پریناز ایزیار و حلقه طلای خاصی که دستش کرد | چهره سرشناس سینمای ایران ازدواج کرده است؟

به گزارش همشهری آنلاین، به تازگی عکسی از پریناز ایزدیار در فضای مجازی منتشر شده است که در آن حلقه به دست دارد. پیش تر هم عکسی از پریناز ایزدیار با حلقه در دست در فستیوال فیلم مراکش منتشر شده بود. این تصاویر کنجکاوی مخاطبان خانم بازیگر را برانگیخته است که آیا او زادواج کرده است یا خیر؟

کد خبر 847402 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم ازدواج - طلاق بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور انگشتر

دیگر خبرها

  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • بازی شش امتیازی نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • پریناز ایزیار و حلقه طلای خاصی که دستش کرد | چهره سرشناس سینمای ایران ازدواج کرده است؟
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • برد شیرین پاریزه ر کردستان
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است