Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@09:25:08 GMT

کاخ سفید: کاهش تحریم‌ها علیه طالبان در دستور کار نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۶۳۵۵

کاخ سفید: کاهش تحریم‌ها علیه طالبان در دستور کار نیست

کاخ سفید به دفاع از خط مشی محتاطانه خود در قبال طالبان بعد از همکاری با آنها در جریان خروج اخیر نظامیان آمریکایی از افغانستان ادامه داده و اعلام کرد که کاهش تحریم‌ها علیه حکومت جدید طالبان در دست بحث نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزینس اینسایدر، منتقدان به دولت بایدن از بابت اتکا کردن به طالبان در ضمن خارج کردن آمریکایی‌ها و شرکای افغانشان از افغانستان قبل از ضرب الاجل سه شنبه گذشته تاختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها گفتند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به تایید طالبان برای محافظت از آمریکایی‌ها و افغانهای همپیمان جا مانده در این کشور اعتماد کرده است.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید  در تلاش برای رد این انتقادها به خبرنگاران در نشستی گفت: هیچ کس در خصوص کاهش تحریم‌ها علیه طالبان بحث نمی‌کند.

او ادامه داد: ما قرار است طالبان را با عملشان قضاوت کنیم. اکنون به صورت همزمان ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که برای مردم افغانستان کمک وجود دارد.

کاخ سفید مکررا به مساله کمک‌ها به عنوان نشانه تداوم تعهد آمریکا به افغانستان بعد از خروج از این کشور اشاره و همچنین موضوع دسترسی به بازارهای جهانی را نیز به عنوان یک اهرم عمده علیه طالبان مطرح کرد.

ساکی همچنین گفت در حالی که دولت بایدن مجبور به تعامل با طالبان به دلیل کنترل این گروه بر اکثر افغانستان بوده این به معنی این نیست که در دیدگاهش در خصوص این افراطگرانی که قبل از حمله آمریکا در سال ۲۰۰۱ حاکم بر افغانستان بودند تجدید نظر کرده است.

ساکی بیان داشت: این به این معنی نیست که ما فکر می‌کنیم طالبان بازیگرانی خوب هستند. ما این طور فکر نمی‌کنیم.

وی افزود: چند کشور فراتر از چین و روسیه هستند که می‌خواستند ما در افغانستان بمانیم تا این باعث متعهد ساختن منابع ما به آن شود. جهان در انتظارش از اینکه طالبان چه کار کند متحد است.

ساکی در خصوص گزارش‌ها درباره این که طالبان برخی از تعهداتش را نقض کرده گفت: من آن را تایید نمی‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دولت بایدن افغانستان طالبان کاخ سفید کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران

رسانه دولتی کره شمالی سه‌شنبه از جدیدترین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل اعلام شد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس؛ خبرگزاری کِی‌سی‌ان‌اِی کره شمالی در واکنش به اعلام اخیر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران، پاسخ پهپادی و موشکی تهران در پی حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را ناشی از حملات نظامی این رژیم خواند و افزود «ایالات متحده واقعیت‌ها را به بیراهه برد، به گونه‌ای که گویی ایران مسئول وخامت وضعیت منطقه بوده و تحریم‌های ناعادلانه اعمال کرد».

این رسانه دولتی افزود «رفتار بی‌پروای آمریکا اقدامی خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که به حاکمیت ایران تجاوز می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند اراده نیرو‌های مسلح و مردم ایران برای حفظ حاکمیت و عزت این کشور را در هم بشکند».

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد