Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:51:42 GMT

چسب حساس به فشار برای تعیین اندازه کفش ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۶۶۹۱

چسب حساس به فشار برای تعیین اندازه کفش ساخته شد

دکتر سرور بهبهانی استادیار مهندسی پزشکی-بیوالکتریک و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در خصوص اختراع ثبت شده خود با عنوان «چسب حساس به فشار برای تعیین اندازه کفش» به خبرنگار مهر گفت: پا قلب دوم انسان است و انتخاب کفش مناسب همواره یکی از دغدغه های افراد در سنین مختلف به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این چالش در مورد کودکان که امکان بیان نیازهای خود را به طور کامل ندارند دو چندان می شود، گفت: چسب یک بار مصرف طراحی شده شامل سنسوری است که با تحت فشار قرار گرفتن تغییر رنگ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر فرد چسب را در نواحی حساس پا که معمولا در تماس با کفش قرار می گیرد نصب کند و تنها چند قدم با کفش گام بردارد، تغییر رنگی در سنسورها ایجاد می شود که از روی این طیف رنگی ایجاد شده می توان میزان فشار وارده بر نواحی مختلف را سنجید.

بهبهانی خاطر نشان کرد: از آنجا که اطلاعات به دست آمده تنها شامل تغییررنگ است نیاز به تفسیر تخصصی ندارد و کاربران معمولی بدون نیاز به آموزش خاص و صرفا با مطالعه توضیحات مربوط به ارتباط رنگ ها و میزان فشار می توانند در مورد انتخاب کفش تصمصم گیری کنند.

وی در خصوص دیگر مزیت این چسب ها گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه فرم پای افراد با یکدیگر فرق می کند هر فرد می تواند متناسب با اطلاعاتی که از پای خود و نواحی حساس آن در کفش دارد محل قرار گرفتن چسب را تنظیم و به طور اختصاصی از آن استفاده کند.

استاد دانشگاه آزاد افزود: این محصول نمونه خارجی ندارد و برای اولین بار است که ثبت اختراع می شود.

کد خبر 5294766 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی اختراع و مخترعان تولید ثبت اختراع حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان گوگل فناوری فضایی کنگره رویان امنیت سایبری پژوهشگاه رویان واکسن کرونا طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ایستگاه فضایی بین المللی تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین‌، بارداری بعد از ۳۵ سالگی در ردیف بارداری‌های پرخطر محسوب می‌شود، بنابراین لازم است تا مادر قبل از اقدام به بارداری چکاپ‌هایی را انجام دهد. فاطمه عدالت فر کارشناس مامایی، به چند مورد از چکاپ‌های مهم از جمله فشار خون و آزمایش های مربوط به قلب برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند، اشاره کرده است.

کد خبر 848347 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سقط جنین خبر مهم بیماری - قلبی زنان - زایمان جنین بیماری - فشار خون مادر

دیگر خبرها

  • ارزش کار کارگران به اندازه جهاد است
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد