Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا و مخالفان دولت این کشور در مورد از سرگیری گفتگوهای دوجانبه موافقت کردند.

بدین ترتیب، دولت ونزوئلا و مخالفانش قرار است روز جمعه در مکزیک دیدار کنند. این دیدار دومین دور گفتگوهایی است که با هدف حل بحران اقتصادی و سیاسی ونزوئلا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین دور از این گفتگوها ماه میلادی گذشته در مکزیک برگزار شد.

دولت مادورو با انجام این گفتگوها درصدد لغو تحریم‌های بین‌المللی است.

«خورخه رودریگز» رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز پنج شنبه اظهار داشت که دولت پیشنهادی دارد که «بر موضوعات اقتصادی و اجتماعی و بر بازگشت منابعی که به مردم ونزوئلا تعلق دارد، متمرکز است».

از سوی دیگر، اواسط هفته جاری مادورو گفت که «ونزوئلا در نشست مکزیک درخواستی قاطع را با تمام شرایط لازم برای احیای اقتصاد کشور و بازگشت ذخایر طلای گروگان گرفته شده در بانک انگلستان و همچنین لغو تمام تحریم‌ها علیه شرکت نفت ونزوئلا مطرح خواهد کرد».

این در حالی است که مخالفان دولت ونزوئلا خواستار دریافت کمک‌های بشردوستانه و واکسن‌های کووید -۱۹ بیشتر برای کشور و افزایش شفافیت در انتخابات به ویژه در انتخابات منطقه‌ای پیش رو در ماه نوامبر هستند.

در همین راستا مخالفان دولت ونزوئلا سه شنبه گذشته مشارکت خود را در انتخابات منطقه‌ای اعلام کردند. این گروه از مخالفان دولت مادورو از سال ۲۰۱۷ تاکنون در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده‌اند و مدعی شده‌اند که ونزوئلا فاقد شرایط لازم برای برگزاری انتخابات «آزاد، عادلانه و قابل راستی آزمایی» است.

برخلاف گفتگوهای شکست خورده پیشین، در حال حاضر کشورهای نروژ، ترکیه و هلند از این گفتگوها حمایت می‌کنند.

اسپانیا نیز روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور تمایل دارد در فرآیند گفتگوهای دولت ونزوئلا با مخالفان دولت شرکت کند. «خوزه آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا گفت که او طی ساعات گذشته با هردو طرف ونزوئلایی دیدار کرده است.

کد خبر 5295660

منبع: مهر

کلیدواژه: ونزوئلا تحریم ونزوئلا نیکلاس مادورو مخالفان دیدار و گفتگو افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان فلسطین طالبان افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه لبنان فرودگاه کابل اتحادیه اروپا جو بایدن ترکیه ایران مخالفان دولت دولت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی تقی‌زاده در حاشیه برگزاری آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم در قم که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امسال در نوزدهمین دوره از آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مردم به حافظان قرآن کریم بیش از ۱۲ هزار نفر از ۳۱ استان کشور شرکت کردند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: اطلاع رسانی جهت برگزاری این دوره از مسابقات از اسفند ماه سال گذشته شروع شده بود و جزئیات دقیق مکان و زمان برگزاری آزمون نیز از اوایل فروردین ماه برای شرکت‌کنندگان اعلام گردید.

تقی زاده ابراز کرد: در این دوره از مسابقات شاهد رشد ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان در کشور بوده‌ایم؛ همچنین بالاترین آمار مشارکت از آن استان‌های تهران و خراسان رضوی می‌باشد.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون بیان کرد: تا ۴۰ روز آینده نتایج آزمون اعلام می‌شود و کسانی‌که حد نساب و امتیاز کافی را از این مرحله بدست آورند، به آزمون شفاهی راه می‌یابند و پس از قبولی در آزمون شفاهی مدرک سطح ۳ را دریافت می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون ما از ۱۰ کشور دنیا در این آزمون مخاطب داریم و اتباع کشورهای پاکستان، افغانستان، لبنان و انگلستان از عمده مخاطبین ما هستند؛ با این استقبال مخاطبان امیدواریم در سال آینده آمار شرکت کنندگان به ۲۰ هزار نفر برسد.

کد خبر 6096044

دیگر خبرها

  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند