Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:41:03 GMT

سرعت پروژه‌های عمرانی شهر یزد بسیار کند است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۷۱۱۸

سرعت پروژه‌های عمرانی شهر یزد بسیار کند است

گروه استان‌ها - عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه سرعت پروژه‌های عمرانی شهر یزد بسیار کند است، از تعطیلی کامل برخی پروژه‌های عمرانی در یزد انتقاد کرد. - اخبار استانها -

مرتضی شایق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: پروژهای عمرانی سطح شهر عملا از کار افتاده یا به دست فراموشی سپرده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پروژه بوستان شهدای کوچه بیوک و تعدادی از پروژه‌های دیگر تعطیل شدند، بیان کرد: ما به دنبال انتخاب شهردار هستیم ولی کار شهرداری نباید تعطیل شود چراکه با این وضع ادامه دادن تا می‌آییم راه بیفتیم آخر سال شده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: گاهی شعارهایی از سوی مسئولین در همین دولت داده می‌شود که در سال یک میلیون واحد مسکونی ایجاد می‌کنیم که چهار سال می‌شود 4 میلیون ولی باید توجه کرد که با دستپاچه‌گری نمی‌توان کاری کرد.

وی تشریح کرد: جانمایی و ایجاد زیرساخت‌ها از ضرورت ایجاد واحد مسکونی است در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای مسکونی مهر را داریم که فاقد خدمات آموزشی، بهداشتی، تفریحی، مسجد و غیره است تنها مردم را داخل باکس کردیم و هیچ‌گونه امکاناتی در نظر نگرفتیم.

شایق بیان کرد: در طرح تفصیلی که باید در نهایت به امضای شورای شهر برسد باید بررسی و دقت کاملی انجام شود و قرار است وضع شهری یزد را قبل و بعد از انقلاب بررسی کنیم.

افتتاح 7 پروژه عمرانی در قرچک؛ مسیر رودخانه "لات آجی" بازسازی شد1000 میلیارد تومان پروژه عمرانی استان بوشهر در هفته دولت افتتاح شد

وی افزود: تا قبل از انقلاب، باغ‌ها و خانه‌باغ‌های فراوانی در محلات مختلف از بلوار نواب صفوی، جمهوری، مدرس، تا خیابان مطهری، رجایی، طالقانی و قاسم‌آباد داشتیم که در حال حاضر همه را از دست دادیم و آپارتمان‌هایی را ساختیم که بسیاری از آن‌ها خالی است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: اگر واقعا می‌خواهند واحد مسکونی بسازند باید اول وضعیت را برسی کنند و ببیند شهر یزد نیاز به ساختمان مسکونی دارد، می‌توانیم بگوییم بسیاری از مردم حداقل دو خانه از خانه‌های بافت قدیمی یا جدید را دارند و به دلیل مهاجرپذیر بودن یزد مهاجران زیاد وارد یزد شدند که ظلم بزرگی به آیندگان یزدی است.

وی وضعیت کمبود آب، وضع مسکن، آلودگی هوا، و مهارجرپذیر بودن یزد را از جمله موضوعاتی دانست که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیردگفت: اینکه بدون برنامه شهر را توسعه دهیم و مدیریت کنیم مشکلات بسیاری به دنبال دارد؛ باید ابتدا جانمایی و برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و با در نظر گرفتن همه جوانب کار، اقدام به توسعه کنیم.

انتهای پیام/785/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، نوید خاصه‌باف، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در خصوص ساخت پروژه‌های مسکونی توسط شهرداری تهران اظهار کرد: پروژه های مسکونی در مناطق ۱۸ «پروژه الغدیر» و ۱۹ و همچنین پروژه «مریم» در منطقه ۲۲ در قالب شهرک‌های الگو (مجموعاً ۹۵۰۰و احد) است که قرارداد آنها منعقد خواهد شد.

وی افزود: زمان تحویل پروژه‌ها حداقل سه ساله خواهد بود. البته این موارد از پروژه های احداث محلات الگو که در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار دارد، مجزاست.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در موضوع فروش واحدها دخالتی ندارد، ادامه داد: تا زمانی که این پروژه ها تا ۷۰ درصد پیشرفت نداشته باشد، سرمایه گذار و شهرداری تهران حق فروش نخواهند داشت.

خاصه‌باف گفت: قراردادهایی که امروز بسته می‌شود، بهره‌برداری آن برای آینده شهرداری خواهد بود. این قراردادها درواقع سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده برای آینده شهر خواهد بود.

کد خبر 6093101 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد