Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@15:28:28 GMT

تلاش بلاروس برای تقویت امنیت مرزهای غربی این کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۷۱۹۳

تلاش بلاروس برای تقویت امنیت مرزهای غربی این کشور

یک مقام دولتی بلاروس با اشاره به مشکل مهاجرت غیرقانونی در کل قاره اروپا، از تقویت مرزهای این کشور برای جلوگیری از ورود سلاح، تجهیزات خرابکارانه، افراد تندرو و قاچاق مواد مخدر به داخل بلاروس خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "رومان پادلینوف" نائب رئیس کمیته مرزبانی دولتی بلاروس در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو اعلام کرد که مقامات مینسک نظامیان مضاعف و نیروهای وزارت کشور را نیز به منظور تقویت امنیت مرزهای غربی و جلوگیری از ورود سلاح، مواد مخدر و افراد تندرو به این کشور بکار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته این مقام بلاروسی، در حال حاضر تمامی نیروهای نظامی ممکن در خطوط مرزی این کشور با کشورهای عضو اتحادیه اروپا مستقر شده‌اند تا به نیروهای مرزبانی برای حل و فصل مشکلات مربوط به تهدیدات خارجی کمک کنند.

پادلینوف یادآور شد، در خطوط مرزی بلاروس و اوکراین نیز نیروهای مرزبانی به تنهایی عمل کرده و از عهده وظایف خود در کنترل مرزها به منظور مقابله با هر گونه تهدیدات احتمالی برمی‌آیند.

وی توضیح داد که هدف اصلی از تقویت مرزهای غربی و جنوبی بلاروس، ممانعت از نفوذ گروه‌های دارای تمایلات افراطی به داخل کشور، انتقال وسایل و تجهیزات لازم برای فعالیت‌های خرابکارانه و به منظور بی ثبات کردن اوضاع داخلی کشور، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جلوگیری از ورود مهاجرین غیرقانونی و بطور کلی تمامی تخلفات مربوط به ورود و خروج از مرزهای ملی بلاروس است.

نائب رئیس کمیته مرزبانی دولتی یادآور شد که تمامی این اقدامات مضاعف، وظایفی است که از سوی "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهروی بلاروس برای تقویت امنیت مرزهای کشور تعیین شده‌اند.

مینسک کشورهای اروپایی را عامل جریان مهاجرت غیرقانونی می‌داند

در همین رابطه، "آندری ساوینیخ" رئیس کمیته امور بین الملل پارلمان بلاروس نیز در گفتگو با این روزنامه و در تفسیر وضعیت فوق العاده اعلام شده از سوی کشور لهستان در خطوط مرزی این کشور با بلاروس، یادآور شد که از لحاظ جریان مهاجرت غیرقانونی، بلاروس تنها کشوری ترانزیت است و سیل مهاجرین خارجی کنونی، پس از برخی اقدامات کشورهای اروپایی بوجود آمده و بلاروس نقشی در این مسئله ندارد.   

این مقام پارلمانی گفت: «اینکه مقامات ورشو در خاک لهستان چه اقدامی می‌کنند، به خودشان مربوط است. ولی استانداردهایی از سوی اتحادیه اروپا در رابطه با مسئله مهاجرت و کسانی که خواستار پناهندگی هستند، وجود دارد و مقامات مینسک انتظار دارند که کشورهای اروپای شرقی این استانداردها را انجام دهند.»

وی با اشاره به اینکه مشکل مهاجرت یک پدیده جهانی است و به بلاروس ارتباطی ندارد، افزود: «کشور ما دخالتی در سیل مهاجرین به سمت قاره اروپا ندارد که عمداً از برخی کشورهای منطقه خاورمیانه، از جمله عراق و ایران جریان دارد و این مشکل به نوعی ناشی از برخی تصمیمات اتخاذ شده در کشورهای اروپایی است.»

لوکاشنکو دستور داد مرزهای زمینی بلاروس بسته شودتلاش غربی‌ها برای تبدیل بلاروس به "اوکراینی دیگر"اتحادیه اروپا درصدد تحریم بلاروس

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا بلاروس اتحادیه اروپا بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه حُریت ترکیه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که چند کشور غربی در مجموعه‌ای از اقداماتی که در نشست دو روزه در ریاض، پایتخت عربستان بررسی شد، کاهش فروش تسلیحات و اعمال محدودیت برای تحویل فناوری‌ها به اسراییل را پیشنهاد دادند.

به نوشته حُریت، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه کشورهای عربی و شماری از کشورهای اروپایی در نشست ریاض در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد، درباره اقداماتی که ممکن است علیه اسراییل و کشورهای حامی دولت صهیونیسی در جنگ غزه اعمال شود، گفتگو کردند.

بنابر گزارش حُریت، این بحث با هدف مشارکت هرچه بیشتر کشورها در بسته «عناصر فشار» بود که شامل پیشنهادی درباره محدودیت های فضای هوایی، از جمله موارد دیگر است.

پیشتر نشریه پولیتیکو گزارش داده بود که گروهی متشکل از بیش از ۹۰ وکیل آمریکایی، از جمله دست‌کم ۲۰ وکیل از کابینه دولت از جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا خواستند «کمک‌های نظامی به اسرائیل را به دلیل اقدامات اسرائیل در نوار غزه متوقف کند؛ اقداماتی که در تضاد با قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است.»

کد خبر 6093218

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • تقویت سامانه بارشی از فردا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند