Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته‌فنی فدراسیون بسکتبال گفت: درگیری در تیم ملی و حرف نزدن سرمربی با مربی باعث شد تا با توجه به رزومه قوی مصطفی هاشمی و شخصیت مورد وثوق او در جامعه بسکتبال با اکثریت آرا به این نتیجه برسیم که او می‌تواند سرمربی تیم ملی بشود. - اخبار ورزشی -

محمدمهدی ایزدپناه، پیشکسوت بسکتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال که به انتخاب مصطفی هاشمی به عنوان سرمربی تیم ملی منتهی شد، اظهار داشت: بحث‌های زیادی مطرح شد از جمله اینکه بازیکنان دو رگه تیم ملی، شرایط خوبی در المپیک نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنان پست یک بسیار بهتری نسبت پویان جلال‌پور در لیگ ایران حضور داشتند. مهدی کامرانی و سجاد مشایخی به مراتب از این بازیکن بهتر بودند. آرون گرامی‌پور هم یک سال بود که بازی نکرده بود. جوانان پست 5 خوبی در لیگ این بودند.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در سال‌های 1985 تا 1994 ادامه داد: روند اخلاقی تیم ملی هم خوب نبود. درگیری در تیم ملی و حرف نزدن سرمربی با مربی باعث شد تا با توجه به رزومه قوی مصطفی هاشمی و شخصیت مورد وثوق او در جامعه بسکتبال با اکثریت آرا به این نتیجه برسیم که او می‌تواند سرمربی تیم ملی بشود و در شرایط نه چندان خوب و نامطلوب تیم را دگرگون کند.

ایزدپناه گفت: مقرر شد در گام نخست، جو آرامی در تیم ملی برقرار و ارتباط دوستانه قابل قبولی بین بازیکنان برقرار شود. سرمربی جدید با تک تک بازیکنان حرف خواهد زد تا تنش در تیم از بین برود. تیم ملی در جوی سالم و دوستانه به کار ادامه خواهد داد. کمیته فنی هم اقدامات هاشمی را رصد خواهد کرد.

او در مورد حادثه فرودگاه و پیدا شدن اقلام غیرمجاز در چمدان ملی‌پوشان تصریح کرد:‌ گویا مسئول تدارکات تیم ملی، مسبب همه این مسائل بوده است. رئیس فدراسیون والیبال از این اتفاق بسیار ناراحت است ولی پروسه رسیدگی به این قضیه، خارج از اختیار فدراسیون است و دستگاه قضایی کشور در حال رسیدگی به آن است. ما منتظر اعلام نظر نهایی قوه قضاییه هستیم تا در صورت نیاز، محرومیت و جریمه لازم را برای متخلفان در نظر بگیریم.

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در مورد سایر اعضای کادر فنی تیم ملی گفت:‌ ما 4 مربی به عنوان کمک برای مصطفی هاشمی در نظر گرفته بودیم ولی برای بسیار مهم بود که خودش، انتخاب دستیار را انجام دهد و مثل قبل نباشد که سرمربی با مربی مشکل داشته باشد. من با او هاشمی حرف زدم و چون کیفیت ارتباط بین اعضای خانواده بسکتبال را می‌دانیم، مهران حاتمی به عنوان کمک در کنار هاشمی خواهد بود. در مورد سرپرست تیم ملی هم صحبتی نشد.

وی در مورد مشکلات فنی تیم ملی اظهار داشت: تیم ملی در گل زدن مشکل دارد. کسب 50 یا 60 امتیاز در هر بازی برای تیم ملی اصلا خوب نیست و کم است. با توجه به حضور بازیکنان شاخصی مثل حامد حدادی، صمد نیکخواه و محمد جمشیدی نباید تیم در گلزنی مشکل داشته باشد. علاوه بر این، تغییر تاکتیک تیم ملی در المپیک و مسابقاتی که پست سرگذاشتیم زیاد بود و بازیکنان به همین خاطر، تمرکز نداشتند.

محمدمهدی ایزدپناه تصریح کرد:‌ شاهین‌طبع با باوئرمن (سرمربی پیشین تیم ملی) کار کرده بود و از سیستم دفاعی او استفاده می‌کرد که بعدها بیشتر تیم‌ها در لیگ از آن استفاده کردند. تیم ملی در دفاع خوب بود ولی در حمله شرایط خوبی نداشت. کادر فنی باید فکری اساسی برای حمله تیم بکند تا امتیازات تیم به 70 یا 80 نزدیک شود.

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال ادامه داد: تیم ملی قبل از شرکت در مرحله نخست انتخابی جام جهانی (آذر 1400) دو مرحله اردوی 14 روزه، پیش و پس از آغاز لیگ برتر، برگزار خواهد کرد. حتما بازیکنان جدیدی در پست‌های یک و پنج به اردو اضافه خواهند شد. برای مثال جای بازیکنی سالار منجی در تیم ملی خالی بود و مهدی کامرانی که در لیگ عالی کار کرد و سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیده، قطعا از جلال‌پور در ترکیب تیم، مفیدتر بود. ما فقط یک هدیه بزرگ به نام المپیک به جلال‌پور دادیم که اصلا درست نبود.

وی در پایان گفت:‌ ما با فرزاد کوهیان، مهران شاهین‌طبع و مصطفی هاشمی، دوست هستیم. همه آنها برای بسکتبال ایران و تیم ملی زحمت کشیده‌اند ولی تیم،‌ ایراداتی دارد که باید برطرف شود و به شکلی منسجم در مسابقات حضور پیدا کند. ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که دو بازیکن در تیم ملی همدیگر را بزنند و سرمربی فقط تماشا کند.

هاشمی: منتظر اعلام رسمی فدراسیون بسکتبال هستم

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسکتبال بسکتبال کمیته فنی فدراسیون بسکتبال مصطفی هاشمی تیم ملی تیم ملی جلال پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره مینی بسکتبال کشور استعدادیابی تیم ملی ۲۰۳۰ در مرحله نهایی با حضور ۹۰ بازیکن و مربی در بخش پسران به میزبانی رامسر در حال برگزاری است.

جلال چشمه سیماب به عنوان مربی، عرفان خسروی و آیدین قدیمی به عنوان بازیکن در این مرحله حضور دارند.

کد خبر 6088279

دیگر خبرها

  • کلوپ: هر کجای دنیا باشم، لیورپول را تماشا خواهم کرد
  • نکونام بازیکن حاشیه‌ساز استقلال را تنبیه نکرد!
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است، نه رویا
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی در ترکیب تیم ملی والیبال قرار گرفتند