Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@06:30:19 GMT

دست از تحمیل ایدئولوژی‌ هایت بردار!

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۷۲۷۱

دست از تحمیل ایدئولوژی‌ هایت بردار!

به گزارش جام جم آنلاین، اخیرا ولادیمیر پوتین گفت، تلاش‌ های آمریکا برای «متمدن ساختن» شهروندان افغان با وارد کردن هنجارها و استانداردهای آمریکایی به سیاست و سبک زندگی آنها منجر به «تراژدی ها و شکست های مطلق» برای هر دو طرف و کسب «نتیجه صفر اگر که نگوییم نتیجه منفی» شد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر پکن اظهار کرد: دیدگاه ولادیمیر پوتین باید آمریکا را تحریک به اندیشیدن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یک گفته محبوب پکن را تکرار کرده و گفت که «توصیف غرب از دموکراسی تنها تعریف موثر در جهان نیست».

وانگ بیان داشت: در جهان یک شکل ثابت از دموکراسی وجود ندارد. هر کشوری واجد این است که به طور مستقل به بررسی مسیرهای توسعه مناسب با شرایط و واقعیت‌های ملی اش بپردازد.

وی افزود، مثال افغانستان نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای «پیوند زدن» و زور کردن یک الگوی دموکراتیک به دیگران تنها باعث ایجاد آشوب و بی ثباتی و نهایتا منجر به شکست می‌شود.

وی افزود: دموکراسی یک حق انحصاری چند کشور منتخب نیست. در جهان رهبر دموکراسی وجود ندارد و هیچ کشوری حق ندارد برای دیگران در خصوص دموکراسی سخنرانی کند.

او، مفاهیم «ائتلاف دموکراسی‌ ها» و «دموکراسی در برابر استبداد» را به عنوان «هژمونی که لباس مبدل پوشیده» توصیف کرده و گفت: ما امیدواریم که آمریکا با جدیت درباره درس‌هایی که فرا گرفته شد اندیشیده و دست از تحمیل ایدئولوژی و ارزشهایش به دیگران بردارد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: افغانستان دموکراسی غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبردار سینمای ایران درگذشت


به گزارش تابناک، رضا شیخی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان»  و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تنهایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.

‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم)
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد