Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: اندازه‌گیری ردپای کربن این فرصت را فراهم می‌آورد که راه‌هایی برای تأثیر بر محیط‌زیست تعیین کنیم و تغییر اجباری شیوه زندگی در شرایط شیوع ویروس کرونا، «ردپای کربن تولیدی» را تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: «ردپای کربن» عبارت از میزان تأثیر فعالیت‌های انسان بر سیاره زمین و محیط‌زیست است؛ رد پای کربن معیاری برای اندازه‌گیری انتشار دی‌اکسید کربن از فعالیت‌های مختلف در دوره زمانی مشخص است و تأثیر انسان بر محیط‌زیست از طریق انتشار دی‌اکسید کربن را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

دیدگاه فرا منطقه‌ای در حفاظت از محیط زیست ضرورت دارد

احمدی اضافه کرد: دی‌اکسید کربن، اصلی‌ترین دلیل افزایش دما در سطح کره زمین محسوب می‌شود.

او اظهار داشت: وجود این گاز سبب محبوس شدن حرارت در سطح می‌شود و تقریباً تمام گاز دی‌اکسید کربن تولیدشده در دنیا ناشی از فعالیت‌های انسانی است.

احمدی تصریح کرد: بر اساس یافته‌های پژوهشگران، در هر ثانیه نزدیک به سه میلیون کیلوگرم دی‌اکسید کربن در سراسر دنیا تولید می‌شود.

او گفت: با محاسبه ردپای کربن خود می‌توانیم سهم خود را در ایجاد این تغییر ادا کنیم و اگر همه تغییر ایجاد کنند، تأثیری که بر محیط‌زیست می‌گذارد درخور توجه خواهد بود.

احمدی بیان کرد: حمل‌ونقل (زمینی، هوایی و عمومی)، برق، گرمایش، ساخت‌وساز، غذا و… مهم‌ترین طبقه‌بندی‌های مصرف هستند که ردپای کربن یک انسان را تعیین می‌کنند.

او اظهار داشت: در شرایط همه گیری و شیوع ویروس کرونا با تغییر شیوه کار به‌صورت دورکاری، کاهش مصرف سوخت، انرژی و تردد بین‌شهری و شهری خودروها، کاهش مصرف انرژی در برخی از واحد‌های صنعتی، خرید برخط و… میزان انتشار کربن و گاز‌های گلخانه‌ای کاهش پیداکرده و نتایج مثبتی را بر پدیده گرمایش جهانی خواهد داشت.

احمدی ادامه داد: با تغییر شیوه زندگی در دوران شیوع ویروس کرونا و پس از آن، استفاده از اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تأثیر انتشار دی‌اکسیدکربن در محیط‌زیست ضروری است به‌طوری‌که نسل ما و نسل‌های بعدی بتوانند زندگی سالم داشته باشند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست ردپای کربن ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه انتشار دی اکسید دی اکسید کربن ردپای کربن محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی