Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@15:25:29 GMT

رشد۱۷ درصدی خرید برگ سبز چای از چایکاران

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۷۷۹۷

رشد۱۷ درصدی خرید برگ سبز چای از چایکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت چای در استان‌های شمالی در حال انجام است، اظهار کرد: کاشت و برداشت چای در سه فصل تابستانه، بهاره و  پاییزه صورت گرفته و چایکاران دست رنج خود را برداشت و روانه بازار می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از میزان چای خریداری‌شده از چایکاران در کشور افزود: بر اساس آمار از ابتدای فصل برداشت برگ سبز چای تاکنون ۱۲۱ هزار و ۱۷۸ تن برگ از چایکاران خریداری‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان چای کشور با اشاره به رشد ۱۷ درصدی خرید برگ سبز چای از چایکاران گفت: میزان برگ سبز چای خریداری‌شده از چایکاران در مقایسه با مشابه سال گذشته با افزایش  ۱۷ درصدی مواجه بوده و تاکنون ۶۸۹ میلیارد تومان  برگ سبز چای خریداری‌شده ۷۶ درصد آن معادل  ۵۲۲ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

به گفته جهانساز  ۵۷ هزار و ۸۱۰ تن معادل ۴۷.۵ درصد برگ‌های خریداری‌شده درجه‌یک و ۶۳ هزار و ۳۶۷ تن معادل ۵۲ و ۳ دهم درصد درجه‌دو است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تعامل میان  چایکاران و کارخانه‌های چای بیان کرد: تاکنون  ۱۶۰ کارخانه چایسازی با سازمان چای قرار داد داشته  و بر همین اساس  ۲۷ هزار و ۶۵۰ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی گیلان و مازندران تولیدشده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان چای کشور حبیب جهانساز خریداری شده برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تا کنون حدود ۶۰ هزار تن گندم از شهرستان‌های جنوبی فارس خریداری شده و تا پایان برداشت گندم مراکز خرید تضمینی شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید فعال خواهند بود.
سیدکاظم موسوی افزود: زیر ساخت‌های لازم در ۱۰۰ مرکز تعاون روستایی به منظور تحویل و خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان ایجاد شده است.
او گفت : نرخ خرید تضمینی گندم معمولی بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری برای سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دوروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: پارسال ۶۱۸هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۱۵هزار تومان خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید