Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:46:04 GMT

هشدار باران‌های سیل آسا در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۷۸۹۰

هشدار باران‌های سیل آسا در مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در پی شکل گیری جریان‌های خُنک و مرطوب شمالی از اوسط امروز تا اواخر شنبه ۱۳ شهریور در استان همراه با وقوع رگبار باران، رعدو برق، کاهش دما، وزش باد شدید در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و مواج شدن دریای خزر درباره بارش‌های سیل آسا هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بویژه غرب استان، کاهش ۷تا۱۰ درجه‌ای دما، خسارت تندباد لحظه‌ای و احتمال برق گرفتگی ناشی از رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.

احمدی با توصیه به خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه، گفت: به علت پیش‌بینی وزش باد شدید، ایمن سازی سازه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی سطح شهر و مقاوم سازی پوشش فضای گلخانه‌ها از جمله تمهیدات ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی هم توصیه کرد با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم را برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران مازندران دریای خزر سیلاب و آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ظفری گفت: بر اساس هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده است، تا پایان روز جمعه‬ فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود: سطح نارنجی به معنای احتمال بروز مخاطره است، به همین دلیل استان‌هایی که متاثر از این سامانه هستند از سمت سازمان مدیریت بحران کشور اعلام آماده‌باش شده است. این مخاطره رگبار شدید رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و تگرگ را به همراه خواهد داشت.

ظفری ادامه داد: در روز چهارشنبه ۱۲/‏۰۲/‏۱۴۰۳ سامانه بارشی‬ استان های کرمان، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهکلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به استان‌های مجاور این استان‌ها هشدارها داده شده و آمادگی خود را اعلام کرده اند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اطلاع رسانی‌هایی از طریق استانداری و از سمت صداوسیما به مردم داده شده است.

وی افزود: در روز جمعه استان اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه غربی سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران نیز تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت. وسعت گسترده ای از کشور متاثر این سامانه خواهد بود و به همین دلیل احتمال لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر و همچنین احتمال سیلاب در مسیر وردخانه‌ها وجود دارد.

ظفری گفت: در ارتفاعات رخداد ساعقه و تگرگ را شاهد خواهیم بود. متاسفاهنه این ساعقه می تواند خیلی خطرناک باشد، از این رو به افرادی که در ارتفاعات حضور دارند خصوصاً عشایر هشدار می‌دهیم که دقت‌های لازم را داشته باشند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در مناطقی که باد شدید وجود دارد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، داربست‌ها و تابلوها و همچنین در حمل و نقل نیز امکان اختلال وجود خواهد داشت. در مناطقی که گردوغبار مواجه هستیم تدابیر لازم هم از سمت سازمان ها و دستگاه ها دیده شده است.

ظفری در پایان گفت: با توجه به اینکه آمادگی دستگاه‌ها و ستادها وجود دارد، مردم نیز احتیاط را در سفرهای بین شهری رعایت کنند و در مناطقی که رودخانه‌ها طغیان کرده‌اند توقف نداشته باشند و از رفتن به کوه و ارتفاعات در این چند روز خودداری شود. چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع نیز با احتیاط لازم صورت گیرد.

کد خبر 6093705

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد