Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری و طرح‌های خروجی و ورودی ۱۴ فرودگاه کشور در مرداد و روزهای ابتدایی شهریور سال جاری مورد وارسی پروازی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در ماه مرداد و روزهای ابتدایی شهریورماه سال جاری، سامانه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری و طرح‌های ورودی و خروجی ۱۴ فرودگاه کشور شامل سامانه‌هایی مانند VOR، DVOR/DME و ILS توسط هواپیمای فلایت چک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وارسی پروازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مردادماه، عملیات وارسی پروازی سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌های گرگان، کلاله، مشهد، باند ۲۹ راست مهرآباد، سنندج، ماهشهر، آبادان، بجنورد و گچساران انجام شد و در این ماه عملیات وارسی منطقه شمال و شرق کشور با وارسی پروازی طرح‌های پروازی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در روز شنبه ۳۰ مردادماه و وارسی پروازی سامانه VOR/DME فرودگاه بجنورد در روز یکشنبه ۳۱ مردادماه به پایان رسید.

عملیات وارسی پروازی فرودگاه‌های کشور در روزهای ابتدایی ماه شهریور نیز ادامه پیدا کرد و در این عملیات فرودگاه‌های ذیل مورد وارسی پروازی قرار گرفتند و صحت عملکرد دستگاه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری در آنها مطابق استانداردهای موجود تایید شد.

در عملیات وارسی پروازی، روز دوشنبه مورخ دوشنبه یکم شهریورماه وارسی پروازی سامانه DVOR/DME فرودگاه بیرجند، روز دوشنبه یکم شهریورماه وارسی پروازی سامانه VOR/DME فرودگاه طبس و روز سه‌شنبه دوم شهریورماه وارسی پروازی سامانه ILS /DME فرودگاه اصفهان انجام شد.

در این ماه همچنین با انجام عملیات وارسی پروازی سیستم کمک ناوبری ILS فرودگاه بین المللی شیراز توسط هواپیمای فلایت چک ، صحت عملکرد دستگاه تایید شد. در ادامه این عملیات نیز مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سامانه‌های کمک ناوبری DVOR/DME و طرح‌های ورودی و خروجی مبتنی بر آن در فرودگاه یاسوج را وارسی و عملیاتی اعلام کرد. سامانه‌های مذکور با توجه به شرایط توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد، نقش حیاتی در بالا بردن ایمنی پروازها ایفا می‌کنند.

لازم به توضیح است علی‌رغم محدودیت‌های شرایط اپیدمی کرونا و کاهش پروازها، جهت حفظ ایمنی همین تعداد پرواز در مسیرهای پروازی کشور، فعالیت‌های وارسی پروازی پیوسته در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فلایت چک وارسی پروازی شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران سامانه های ناوبری سامانه های ناوبری و کمک ناوبری عملیات وارسی پروازی وارسی پروازی سامانه DME فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با حمله موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل تا حد زیادی شکست خورد.

این رسانه رسمی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود در این خصوص افزود که از بین هشت موشکی که این سامانه پدافند هوایی آمریکا یرای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران شلیک کرد، فقط دو موشک در اصابت به هدف خود موفق عمل کردند.

اذعان دیرهنگام رادیو ارتش رژیم اشغالگر در حالی است که رسانه های عبری چند روز پس از عملیات وعده صادق گزارش دادند که ادعاهای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هیچ پهپاد ایرانی نتوانسته وارد اراضی اشغالی شود صحت ندارد.

این رسانه ها تاکید کردند که آمار ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادها و موشک های ایران جنون‌آمیز و مبالغه‌آمیز است و ممکن است باعث شود صهیونیست ها و حتی عناصر ارتش توجهی به این آمار نکنند.

در ادامه این گزارش ها تصریح شد که ادعاهای ارتش اشغالگر در راستای کم جلوه دادن خسارت‌های وارده بعد از عملیات ایران صحت ندارد، چرا که دست‌کم ۹ موشک از سیستم دفاعی اسراییل در پایگاه هوایی نواتیم عبور کردند.

کد خبر 6094147

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد
  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»