Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از عصر روز گذشته حریق در مناطق جنگلی ارتفاعات «جهان نما» شهرستان کردکوی آغاز و همچنان ادامه دارد.

از ساعات ابتدایی شروع آتش‌سوزی، نیروهای مردمی، بسیج و نیروهای منابع طبیعی عملیات اطفاء حریق را آغاز کرده و تا ساعات ابتدایی بامداد امروز با قدرت این عملیات ادامه داشت.

متاسفانه به دلیل شدت وزش باد، این حریق گسترش پیدا کرد و از بامداد امروز نیز نیروهای مردمی بیشتر به همراه نیروهای منابع طبیعی و نظامی به منطقه اعزام شدند و تیم «آفرود» هیات اتوموبیلرانی و موتورسواری استان گلستان نیز به کمک نیروهای امدادی آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان دقایقی پیش در خصوص آخرین وضعیت حریق در این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: متاسفانه وزش شدید باد، عملیات اطفاء حریق را با مشکل مواجه کرده است.

رسول حسام بیان کرد: در چند مرحله، تیم‌های امدادی موفق شدند حریق را در کنترل درآورند اما وزش شدید باد باعث گسترش چند باره آتش‌سوزی در منطقه شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل شدت گرمای ماه‌های اخیر و کاهش میزان بازندگی، سطح جنگل‌ها کاملا خشک و مستعد آتش‌سوزی است و این مسئله هم بر گسترش آتش‌سوزی تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر استاندار گلستان نیز در منطقه حاضر شده و بالگرد نیز در حال اجرای عملیات اطفاء هوایی است.

حسام گفت: تمام تلاش برای کنترل و اطفاء حریق در حال انجام است و از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده شده و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر این آتش‌سوزی را اطفاء و مهار کنیم.

وی همچنین در خصوص اخبار شنیده شده درباره آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان از ساعاتی پیش گفت: من با فرماندار و مسوولان محلی تماس گرفتم و پیگیری کردم به هیچ عنوان حریقی در پارک ملی گلستان گزارش نشده است.

گفتنی است، ارتفاعات جنگلی «جهان نما» در شهرستان کردکوی استان گلستان یکی از زیباترین مناطق جنگلی، تفریحی و توریستی است که همه ساله گردشگران بومی و غیربومی زیادی برای استفاده از زیبایی‌های بکر به آنجا سفر می‌کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان مدیریت بحران حریق آتش سوزی رسول حسام مدیرکل مدیریت بحران گلستان جهان نما آتش سوزی جنگل آتش عملیات اطفاء استان گلستان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران

دریافت 3 MB دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین،حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که حریق در یک انباری در زیرزمین این هتل رخ داده است.

چندکارگر مشغول جوشکاری در قسمتی از این انباری بودند که جرقه‌های جوشکاری بر روی چند تکه کاغذ و مقوا افتاده و منجر به آتش‌سوزی شده است.

اولین تصاویر از حریق در هتل پارسیان کوثر محدوده میدان ولیعصر تهران را ببینید.

کد خبر 847595 منبع: ایسنا برچسب‌ها سفر - هتل و هتلداری آتش‌ سوزی خبر مهم آتش‌ نشانی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران