ورود «قدرت سگ» به صف مدعیان اسکار/ ۴ دقیقه تشویق ایستاده در ونیز
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۸۴۹۳
با نمایش فیلم «قدرت سگ» جدیدترین فیلم جین کمپیون در جشنواره فیلم ونیز، حاضران ۴ دقیقه ایستاده برای این فیلم دست زدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از ورایتی، جشنواره بینالمللی فیلم ونیز در سالهای اخیر به سکوی پرتاب فیلمهای متعددی برای رسیدن به اسکار بدل شده و موفق شده تا اعضای بینالمللی جدید و بیشتری را به مجموعه رایگیریها بیفزاید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بعد از ظهر دیروز (پنجشنبه) با اولین نماش فیلم «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون، این فیلم با تشویق چهار دقیقهای حضار روبهرو شد تا بتواند خود را به عنوان یکی از جدیترین مدعیان اسکار بعدی معرفی کند.
این فیلم در سالن «سالا گرانده» با حضور کارگردان و بازیگران فیلم بندیکت کامبربچ و کریستن دانست به نمایش درآمد و با اقبال گرم تماشاگران روبهرو شد. کامبربچ که با ماسک در سالن حضور داشت با برداشتن ماسک از صورتش، به جمعیت تشویق کننده تعظیم کرد.
در مراسم فرش قرمز فیلم نیز کریستن دانست، کامبربچ و کمپیون حضور داشتند و با هم در برابر دوربین عکاسان ایستادند. آنها در تور مطبوعاتی ونیز هم شرکت کردند و کمپیون در این نشست که صبح دیروز برگزار شده بود از دریافت بزرگترین بودجه خود برای ساخت فیلمی توسط نتفلیکس سخن گفت و افزود هرگز چنین امکانی برای ساخت یک فیلم نداشته است.
«قدرت سگ» با اقتباس از رمانی نوشته توماس سوِیج در سال ۱۹۶۷ ساخته شده که روایتگر داستان زندگی دو برادر در دهه ۱۹۲۰ در مونتانا است. این دو مزرعهدار هستند و «جورج بربنک» با بازی کامبربچ که از ازدواج برادرش «جورج» با بازی جسی پلمونز عصبانی است سعی دارد تا زندگی وی را به هم بزند.
این فیلم دستاوردهای بازیگری کامبربچ را تکمیل میکند. وی سال ۲۰۱۴ برای بازی در «بازی تقلید» نامزدی اسکار را کسب کرد و به نظر میرسد که امسال بازی متفاوتتری ارایه کرده باشد. همین امر در مورد کریستن دانست هم صدق میکند و او شخصیت عروس که در کتاب به عنوان زنی خجالتی که در تلاش است تا با خانواده شوهرش به هماهنگی برسد را به خوبی ایفا کرده است.
این فیلم به دلیل حضور نداشتن نتفلیکس در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱، غایب بزرگ آن جشنواره بود.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: ونیز جشنواره هالیوود قدرت سگ
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
محمدرضا بهشتی منفرد فیلمساز، عکاس و عضو هیئت انتخاب بخش فیلمهای مستند درباره کیفیت آثار ارسالی به جشنواره فیلم اقوام ایرانی گفت: تعدادی از فیلمهایی که به جشنواره ارسال شد سطح پایینی داشتند، اما تعدادی نیز باکیفیت بودند و برای نمایش انتخاب شدند. خیلی از فیلمها نیز در سطح متوسط بودند و ازنظر فنی اختلاف کیفی چندانی با هم نداشتند. در این شرایط موضوع فیلمها میتوانست برای انتخاب نهایی تعیینکننده باشد. فیلمهای خیلی خوبی داشتیم که با خلاقیت با موضوع برخورد کرده بودند، اما به نسبت فیلمهای متوسط و ضعیف این نوع فیلمهای خلاقانه همیشه کمتر است.
او درباره موضوعاتی که بیشتر مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته بود گفت: مسائل زیست بومی و محیط زیستی بسیار زیاد مورد توجه قرار گرفته بود و همچنین نمایش آداب و رسوم و آیین اقوام هم در فیلمها زیاد دیده میشد. در تعدادی از فیلمها نیز به مسائل اجتماعی که مختص یک منطقه و مرتبط با جغرافیای آن منطقه است پرداخته بودند، مانند فیلمهایی که درباره کولبرها داشتیم.
این فیلمساز با بیان این که برخی از فیلمها پژوهش خوبی نداشتند، افزود: در یک جشنواره موضوعی، تکنیک و مسائل فنی در مرحله بعدی انتخاب قرار دارد و ابتدا پژوهشی که در رابطه با یک موضوع انجام شده است مورد توجه قرار میگیرد. به همین دلیل در مرحله انتخاب آثار اگر فیلمی ازنظر تکنیکی چندان قوی نبود، اما نگاه خوبی به موضوع داشت، بیشتر مورد توجه ما قرار میگرفت. درمجموع پژوهش نامناسب و پرداخت سطحی به موضوع اقوام در تعدادی از فیلمهای متقاضی دیده میشد.
بهشتی منفرد درباره تأثیر فیلم مستند بر رفع مشکلات یک منطقه گفت: وقتی فیلمساز ویژگیهای یک منطقه یا مشکلی را نشان میدهد، بیننده با مسائلی که در آن منطقه اتفاق میافتد آشنا میشود، اما این که آیا با ساخت و نمایش این فیلم مشکلات و مسائل مردم آن منطقه حل میشود، در زمان تولید پروژه مشخص نیست. رسالت فیلم این است که هم مردم را در جریان مسائل یک منطقه قرار دهد و هم باعث شود مسئولان با دیدن آن در رفع مشکلات تلاش کنند. به نظرم این مسئله بیشتر به جشنوارههایی که این فیلمها را نمایش میدهند برمیگردد. اگر فیلمها برای کارشناسان و مسئولان مربوطه نمایش داده شود، شاید بتواند در رفع مشکلات مردم منطقه مؤثر باشد.
این فیلمساز افزود: قطعاً جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی باید با قدرت و کیفیت مناسب برگزار شود. اگر دعوت از فیلمسازان و جلب مخاطبان بهخوبی انجام شود و اهل فن و کسانی که دغدغه دارند از این جشنواره استقبال کنند و فیلمها را ببینند، نشاندهنده این است که برگزارکنندگان در کار خود موفق بودهاند. مهمترین مسئله در برگزاری یک جشنواره تداوم آن است و با برگزاری یک یا دو دوره هیچ اتفاق خاصی رخ نمیدهد. ما پیشازاین جشنوارههای خوبی داشتیم که پس از چند دوره تعطیل شدند، اما استمرار جشنواره میتواند تأثیرات عمیقتری روی موضوعات مدنظر داشته باشد. اگر یک جشنواره تداوم داشته باشد و در سطح کیفی خوبی برگزار شود میتواند در تولید فیلمهای مرتبط با آن موضوع خاص مفید واقع شود.
نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایرانشناسی با شعار «اقوام، ریشه ایرانزمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار میشود.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر