Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@18:29:37 GMT

آخرین جزئیات تجارت ایران و چین در ۷ ماه

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۸۶۲۰

آخرین جزئیات تجارت ایران و چین در ۷ ماه

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی به ۷.۸۹۱ میلیارد دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه های ژانویه تا جولای امسال با افت ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ماه های ژانویه تا جولای ۲۰۲۰ بالغ بر ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۶۲ میلیارد دلار اعلام شده بود.

تجارت 7.9 میلیارد دلاری ایران و چین در 7 ماه/ صادرات چین به ایران کاهش یافت

واردات چین از ایران در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی به ۳.۶۲۵ میلیارد دلار رسیده که این رقم با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در ماه های ژانویه تا جولای ۲۰۲۰ بالغ بر ۳.۵۳۵ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اما صادرات چین به ایران در ماه های ژانویه تا جولای ۲۰۲۱ کاهش ۱۶ درصدی داشته و به ۴.۲۶۶ میلیارد دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۵.۱۲۷ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک گمرک چین واردات چین از ایران صادرات چین به ایران محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک ایران و چین میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد

امتداد - پایتخت عربستان، میزبان پنجاهمین نشست سالانه گروه بانک توسعه اسلامی با سرپرستی ملک سلمان بن عبدالعزیز، بین ۲۸ تا ۳۰ آوریل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد و به نقل از الشرق الاوسط، جلساتی که در ریاض عربستان برگزار می‌شود، برای روسای گروه بانک توسعه اسلامی که نماینده ۵۷ کشور عضو این گروه هستند، فرصتی فراهم می‌کند تا فعالیت‌های توسعه‌ای بانک را برای سال جاری بررسی و در مورد برنامه‌های بالقوه بحث کنند.

قرار است با حضور ۲۰۰۰ شرکت کننده از ۸۰ کشور جهان، بیش از ۱۵ جلسه و کارگاه آموزشی برگزار و همچنین بیش از ۵۵ یادداشت تفاهم و موافقتنامه امضا شود.

این نشست به دنبال حمایت از مشاغل و ارائه یک بستر منحصر به فرد برای ارتباط و ایجاد روابط تجاری و مشارکت با نمایندگان کلیدی و سهامداران از جامعه تجاری است تا به تبادل تجربیات مرتبط و بهترین شیوه‌ها در سرمایه گذاری و تجارت ارائه شده توسط کشور‌های عضو کمک کند.

همچنین علاوه بر بهره مندی از تجارب گروه بانک توسعه اسلامی در ترویج سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و متقابل، فعالیت ها، خدمات و ابتکارات گروه بانک توسعه اسلامی در کشور‌های عضو، در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت و بیمه برجسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که دکتر محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایندگی از کشور ایران در این مجمع حضور دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد