Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه، با توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و حرام، از دعا به عنوان سلاح انبیا و مؤمنین و شفای هر درد و دافع بلا یاد کرد و اظهار کرد: هر گاه خداوند به دل شیعیان الهام کند که هنگام بلا، دعا کند، نشانه این است که بلا کوتاه مدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در اوائل روزهای شیوع کرونا، مقام معظم رهبری در کنار توصیه به رعایت مسائل بهداشتی، به دعا و استغفار خصوصا قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه هم سفارش کردند اما به دلائلی از جمله تعطیلی مساجد در اوائل کرونا و عدم شناخت اهمیت آن، این دعا مغفول ماند، افزود: دعای هفتم صحیفه سجادیه از ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام تا پایان ماه صفر در نمازهای جمعه و جماعت سراسر کشور به نیت دفع بلا قرائت می‌شود.

وی به اهمیت دعای هفتم صحیفه سجادیه اشاره کرد و با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام و آل محمد(ص) هنگام سختی‌ها و رنج‌ها و گرفتاری این دعا را می‌خواندند، افزود: دعا اگر عمومی شود و استمرار داشته باشد، بلا را دفع می‌کند.

حسینی‌نسب به بیانات مقام معظم رهبری در نخستین دیدار هیأت دولت سیزدهم اشاره کرد و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به تبیین وظائف دولت در مسائل مختلف داخلی و خارجی از جمله اقتصاد و معیشت، عدالت و فرهنگ و سیاست خارجی و بازسازی اعتماد مردم پرداختند، افزود: دولت جدید موظف است اعتماد عمومی را بازسازی کند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه رئیس جمهور در مسؤولیت قبلی خود یعنی در قوه قضائیه در امید آفرینی و بازسازی اعتماد عمومی تجربه موفقی داشته است و از این تجربه در قوه مجریه نیز طبیعتا استفاده خواهد کرد، گفت: عملی شدن وعده‌ها و ارتباط با مردم و مردمی بودن که سفر به خوزستان و سیستان از جمله آنهاست، ساده زیستی، شناخت مشکلات مردم و حل آنها به ترمیم اعتماد عمومی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اجلاس بغداد که قرار بود بنام اجلاس همسایگان برگزار شود اما بخاطر دخالت‌های رئیس جمهور فرانسه و عدم دعوت از سوریه، به اجلاس همکاری‌ها تغییر نام یافت و رؤسای جمهور ایران، ترکیه، پادشاه عربستان و امیر امارات در این اجلاس حضور نیافتند، گفت: حضور وزیر خارجه ایران در این اجلاس و اقدامات متن و حاشیه او از جمله محکوم کردن آمریکا، اعلام مواضع قاطعانه ایران، سفر به سوریه بعد از اجلاس و ایستادن در صف اول، نخستین موفقیت دولت سیزدهم در عرصه بین‌الملل بود.

خطیب جمعه سلطانیه به سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور سال ۵۷ اشاره کرد و با بیان اینکه این روز ایام الله است و رژیم پهلوی در این روز با حمله به تظاهرات کنندگان کشتار به راه انداخت و به جمعه سیاه معروف شد، اما همین حرکت‌های انقلابی به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید، افزود: حامیان کشتار خونین ۱۷ شهریور، مدعیان دروغین حقوق بشر هستند.

حسینی‌نسب با گرامیداشت ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری از رهبران قیام مردم بوشهر علیه انگلیس بخاطر اشغال ایران در جنگ جهانی اول که روز مبارزه با استعمار انگلیس نام‌گذاری شده است، گفت: در جنگ جهانی اول و اشغال ایران توسط انگلیس و ممانعت این کشور از ورود مواد غذایی به ایران، ۱۰ میلیون نفر به خاطر قحطی و گرسنگی در ایران مردند و حقیقتا لقب روباه مکار توسط امام راحل به انگلیس به جا بوده و هست.

انتهای پیام/73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینی نسب قحطی و گرسنگی در ایران خبرگزاری فارس زنجان ۱۲ شهریور رئیسعلی دلواری اعتماد عمومی دولت سیزدهم جمعه سلطانیه اعتماد عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است

ایسنا/تهران امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: حمله نظامی به صهیونیست‌هاموجی از امید و اقتدار را برای ایران اسلامی در نگاه سایر ملت‌ها رقم زده است

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ورامین با تاکید بر لزوم بزرگداشت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: از مردم مؤمن و انقلابی ورامین دعوت می‌کنم، در مراسم بزرگداشت شهادت امام صادق (ع) در روز شنبه در مسجد صاحب الزمان (عج) شرکت کنند.

امام جمعه موقت ورامین ضمن تبیین آثار دفاع مشروع ایران در حمله به پایگاه نظامی صهیونیست‌ها گفت: این دفاع مشروع موجی از امید و اقتدار را برای ایران در نگاه سایر ملت‌ها رقم زده است.

خطیب جمعه ورامین باتجلیل از مقاومت فلسطین و فراگیری دفاع از مردم فلسطین در سراسر دنیا گفت: قطعاً فلسطین در نهایت پیروز خواهد بود.

وی سپس ضمن تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری و یادآوری رسالت معلم در پرورش دانش آموزان گفت: تربیت و آموزش صحیح معلم دانش آموزان را در برابر فتنه‌ها و شبهات بیمه می‌کند.

قدوسی نژاد سپس با اشاره به مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک بر حضور مردم در مرحله دوم انتخابات تاکید کرد و افزود: مردم می‌بایست، در تعیین سرنوشت خود نقش ایفا کنند.

وی از مردم خواست، درباره قیمت خانه و پول پیش و اجاره خانه رعایت حال یکدیگر را داشته باشند، دولت و مسئولان جهت مدیریت این وضع و جلوگیری از سوء استفاده ها اقدام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری