Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حسنی روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این بنا بر تصمیم ستاداستانی کرونا ساعت کاری اصناف استان تا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه بود که برای رفاه حال کسبه این زمان تغییر یافت.

وی با قدردانی از همکاری خوب  کسبه و مردم یزد خواست با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به قطع زنجیره ویروس کرونا با کادر درمان استان همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد ،همکاری مردم و اصناف در رعایت پروتکل های بهداشتی تا حدودی موثر واقع شد و در صورت تداوم این همکاری ها  به تدریج رونق به کسب و کار اصناف پس از حدود 19 ماه باز خواهد گشت   

تعداد واحدهای صنفی استان یزددر ۱۱ شهرستان ۷۳ هزار مورد است که در هر واحد ۲.۵ نفر به طورمتوسط فعالیت دارند. 

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: شبانه روزگذشته در مراجعه یکهزار و ۱۰۲  فرد مشکوک کرونا به مراکز درمانی بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی سازمان جهانی بهداشت، ۳۳۶  بیمار مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند.

در گزارش پنجشنبه شب دانشگاه به نقل از سیدابراهیم سلمانی آمده است: از این تعداد، ۴۷ نفر به دلیل وخامت حال عمومی در بیمارستان ها بستری شدند و ۲۸۹ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری ملزم به قرنطینه خانگی  شدند.

 وی با اشاره به فوت سه بیمار کووید ۱۹، ۲۴ ساعت گذشته در شهر یزد افزود: هم اکنون ۵۶۴  فرد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۶ نفر به دلیل پیشرفت بیماری به ناچار به بخش مراقبت های ویژه (I.C.U)  انتقال یافتند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند، مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

استان یزد ۵۰ هزار واحد صنفی دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک کووید-19 بازار محصولات اصناف محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک کووید 19 ویروس کرونا ماسک کووید 19 بازار محصولات اصناف محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی