Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: یک قطعه حواصیل ارغوانی از گونه های کنار آبزی و مهاجر توسط یک دوستدار محیط زیست از مرگ نجات یافت.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهرداد سلگی در تشریح این خبر، اظهار کرد: «محمد امرایی» از دوستداران  محیط زیست و اهل روستای تازناب نهاوند، شاهد شکار یک قطعه پرنده توسط یک بهله عقاب در روستا بود که منجر به زخمی شدن و افتادن پرنده روی زمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه او این پرنده نیمه‌جان را نجات می‌دهد و به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان می‌رساند افزود: پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از بهبود وضعیت حیاتی و نوع پرنده که حواصیل ارغوانی است، از او مراقبت چندساعته به عمل آمد که پس از اطمینان از بهبود وضعیت پرنده، به طبیعت بازگردانده شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند عنوان کرد: این پرنده حواصیل ارغوانی با نام علمی Ardea purpurea یکی از ۶۴ گونه تیره حواصیلیان است که ۸۰ سانتیمتر طول دارد، این پرنده دارای سری بزرگ، گردنی باریک و دراز و مار مانند است.

وی با بیان اینکه حواصیل ارغوانی دارای رو تنه خاکستری پررنگ است و پرهای بلوطی روشنی در پشتش مشاهده می‌شود گفت: این پرنده دارای شکم سیاه رنگ و پاهای سبز مایل به زرد خاکستری بوده و رنگ نابالغ آن قهوه‌ای کمرنگ است.

سلگی گفت: این پرنده مانند سایر پرندگان تیره حواصیلیان به تغذیه در آب های کم‌عمق خو گرفته و عمدتا از ماهی دوزیستان، نرم تنان، سخت پوستان، حشرات و گاهی نیز از جوندگان کوچک و جوجه سایر پرندگان تغذیه می‌کند.

وی در پایان ضمن تشکر از این دوستدار محیط زیست، از عموم مردم به ویژه دوستداران طبیعت درخواست کرد حمایت خود را از حیات وحش و تنوع زیستی منطقه، بخصوص پرندگان داشته و درصورت مشاهده تخلفات را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نهاوند حواصیل ارغوانی اداره حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد