Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@20:00:32 GMT

نمودار قیمت طلا امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۸۸۲۵

نمودار قیمت طلا امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

نمودار قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، هر گرم طلای ۱۷ عیار و هرگرم طلای ۲۴ عیار در جریان معاملات هفت روز گذشته بازار آزاد، تغییراتی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داده‌های استخراج شده از منابع استاندارد ارزش‌گذاری در بازار آزاد سکه، طلا و جواهرات نشان می‌دهد، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، هر گرم طلای ۱۷ عیار و هر گرم طلای ۲۴ عیار در روند معاملات ۷روز گذشته بازار آزاد تغییراتی را تجربه کرده که به شرح زیر است:

کد خبر 519215.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نمودار طلا 18 عیار نمودار طلا 24 نمودار طلا 24 عیار نمودار طلای جهانی نمودار طلا نمودار قیمت طلا نمودار قیمت طلا جهانی نمودار قیمت طلا و سکه نمودار قیمت طلا در هفته گذشته نمودار قیمت طلا 24 عیار نمودار قیمت طلا 18 عیار نمودار قیمت طلا امروز قیمت طلای 18 عیار قیمت طلای 18 عیار در بازار امروز تهران قیمت طلای ۱۸عیار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گرم طلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

فرارو - حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بدون توجه به شایعه خلوص و عیار سکه دولتی ادامه دارد.

به گزارش فرارو؛ شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند. مواردی ازاین‌دست هنگام عرضه لاستیک دولتی، فروش گوشت وارداتی و عرضه مرغ منجمد تکرار می‌شود.

جریان عیار سکه حراجی چیست؟

حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، زیر نظر بانک مرکزی انجام می‌شود و استاندار‌ها همان استاندارهاست. مرکز مبادله ارز و طلای ایران به‌محض انتشار شایعه درباره خلوص و عیار سکه‌ها بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد و در آن توضیح داد، عیار سکه حراجی مرکز مبادله ۹۰۰ در هزار است.

سکه طلای بهارآزادی موجود در بازار آزاد از همین کیفیت و عیار برخوردار است و کسی جز بانک مرکزی نمی‌تواند سکه ضرب کند. می‌ماند آن پلمب و وکیوم که از چند سال پیش به این‌طرف یک گزینه پیشنهادی است تا خدای‌نکرده تقلبی صورت نگیرد.

سکه بهارآزادی پلمب به‌ تنهایی امتیاز ویژه‌ای ندارد. حتی توصیه شده موقع خرید سکه به وکیوم دقت کنید، مهر و امضا و آدرس و نام طلافروشی که عامل پلمب بوده را بررسی کنید و اگر مورد مشکوکی دیدید، از خرید سکه انصراف دهید.

سکه بهارآزادی تقلبی را با پلمب و وکیوم راحت‌تر می‌توانند به خلق‌الله قالب کنند. برای همین بعضی طلافروشی‌ها موقع خرید سکه پلمب را می‌شکنند و از نزدیک صحت و سلامت سکه را بررسی کنند.

شایعه عیار سکه حراجی از کجا آمده؟

شایعه عیار سکه حراجی دهان‌به‌دهان چرخیده است؛ فروشندگان می‌گویند از یکی شنیده‌اند سکه طلای بهارآزادی که به حاضران در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران تحویل داده شده، کم‌رنگ است؛ اما وقتی بگویید درباره موضوع کمی توضیح بدهند نمی‌توانند.

شایعه ناخالصی سکه طلا عرضه شده در حراج مرکز مبادله به بهانه رنگ متفاوت آن‌ها مطرح شده است. بعضی‌ها سکه را مقابل مصنوعات طلا می‌گذارند و می‌گویند ببین! کم‌رنگ است. احتمالا خودتان می‌توانید حدس بزنید ماجرا از کجا سرچشمه می‌گیرد؛ اما محض اطمینان خاطر بقیه، باید بگوییم عیار ۹۰۰ در طلای سکه‌های حراجی مرکز مبادله ارز و طلا، باعث می‌شود نسبت به طلای مورداستفاده در مصنوعاتی رایج، ظاهری متفاوتی پیدا کند. رنگ کدر سکه نسبت به طلاجات کاملا طبیعی است.

شایعه ناخالصی به بهانه رنگ سکه حراجی در مرکز مبادله و ارز به‌اصطلاح برای زدن توی سر مال و ارزان خریدن سکه‌ها مطرح شده است. دقیقا مثل رفتاری که چند سال پیش با سکه بدون پلمب بانک کارگشایی در پیش گرفتند.

بیشتر بدانید | حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. در این عرضه انواع سکه تمام، نیم‌سکه و ربع‌سکه بهار آزادی طی فرآیند حراجی به متقاضیان فروخته خواهد شد. حراج سکه در مرکز مبادله به‌صورت آنلاین است

چرا درباره عیار سکه شایعه ساختند؟

حراج سکه طلا در مرکز مبادله پس از ۱۰ دوره حراج باعث شده بازار آزاد دچار سرخوردگی شود. افزایش قیمت سکه هم قطعا موثر است و به کسادی بازار می‌انجامد؛ چون کسی حاضر نیست با این عدد‌ها دنبال خرید سکه باشد.

بازار سکه به‌این‌ترتیب قفل شده و ازیک‌طرف با فریز شدن قیمت روبرو است و از طرف دیگر به زمین سفت رکود برخورد کرده است. سرمایه‌گذاران در چنین شرایطی حاضر نیستند ریسک کنند و دارایی خود را بفروشند. قیمت سکه در نتیجه این اتفاق پایین نمی‌آید و خریدوفروش راکد می‌شود. در موردی مثل این، رنگ و لعاب سکه را بهانه کرد‌ه‌اند و به خیال خودشان می‌خواهند تقاضای خرید را سمت خودشان بکشند.

مرکز مبادله ارز و طلای ایران در اطلاعیه خود به این مسئله اشاره کرده است و سعی دارد بگوید ادعای مطرح شده درباره کیفیت ربع‌سکه و سکه نیم‌بهار آزادی و طرح مسائلی مثل کدر بودن رنگ آن‌ها تنها یک تلاش مذبوحانه است.

توصیه به خریداران سکه از مرکز مبادله ارز و طلا

حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از سال گذشته به‌منظور ساماندهی بازار طلا آغاز شد. تاکنون ۱۰ مرحله حراج سکه انجام گرفت. ابتدا فقط امکان خرید ربع‌سکه وجود داشت، اما کم‌کم خرید نیم سکه و تمام سکه هم در فهرست قرار گرفت.

خریداران سکه از مرکز مبادله ارز و طلای ایران طبق برنامه برای تحویل سکه اقدام می‌کنند؛ ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد وقتی سکه را به بازار آزاد می‌برند تا بفروشند، برایشان طاقچه بالا می‌گذارند. به‌ظاهر می‌گویند سکه مشکل دارد تا آن را مفت بخرند. بعد خودشان پلمب می‌کنند و می‌فروشند!

اگر شما هم سکه از حراجی خریده‌اید یا می‌خواهید این سکه را در بازار بخرید این را بدانید که تمامی سکه‌های ضرب‌شدن توسط بانک مرکزی از سال ۱۳۰۸ به بعد، دارای عیار ۹۰۰ در هزار هستند و ناخالصی سکه‌ دولتی در بهترین حالت شایعه و در صورت تکرار و اصرار خباثت است.

بیشتر بدانید | سکه تمام بهارآزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم وزن دارد. روی سکه تمام بهارآزادی، تصویر امام خمینی و در طرف دیگر بارگاه امام رضا را می‌بینیم. طرح دو طرف ربع‌سکه و سکه نیم‌بهار آزادی نام مبارک امام علی و بارگاه امام رضا است. نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم و ربع‌سکه ۲.۰۳۴ گرم وزن دارند

دیگر خبرها

  • پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟
  • قیمت سکه طرح جدید امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت سکه و طلا افزایشی شد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟