Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-09@02:06:03 GMT

فیلم| در پنجشیر چه می‌گذرد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۹۰۴۰

فیلم| در پنجشیر چه می‌گذرد؟

‍‍‍‍‍‍

آفتاب‌‌نیوز :

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی شبه‌نظامیان طالبان در تازه‌ترین اظهارنظر خود در مورد مذاکرات جاری با نمایندگان جبهه مخالفان، شانس موفقیت این مذاکرات را ۶۰ درصد عنوان کرد. این در حالی است که او پیشتر این شانس را تا ۸۰ درصد برآورده کرده بود.

در مقابل، خالد نور، فرزند عطا محمد نور، والی سابق ولایت بلخ، به خبرگزاری رویترز گفت که جبهه مخالفان با پیوستن مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر کهنه‌کار ازبک، برای «مذاکره جمعی» با شبه‌نظامیان طالبان فراگیرتر و متحد می‌شود ولی در عین حال تاکید کرد که این مذاکرات با «خطر بزرگ» شکست مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد که جبهه مخالفان به هیچ وجه در برابر شبه‌نظامیان طالبان تسلیم نخواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان روز شنبه از پیشروی چندجانبه نیروهای امارت اسلامی در دره پنجشیر خبر داده بود.

البته محمد الماس زاهد، رییس هیات گفت‌وگو کننده جبهه مخالف طالبان این خبر را تکذیب کرد و گفت که دور دوم مذاکرات آنها با شبه‌نظامیان طالبان روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

زاهد همچنین هشدار داد که شکست این مذاکرات زمینه مداخله را برای نیروهای خارجی‌ها فراهم می‌‌سازد و به رخداد جنگی طولانی مدت دامن می‌زند.

پیشتر محمد علم ایزدیار، یک عضو هیات طرفداران احمد مسعود نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته بود که در جریان دور نخست مذاکرات که حدود ۳ ساعت به طول انجامیده، مقرر شد که طرفین پیام‌های رد و بدل شده را با رهبران خود در میان بگذارند و تا برگزاری دور دوم مذاکرات طرفین هیچگونه حمله نظامی به مواضه یکدیگر نداشته باشند.

اما انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان با ابراز نارضایتی از محتوای دور نخست این مذاکرات گفته بود که طالبان خواهان گفتگو برای حل مساله پنجشیر بود اما نیروهای طرفدار احمد مسعود خواهان گفتگو درباره ساختار دولت آینده بودند.

سمنگانی تصریح کرده بود که به دلیل تفاوت جدی در محورهای مورد نظر دو طرف، این مذاکرات پیشرفت چندانی نداشت.

دره پنجشیر تقریبا تنها منطقه‌ای از افغانستان است که هنوز به تصرف شبه‌نظامیان طالبان درنیامده است؛ آنچنان که آنها در دور نخست برقراری حکومت امارت اسلامی نیز موفق به تصرف این منطقه نشدند.

سخنگوی طالبان: چند منطقه و ۴ ایست بازرسی در پنجشیر را تصرف کردیم

همچنین ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، این جنبش توانسته چند منطقه و چهار ایست بازرسی را در استان پنجشیر تصرف کند.

ذبیح الله مجاهد همچنین اضافه کرد:، دست کم در جریان درگیری‌های اخیر مربوط به استان پنجشیر ۳۱ تن از نیروهای مقاومت در این استان از جمله سه فرمانده کشته شدند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دره پنجشیر احمد مسعود طالبان افغانستان شبه نظامیان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربات پیاپی حزب‌الله به ارتش رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان از عملیات‌های پیاپی رزمندگان خود علیه ارتش رژیم صهیونیستی در چندین شهرک صهیونیست‌نشین خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حزب الله اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، ساختمانی را در شهرک المناره هدف قرار دادند که نظامیان صهیونیست از آن استفاده می کردند.

حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت

بر اساس بیانیه حزب الله، رزمندگان مقاومت در عملیات دیگری، دو ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست را در شهرک آویفیم هدف قرار دادند.

رزمندگان حزب  الله در سومین عملیات خود، مقر نظامیان صهیونیست را در شهر حانیتا هدف قرار دادند.

 رسانه‌های رژیم اسرائیل از سقوط یک موشک شلیک شده از لبنان در چهارراه گوما واقع در الجلیل خبر دادند که به دنبال این حادثه، حرکت خودروها و عابرین متوقف شده است.

 حزب الله لبنان به دنبال این خبر، اعلام کرد که رزمندگان آن، ساختمانی را که نظامیان صهیونیست از آن در شهرک صهیونیست نشین المطله استفاده می‌کردند، هدف قرار داد‌ه‌اند. حزب الل همچنین از حمله به دو ساختمان دیگر در شهرک صهیونیست نشین شلومی خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله ترکیبی حزب‌ الله لبنان به موضع صهیونیستی المالکیه
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه»
  • حزب‌الله پاسخ حملات اسرائیل را داد
  • ضربات پیاپی حزب‌الله به ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله گسترده حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در جبهه شمالی
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • ملا هبت‌الله: جهان کفر برای جدایی دین از سیاست تلاش می‌کند
  • حزب الله با پهپاد انتحاری به جان افسران صهیونیست افتاد
  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم