Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:03:17 GMT

تداوم آرامش در درعا و تحویل سلاح گروه‌های مسلح

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۹۰۵۱

تداوم آرامش در درعا و تحویل سلاح گروه‌های مسلح

منابع سوری از ادامه روند تحویل سلاح از سوی گروه‌های مسلح، برافراشته شدن پرچم سوریه در درعا البلد و آرامشی که در این منطقه حکمفرماست، خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری سوریه(سانا) گزارش داد: عملیات تحویل سلاح و حل و فصل اوضاع افراد مسلح در درعا البلد در چارچوب عملیات توافق حل و فصل اوضاع، ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار سانا گزارش داد: عملیات تحویل سلاح و تسویه اوضاع افراد مسلح درعا البلد در مرکز حل و فصل واقع در اداره پلیس المحطه السرایا در این شهر، برای سومین روز متوالی ادامه دارد.

این خبرنگار دیروز نیز از تسویه اوضاع 209 نفر و تحویل سلاح های فردی که با برخی از آنان بود در مرکز حل و فصل محله الاربعین، خبر داده بود.

بنا به این گزارش، قرار است چندین مرکز حل و فصل در منطقه درعا البلد برای تسویه وضعیت افراد و تحویل سلاح به ارتش سوریه باز شود.

خبرنگار سانا تاکید کرده بود که این مرحله برای آماده سازی استقرار یگان‌های ارتش در شهر درعا و بازگشت نهادهای دولتی به تمام محله‌های این شهر است.

در این گزارش نیز آمده، پیش از این دولت سوریه توافق حل و فصل در درعا را پیشنهاد کرده بود. این توافق در چارچوب تلاش دولتی برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز، پایان دادن به وضعیت غیر عادی در استان، بیرون راندن تروریست‌ها و بازگرداندن امنیت و ثبات به همه نقاط استان است.

عناصر مسلح درعا تسلیم ارتش سوریه شدندتوافق میان ارتش سوریه و عناصر مسلح بر سر آتش‌بس سه روزه در درعاعناصر مسلح درعا به شروط ارتش سوریه تن دادندمخالفت دمشق با فرصت طولانی‌مدت به تروریست‌ها در «درعا»ارتش سوریه به دنبال پایان دادن به سیطره تروریسم بر درعا/ اختصاصی

 

الوطن سوریه هم در گزارشی از آتش بس و آرامشی که در منطقه درعا البلد حاکم است، خبر داد و اینکه روند اجرای توافق ادامه دارد.

الوطن گزارش داد: یک مرکز به منظور تحویل سلاح گروه‌های مسلح در محله الاربعین در نزدیکی مسجد بلال در درعا البلد تحت نظارت دولت سوریه اختصاص یافته است و این با هماهنگی بزرگان شهر رخ داد.

بر اساس گزارش این رسانه سوری، اقبال گسترده به این مرکز شده است و ده‌ها نفر از گروه‌های مسلح سلاح‌های سبک خود را تحویل داده‌اند. تاکنون بیش از 30 فرد مسلح سلاح خود را تحویل داده و بیش از 135 نفر هم اوضاعشان حل و فصل شده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از ازدحام افراد مایل به حل و فصل اوضاعشان است و پرچم سوریه در خارج از مرکز و داخل این مرکز به اهتزاز درآمده است.

همچنین الوطن گزارش داد که تیمی از ارتش سوریه به درعا البلد وارد شده است تا مناطقی که در آن مستقر خواهد شد را مورد ارزیابی و شناسایی قرار دهد. درباره ایجاد چهار نقطه نظامی در منطقه توافق حاصل شده است.

نیروهای پلیس کار خود را شروع کرده و فعالیت دیگر موسسات سوریه از سرگرفته خواهد شد.

یادآور می‌شود که پس از چند روز درگیری سنگین و بمباران مسلحین در محله درعا البلد توسط ارتش سوریه، سرانجام افراد مسلح به شروط دولت سوریه تن داده و جهت اجرای توافق به نتیجه رسیدند.

بر اساس این توافقنامه، آتش بس بطور کامل اجرا شده، و افراد سلاح‌های خود را تحویل داده، افرادی که حاضر به پذیرش آتش بس نیستند به شمال سوریه منتقل شده و پلیس نظامی روسیه به محل درعا البلد وارد شده و سه پست امنیتی مشترک توسط نیروهای نظامی و امنیتی سوریه در درعا البلد ایجاد می‌شود.

تخلیه سه پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه

الوطن سوریه به نقل از شبکه العالم از تخلیه سه پایگاه نظامیان آمریکایی در اطراف میدان نفتی العمر در نزدیکی چاههای نفتی دیرالزور و دو پایگاه در منطاق تل البیدر و قصرک در قامشلی در حومه حسکه خبر داد.

این اقدام پس از حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در کونیکو در حومه شرقی دیرالزور رخ می‌دهد که خبری از کشته و زخمی شدگان آن مخابره نشد.

شبه نظامیان آمریکایی مرخصی‌های پرسنل خود را لغو کردند

الوطن گزارش داد که شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا مرخصی پرسنل خود را از بیم حمله قریب الوقوع ترکیه به مناطق تحت کنترل آنها، لغو کردند.

این در حالی است که رسانه‌های محلی از فرار این شبه نظامیان خبر می‌دهند به طوری که 42 نفر از این شبه نظامیان از طریق مرز سوریه و ترکیه گریخته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درعا البلد گروه های مسلح شبه نظامیان تحویل سلاح ارتش سوریه حل و فصل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه نیز به حمله‌های خود به مناطق مختلف غزه ادامه داد.

برپایه این گزارش، خبرنگار المیادین بامداد سه شنبه گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک دانشگاه اسلامی در منطقه «معن» در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران کردند.

منابع محلی فلسطین همچنین گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه حمله کردند.

پیشتر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسیده است.

کد خبر 6092641

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • انسان‌هایی که تبخیر می‌شوند؛ استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری در غزه
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • گزارش هواشناسی ۱۱ اردیبهشت؛ تداوم بارش در استان‌های غربی کشور
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت