Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: شمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا در کشور نگران کننده است و مردم باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی با قدردانی از ایثار و فداکاری شبانه روزی مدافعان سلامت در مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها که برای تامین سلامت مردم تلاش می‌کنند، اظهار داشت: پیروزی مردم در مقابل این بحران سلامت نیازمند عزم جدی و همگانی تمام افراد جامعه برای مشارکت جدی و مسوولانه در رعایت اصول بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اراک بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز وظیفه دارد نسبت به تهیه و تامین واکسن و شتاب‌بخشی به فرآیند واکسیناسیون عمومی اقدامات لازم را انجام دهد تا شرایط کشور به حالت عادی بازگردد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تشکیل کابینه دولت سیزدهم نیز گفت: دولت وظیفه دارد با واگذاری مسئولیت‌ها به مدیران شایسته، مورد اعتماد، کاردان، پاکدست و دلسوز زمینه حل مشکلات مردم و توسعه همه جانبه کشور را فراهم کند.
وی اظهار داشت: مردم از دولت انتظار دارند با تمام توان در راستای صیانت از منافع ملی، تامین امنیت و دفاع از حقوق عامه گام بردارد و خدمتگزاران واقعی را برای اداره امور انتخاب کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص اتفاقات اخیر در کشور افعانستان نیز گفت: این کشور بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد و همه مردم و قبایل آن با انگیزه‌های طالبان موافق نیستند اما در هر شرایطی باید عدل، رحمت و انصاف در حق مردم افعانستان رعایت شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود در خصوص ۲۵ محرم و سالروز شهادت امام سجاد(ع)(به روایتی)، اظهار داشت: امام سجاد(ع) با روشنگری و خطبه های زیاد جریان حق و باطل را برای همه روشن و چهره دشمنان اسلام و یزیدیان را فاش کرد.
وی بیان کرد: امام سجاد(ع) با وجود محدودیت‌های زیاد از سوی حاکمان طاغوتی، به نشر و ترویج معارف الهی و معرفی اسلام ناب محمدی اقدام کرد.
امام جمعه اراک حضرت سجاد(ع) را احیاگر نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) معرفی کرد و گفت: آن امام همام سرچشمه فضایل معنوی، اخلاقی و انسانی است که به‌واسطه عبادت، زهد و تقوا زین العابدین نامیده شدند.
وی همچنین درگذشت سرلشگر فیروزآبادی فرمانده اسبق ستاد کل نیروهای مسلح کشور را تسلیت گفت.

نماز عبادی و سیاسی جمعه در ۳۲ نقطه شهری استان مرکزی اقامه می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی خود مراقبتی امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی خود مراقبتی امام جمعه اراک امام جمعه اراک سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین کلب جواد نقوی امام جمعه لکهنو به همراه جمعی از نخبگان علمی و دینی هندوستان ضمن بازدید از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری رئیس این مدرسه دیدار و ضمن آشنایی با امکانات، فعالیت‌های تخصصی و توانمندی‌های این مجموعه بر همکاری و هم افزایی دو جانبه تاکید و توافق کردند.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری با ذکر سابقه تاریخی پیوند مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) گفت: «به صدقات جاریه توجه کنید و مردم هند را به این نوع صدقه جاریه توجه بدهید که امام صادق (ع) فرمودند: پس از مرگ انسان، جز از ناحیه سه خصلت، پاداشى به او نمى رسد؛ صدقه اى که در حال حیاتش جارى ساخته و پس از مرگش هم جریان مى یابد، سنّت و روش هدایتى که بنیان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل مى شود، و فرزند شایسته اى که براى او دعا مى کند.

وی از این صدقات جاریه، وقف‌های مختلف و فعالیت‌هایی که بین علما و خیرین دو کشور تاکنون انجام شده است نمونه‌ای را بیان کرد و افزود: ما مطلع شدیم در شهر مقدس مشهد بانویی نیکوکار از کشور هند اقدامی خیر انجام داده و فضایی برای زوج‌های جوان هندی مهیا کرده است که بتوانند زندگی مشترک خود را با تشرف به حرم مطهر و زیارت امام هشتم (ع) آغاز کنند. این دست امور به عنوان کار‌هایی ماندگار و بسیار پسندیده به شمار می‌آید.
 در پایان این نشست صمیمانه، دکتر وحدتی شبیری با دعوت از طلاب نخبه هندی برای تحصیل در این مدرسه و همچنین اعزام مبلغ و مدرس از نخبگان مدرسه عالی فقاهت به هندوستان افزود: خیلی خوب است با صرف وقف‌ها و نیت‌های خیر شیعیان و خیرین هندی و ایرانی، طلاب و استادان هندی بتوانند در این مدرسه تحصیل کنند و پس از کسب علم به کشور خود برگشته و این علم را نشر دهند و برکاتش سراسر آن کشور را فرابگیرد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد