Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان کشور برای واکسیناسیون زیرساخت‌های خیلی خوبی در مراکز مخصوص این کار فراهم کرده است، گفت: با دوشیفته شدن مراکز واکسیناسیون در تهران، تعداد تزریق واکسن روزانه افزایش‌ یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه تأمین واکسن در دستور کار نخست وزارت بهداشت و درمان است، اظهار کرد: این وزارتخانه پیگیر تأمین واکسن از برندهای متنوع موجود از کشورهای مختلف و همچنین استفاده از واکسن‌های تولید داخل است. تأمین این واکسن‌ها قطعاً در تسریع واکسیناسیون اثر بسیار زیادی خواهد گذاشت و گروه‌های سنی زیادی را واکسینه خواهیم کرد. 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران از آغاز به کار واکسیناسیون مشاغل خبر داد و بیان کرد: در برنامه نزدیک در نظر داریم خیلی سریع به واکسیناسیون تمام افراد بالای ۱۸ سال برسیم زیرا با واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال، مرگ‌ومیرها بیشتر در سنین ۴۰ تا ۶۰ سال اتفاق می‌افتد. 

وی گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال را گروه مولد و سازنده جامعه عنوان کرد و افزود: مرگ‌ومیر در این گروه سنی تبعات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی دارد و به همین جهت تمرکز اصلی افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی در جامعه است. 

توکلی در پاسخ به این سؤال که متولی واردات واکسن چه سازمانی است، گفت: سازمان دارو و غذا و معاونت بهداشت وزارت بهداشت متولی پیگیری مجوزهای واردات هستند. البته بعضی از واکسن‌ها از طریق هلال‌ احمر وارد می‌شوند از جمله سینوفارم که از این طریق صورت می‌گیرد. 

وی درباره واردات واکسن بخش خصوصی= اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد این است که واکسن به شکل ایمن و مطمئن، بدون اینکه زنجیره سرمایش آن دچار اشکال شود به مردم برسد و تزریق شود. واکسنی که از زنجیره سرما خارج شود بعد از چند ساعت اثر خود را از دست می‌دهد. تضمین کاملی وجود ندارد که زنجیره سرما در واکسن‌هایی که بخش خصوصی وارد می‌کنند رعایت شود. 

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، درباره تزریق دوز سوم عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ملی در وزارت بهداشت و درمان واکسیناسیون است و این مهم حداقل باید تا ۲ سال آینده انجام شود. در حقیقت بین ۶ تا ۹ ماه یک‌ بار، کل کشور باید واکسینه شوند.

کد خبر 624404 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران واکسیناسیون واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران واکسیناسیون واکسن کرونا واکسن ها ۶۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور