Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:28:13 GMT

محور سخنان امامان جمعه شهرهای مهریز و بهاباد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۹۴۶۹

محور سخنان امامان جمعه شهرهای مهریز و بهاباد

 امام‌جمعه موقت مهریز گفت: دولت انقلابی با همکاری مردم ولایی با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف با ابعاد مختلف فساد در جامعه مبارزه کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام اصغر زارع در خطبه‌های نمازجمعه این هفته  به دیدار اخیر هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: تمامی مسئولان و دولتمردان باید تلاش خود را صرف اجرای فرامین معظم‌له به خصوص اجرای عدالت و مبارزه با فساد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فسادستیزی، روحیه انقلابی و تداوم مدیریت جهادی جزو مطالبات بر حق مردم از دولت  است ادامه داد: تلاش صادقانه، گسترده، فراگیر، توجه به اقشار ضعیف جامعه، حضور مستمر در بین مردم و رسیدگی به مشکل اقتصادی و معیشتی باید محور حرکت دولت باشد.

امام‌جمعه موقت شهر مهریز اظهار کرد: حضور دولت و اعضای کابینه در مناطق محروم و بررسی مشکل مردم از نزدیک بدون واسطه بخشی از ماموریت‌های مهمی است که انتظار می‌رود دولت انقلابی بیش از گذشته برای انجام آن از هیچ کوششی دریغ نکند.

زارع بیان کرد: حل مشکل معیشتی اقشار آسیب‌پذیر جامعه در کنار رسیدگی به امور فرهنگی و اجتماعی جزو مطالبه مهمی است از دولت جدید ،انتطار می‌ورد، و مردم نسبت به همکاری و کمک به رییس‌جمهوری و اعضای کابینه اقدام کنند.

امام‌جمعه موقت مهریز در ادامه به توطئه‌ گسترده اقتصادی و فرهنگی دشمنان به خصوص دولت آمریکا و برخی کشور های اروپایی علیه نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: باید مردم و مسئولان بصیرت و هوشیاری خود را در برابر هجمه استکبارجهانی حفظ کنند.

زارع با تسلیت شهادت حضرت امام سجاد (ع) در خصوص فضایل و مناقب این امام همام به تفصیل صحبت کرد و از مردم خواست برای غلبه بر سختی‌ها و به خصوص رفع بلای کرونا همواره دعای هفتم صحیفه سجادیه را مرتب قرائت کنند .

وی یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص شهدای یوم‌الله ۱۷ شهریور و شهید آیت‌الله قدوسی یکی از یاران صدیق انقلاب را گرامی داشت و ترویج فرهنگ ایثار و نهادینه کردن ارزش‌های دینی و انقلابی را در جامعه و بین نسل جوان خواستار شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

بهاباد

همچنین امام جمعه بهاباد گفت:  امام سجاد (ع) با ترسیم حقانیت و مظلومیت اهل بیت گام دوم واقعه عاشورا را تکمیل و با تبیین آن نهضت امام حسین (ع) را به جهانیان معرفی کرد.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نمازجمعه این هفته افزود: ۲۵ محرم سالروز شهادت آن امام  همام است، حکومت چهارمین امام شیعیان ۳۵ سال طول کشید و تنها امامی که خلافت وی اینقدر طول کشید، امام زین العابدین (ع) بود.

خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه بزرگ مبلغ قیام عاشورا، امام سجاد(ع) است که با خطبه های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات دهد، افزود: اینک بعد از گذشت پانزده قرن همچنان این قیام، پرشکوه و جاودانه است.

وی تصریح کرد : بعد از حادثه کربلا( سال ۶۱ هجری قمری) امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در اوج عظمت و شوکت در راه تحقق آرمان‌های ارزشی اسلام به رغم همه ناملایمات  دشمنان سعی کردند پرچم عزتمندی که امام حسین (ع) برافراشته بود مورد صیانت قرار دهند تا یک حرکت بی‌بدیل همراه با تأثیرگذاری فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی اتفاق بیفتد.

ابراهیمی بشکانی به نقش مهم آن حضرت  در مسیر حفظ و انتقال پیام قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: امام زین العابدین (ع) در قالب خطبه‌ها و مناجات‌های بی‌نظیر خود فضایی فراهم کرد تا پیام‌رسانی واقعی از حقایق عاشورا انجام شود.

امام جمعه بهاباد در ادامه الگوگیری از سیره عملی ائمه اطهار را از جمله ضرورت دنیای امروز عنوان کرد و افزود: استفاده از اندیشه ائمه اطهار (ع) لازمه هدایت جامعه است که باید با الهام گرفتن از سیره عملی اهل بیت زمینه اخلاق مداری و ارتقای معنوی جامعه را فراهم کرد.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد ،امام سجاد (ع) همچون جد بزرگوارش، علی‌ (ع) و پدر بزرگوارش، امام حسین (ع)، تمامی حرکت های خود را بر مبنای عبودیت و خدامحوری سپری کرد و شخصیت او زبانزد عام و خاص بود.

ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه امام سجاد همچون اجداد خود شجاع، عالم و متخلق به اخلاق اسلامی بود و در مجلس یزید در شام انقلابی به پا کرد تا مظلومیت و حقانیت پیامبر به سمع و نظر مردم برسد،  افزود : در برخی روایت ها آمده است که شبیه‌ترین امام به شخصیت امام علی (ع) از لحاظ عبادت و سجایای اخلاقی، امام زین‌العابدین (ع) است .

وقایع افغانستان از دیگر موضوع های مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد بود که مورد بحت  قرار گرفت. 

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

امام زین‌العابدین(ع) پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود؛ پدر ایشان امام حسین(ع) و مادر آن والامقام شهربانو از زنان پرهیزگار آن روزگار بود.

ابامحمد و ابوالحسن ثانی از کنیه‌های امام سجاد(ع) است و از لقب‌های ایشان می‌توان به «زین‌العابدین، سجاد، سیدالعابدین، زین الصالحین، وارث علم النبیین، وصی الوصیین، خازن وصایا المرسلین، امام المومنین، منار القانتین، الخاشع، الزاهد، العابد، العدل، البکّاء، ذوالثفنات، امام الامه، الزکی، الامین و السجاد» اشاره کرد.

این امام همام پس از شهادت امام حسین(ع) به مدت ۳۴ سال امامت جامعه مسلمانان را بر عهده داشت و هدایت و راهنمایی مردم عصر خویش را به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساند.

چهارمین پیشوای شیعیان همواره با زبان دعا و نیایش به مبارزه با حاکمان ستمگر پرداخت و دعاهای بی‌نظیر ایشان در مجموعه‌ای با عنوان «صحیفه سجادیه» جمع‌آوری‌شد که اکنون از باارزش‌ترین آثار تشیع محسوب می‌شود.

امام سجاد(ع) پس از سال‌ها تلاش درراه احقاق حق و مبارزه با طاغوتیان زمان با نقشه شوم هشام بن عبدالملک در مدینه مسموم شد و به شهادت رسید. 

برچسب‌ها مهریز یزد ستاد اقامه نماز کشور شهادت امام سجاد دولت بهاباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز یزد ستاد اقامه نماز کشور مهریز یزد ستاد اقامه نماز کشور شهادت امام سجاد دولت بهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند

امام جمعه شهرستان خوی گفت: در گره‌گشایی مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا خطاب به اعضای شوراها اظهار کرد: منتخبان مردم در مدیریت شهری و روستاها باید امانت‌دار مردم و بیت‌المال باشند.

وی افزود: مسئولیت خطیری که بر عهده دارید، در راستای حل مشکلات مردم و جامعه به‌کارگیری کنید.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعضا شوراهای شهر باید به فکر شهروندان بوده باشند و از هرگونه فعالیت در راستای مطامع شخصی بپرهیزند.

قاسم‌خانی خطاب به شوراها ادامه داد: در گره‌گشایی از مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی (ع) باشد.

کد خبر 748412

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند