Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به جهت بررسی وضعیت اشتغال مردم محله 2 هزار بندرعباس که یکی از محلات محروم بندرعباس می باشد در نشستی با معتمدین این محله چالش های اشتغال آن را جهت اجرای طرح محلات کارآفرین مورد بررسی قرار داد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي هرمزگان دكتر هادي ابراهيمي مديركل تعاون كار و رفاه اجتماعي هرمزگان با حضور در محله دو هزار بندرعباس و کوی ملت که یکی محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس با معتمدین این محله جلسه ای برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی در این نشست ضمن تشریح اهداف طرح محلات کارآفرین و اعلام همکاری با سازمان بسیج سازندگی استان در اجرای طرح های اشتغال بر مبنای اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: شرايط كرونايی موجود در کشور و استان باعث شده است  كه افراد كمتر و مدیران در ميدان حضور پيدا كنند و مجموعه اداره کل كار در اين فرصت کرونایی سعی کرد یک الگوی عملی برای حل مشکل اشتغال در بطن محلات را طراحی کند که خوشبختانه به نتایج خوبی هم دست پیدا کرده ایم.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان عنوان كرد: برای حل مشکلاتی چون فقر، آسيب های اجتماعی، بزهكاری نیاز به ایجاد شغل داریم چرا که معتقدیم که بسیاری از مسائل و مشکلات با اشتغال افراد سامان پیدا می کند.


ابراهیمی كرد: اگر محله يا مجموعه ای به دنبال يک تحول اقتصادی عظيم است بايستی برنامه های اقتصاد مقاومتی را در محله خود به اجرا دربياورد و اجرای اقتصاد مقاومتی هم نیاز به همراهی مردم دارد و نگاه ما به حل مشکل اقتصاد بر مبنای اقتصاد مقاومتي است زيرا در اين نوع از اقتصاد انسان با توجه به ظرفيت های محيط مهارت کسب می کند و به تدريج به يک فعال اقتصادی درونی برونگرا تبديل می شود.


وی تاكيد كرد: در مدل حل اشتغال با استفاده از اقتصاد مقاومتی سعی می شود با تكيه بر ظرفيت درونی محلات به شبكه ای وصل شويم كه با حمایت های دولت به هدف بزرگ ايجاد اشتغال نزدیک شود.


مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه كرد: در طرح اشتغالزایی در بستر محلات آموزش مهارت حرف اول را می زند زيرا فرد بدون مهارت فرصت و انگيزه ای برای شكوفا كردن خود ندارد و همین امر موجب می شود که نتواند در پیشه ای که شروع می کند به موفقیت برسد.


وی تصريح كرد: مسجد در اسلام به عنوان يک كانون برای فعاليت های اجتماعی و گاها اقتصادی است، لذا بايد  تلاش كنيم كه با استفاده از ظرفيت عظیم مسجد که یکی از نهادهای اصلی در جامعه است و بالفعل کردن ظرفیت های فرهنگی، رسانه ای، آموزشی و كميته های پشتيبانی و اجرايی اهداف خود را دنبال کنیم.


   ابراهیمی تاکید کرد: مرحله در اجرای طرح محلات کارآفرین شناسايی افراد بيكار در محله و اخذ اطلاعات آنها و معرفی کردن آنها به راهبران و پيشران های شغلی و با اجرای این امر مساجد جایگاه واقعی خود را که از صدر اسلام داشته اند بازیابی می کنند و به قرارگاه اشتغال زایی تبدیل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: من حاضرم برای عملی تر شدن امور حتی دفتر کارم را در دل محلات حاشیه ای و مساجد قرار دهم و در هفته یک روز در محلات حضور پیدا کنم چرا که برای حل مشکل اشتغال باید این امر را با حضور در میدان حل کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کار ورفاه اجتماعی هرمزگان مدیرکل اقتصاد مقاومتی رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به مناسبت هفته کار و کارگر مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مردم و مسئولین به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: یاد و خاطره شهدا موجب اعتلای پرچم مقدس کشور مان می‌شود

دهقانی افزود:  بر همگان لازم است یاد و اهداف شهدا را زنده نگه داریم و بر وصیت های شهدا عمل نماییم.

نظیر این مراسم در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیز برگزار شد.

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود