Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نورالله بیرانوند درباره عرضه بیشتر شرکت‌های حمل و نقل ریلی در بازار سرمایه اظهار کرد: این شرکت‌ها به بخش خصوصی تعلق دارند و شرکت راه آهن صرفاً تسهیلگر ورود این شرکت‌ها به بورس است.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی به دو شکل از بورس بهر مند می‌شوند یکی از عرضه اوراق بدهی مانند اوراق اجاره، اوراق استصناع و اوراق منفعت؛ برخی شرکت های ریلی از این ابزار بورسی در سال‌های گذشته استفاده کرده‌اند؛ شرکت‌ها توانستند با منابع مالی که از این طریق جمع آوری شد، اقدام به سفارش خرید ساخت واگن به سازندگان داخلی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و اقتصاد شرکت راه آهن گفت: نوع دومی که شرکت‌های ریلی از تأمن مالی از محل بازار سرمایه بهره مند می‌شوند، عرضه سهام شرکت‌های خود در بورس است و ما تنها نقش تسهیلگر را در این خصوص داریم؛ بخشی از شرکت‌های ریلی که هنوز بورسی نشده‌اند، مایل به عرضه اولیه سهام خود در بورس هستند اما می‌بایست ابتدا وضعیت صورت‌های مالی آنها به مرحله قابل قبولی برسد.

وی ادامه داد: تا جایی که در جریان هستم، تعدادی از شرکت‌های ریلی به مرحله عرضه اولیه نزدیک شده‌اند ما هم شرکت‌های ریلی را به بورسی شدن تشویق می‌کنیم ولی نمی‌توانیم آنها را مجبور کنیم که سهام شرکت خود را در بازار سرمایه عرضه کنند.

بیرانوند یادآور شد: البته ما در شرکت راه آهن صورت‌های مالی شرکت‌های ریلی غیر بورسی را کنترل و رصد می‌کنیم؛ به ویژه شرکت‌هایی که راه آهن به آنها تسهیلات می‌دهد یا ضامن این شرکت‌ها برای دریافت تسهیلات می‌شود که اکثراً صورت‌های مالی شأن بدون مشکل است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در میان شرکت‌های ریلی با شرکت‌های مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت (ورشکستگی) روبه رو هستیم؟ خاطرنشان کرد: البته در بخش شرکت‌های ریلی مسافری به دلیل اینکه در دو ساله اخیر این شرکت‌ها به شدت تحت تأثیر کرونا قرار گرفته‌اند وضعیت مالی آنها دچار مشکل شده و صورت‌های مالیشان هم با ناترازی هایی روبه روست.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت‌های ریلی دارای تراز منفی هم داریم که با افزایش سرمایه در حال برطرف کردن آن هستند دو سه شرکتی که دچار مشکل مالی شدید بودند، با افزایش سرمایه توانستند مسائل خود را حل کنند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی هم که بانک‌ها به شرکت‌های ریلی کرونایی تسهیلات کرونایی نمی‌دادند این بود می‌گفتند صورت‌های مالی این شرکت‌ها چندان قوی نیست و لذا محافظه کارانه درباره اعطای تسهیلات با آنها رفتار می‌کردند.

کد خبر 624418 برچسب‌ها کرونا سفر - قطار ریل و راه آهن - قطار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کرونا سفر قطار ریل و راه آهن قطار صورت های مالی شرکت های ریلی شرکت ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

 

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چقدر شد؟

 

یک پیشنهاد به مدیران صندوق‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم

 

مجامع شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی در هفته‌ی آینده | بیش از ۲۵ شرکت بورسی مجمع برگزار می‌کنند

 

فروشندگان از خیر سهامداری این نمادها گذشتند

 

کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟! | این انتقال چرا باید برای سهامداران مهم باشد؟

 

۱۰ میلیارد تومان جابجایی سهام بین دو سهامدار عمده؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

 

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

       

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد