Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که به دلیل شرایط بحرانی کرونا به صورت رادیویی منتشر شد، با اشاره به اینکه کشورمان در عرصه منطقه‌ای و داخلی آمادگی جدی برای تغییر و تحول دارد، افزود: بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون در عرصه بین‌المللی و جهانی هیچگاه چنین فرصت تغییر و شکل‌گیری نوین دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در عرصه منطقه‌ای حدود ۸۰ سال کنونی هیچگاه چنین موقعیتی برای نقش‌آفرینی ملت‌ها و انتخاب سرنوشت آنها از سوی خودشان وجود نداشت، اظهار داشت: کشورمان همزمان با تهاجم‌های دشمن و تهدیدهای بیگانه فرصت و اقتضائات فراوانی در درون خود به‌ عنوان سکوی پرش در راستای افق بلند برای گام دوم انقلاب اسلامی دارد.

حکمت، مصلحت و قدرت سیاست خارجی ایران نسبت به افغانستان

امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه رفتار و عملکرد ایران به‌عنوان ام‌القری جهان اسلام اثر منطقه‌ای و جهانی دارد، اظهار داشت: کشورمان در سیاست خارجی تا حد زیادی رعایت حکمت‌، مصلحت و قدرت را داشته و بسیار زیبا عمل کرده که نمونه این ادعا مقایسه سیاست خارجی جمهوری اسلامی و آمریکا با افغانستان است.

آیت‌الله سلیمانی با یادآوری ۲۰ سال حاکمیت آمریکا بر افغانستان با سه هدف مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر و ایجاد حکومت مردمی تمام عیار گفت: اما افغانستان پس از این مدت تحول خاصی با حاکمیت آمریکا ندید و در هیچ زمینه‌ای موفق نبود.

وی با تاکید بر اینکه آسیب، کشتار و غارت جمعیت ۳۳ میلیونی کشور مظلوم افغانستان با حاکمیت ۲۰ ساله آمریکا بدون انجام هیچگونه خدمتی به مردم این کشور اضافه کرد: عملکرد آمریکا در این مدت در افغانستان آنگونه بود که امروز از این کشور اخراج شد.

خطیب جمعه کاشان با انتقاد از آنچه که اشتباه رسانه‌های کشور در بیان لفظ خروج آمریکا از افغانستان به جای بیان اخراج آنها از این کشور دانست، گفت: تنفر از آمریکا همه وجود مردم افغانستان را سرشار کرده است.

آیت‌الله سلیمانی با اشاره به کشتار ۲۵۰ هزار افغانی در ۲۰ سال از سوی آمریکا، مجروح کردن یک میلیون افغانی، کشته شدن حدود ۲۵ هزار آمریکایی و تحمیل حدود ۸۰۰ کشته برای اروپایی‌ها ادامه داد: آمریکا در تمام مدتی که در افغانستان بود علاوه بر هزینه‌های کلان چهار تا پنج میلیون افغانی را در درون کشور و حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تا چهار میلیون افغانی را خارج از این کشور آواره کرد.

وی با یادآوری اینکه آمریکا حتی ۸۵ میلیارد دلار اسلحه را به بهانه خراب بودن هنگام اخراج از افغانستان در این کشور گذاشت افزود: البته به طور قطع هدف آنها از این اقدام، اغراض شیطانی و جا گذاشتن اسلحه برای طالبان است.

به گفته وی، با وجود تمامی هزینه‌های کلانی که آمریکا در افغانستان کرد اما امروز سه پرچم ایران، چین و روسیه در این کشور برافراشته است و پرچم آمریکا پایین کشیده شد.

امام جمعه کاشان سیاست خارجی ایران نسبت به افغانستان را با استواری پنج اصل یادآور شد و گفت: نخست حفظ و برقراری امنیت ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک، دوم امنیت کامل شیعیان همراه با آزادی عمل در انجام آیین‌ها و شعائر مذهبی مناسبتی و شرعی، سوم مشارکت تمامی اقوام در حاکمیت و دولت افغانستان، چهارم برافراشتگی پرچم مبارزه با آمریکایی‌ها در افغانستان بدون تضعیف جبهه مقاومت و تعهدی که این کشور حیاط خلوت صهیونیست نشود و پنجم پذیرفته نشدن جنگ داخلی برای ایران چون کشور ما با تاریخ و تمدن افغانستان احترام می‌گذارد.

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر اینکه ایران، طالبان را به هیچ وجه تحریک و تقدیس نمی‌کند، افزود: هر چند ایران به برخی از تغییر رفتار آنان نگاه می‌کند اما هرگز مبانی طالبان را که تغییر پیدا نکرد قبول ندارد.

تناقصات جدی در سیاست داخلی کشور

وی با بیان اینکه ایران در سیاست خارجی به نسبت موفق بوده و حتی در بعضی مواقع خوب عمل کرده است، خاطرنشان کرد: اما کشورمان در سیاست داخلی دچار تناقض‌های سنگین است، به‌گونه‌ای که در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با چالش مواجه شده است.

به گفته وی، بر پایه همین تناقض‌ها می‌گویند در خوزستان نفت و فقر، رودخانه و بی‌آبی، زمین‌های حاصلخیز و کم‌نظیر بدون کشاورزی، کارخانه‌ها و نیروی بیکار وجود دارد.

دیوان سالاری و بروکراسی اداری توجیه‌پذیر نیست

امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه باید به صراحت متذکر شد در کنار تمامی افتخاراتی که فرزندان غیور ایران در مدت ۴۲ سال خلق شد اما تناقضات و اشکال‌های جدی نیز در کشور وجود دارد افزود: اکنون که انتخابات جدید برگزار و اتفاق مبارک اعتماد دوباره‌ و یکپارچگی بوجود آمد دیگر کم کاری، وقت‌کشی، دیوان سالاری، بازی‌های بروکراسی اداری توجیه‌پذیر نیست.

آیت‌الله سلیمانی ضرورت مجاهدت خدامدارانه برگرفته از اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی برای جبران ضعف‌های قبلی را در برهه کنونی خواستار شد و افزود: البته مردم نیز با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید شیوه مطالبه‌گری در راستای انقلابی بودن جامعه، اندیشه‌ورزی و تز آتش به اختیار را داشته باشند، چرا که مسوولان با شعارهای خدمت روی کار آمدند و جامعه نیز حق تامین مطالبات را بر پایه آن شعارها دارد تا شاهد یک تحول نوین و ساختار فعال جدید در جایگزینی ساختار فرسوده قبلی شود.

وی با تاکید بر به‌خط شدن وزیران اقتصادی، نیروهای فرهنگی، ترمیم زیرساخت‌های فضای مجازی و تعامل و فعالیت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و علوم پزشکی در راستای دور شدن امیدهای مردم از یاس و ناامیدی گفت: رونق کشاورزی، احیای دامداری‌ها، پشتیبانی از صنعت از سوی دولت و کاهش فشار سنگین بر بخش خصوصی و تعادل آن با مشارکت شرکت‌های دولتی بخش دیگری از جمله انتظارات مردم از دولت جدید است.

بخش خصوصی مرغ عزا و عروسی تعهدات است

به گفته وی، شرکت‌های دولتی در حالی که ۷۰ درصد منابع را در اختیار دارند فقط پرداخت سه درصد مالیات را عهده‌دار هستند، از این رو تمامی بار سنگین تعهدها بر دوش بخش خصوصی می‌رود که گناهش مرغ عزا و عروسی بودن است که در هر ۲ موقعیت باید کشته شود.

امام جمعه‌ کاشان تصریح کرد: از دولت جدید انتظار می‌رود که بار سنگین تعهدات را از شانه بخش خصوصی کاهش دهد و بر شانه شرکت‌ها و بخش‌های دولتی بیافزاید، چرا که بخش عظیمی از اعتبارهای بانکی جزو پس‌اندازهای برخی واحدهای تولیدی شرکت‌های دولتی از جمله فولاد است.

آیت‌الله سلیمانی با اشاره به لزوم جابه‌جایی در حمل بار سنگین اجتماعی گفت: از آنجا که این اراده در دولت جدید وجود دارد مردم منتظر هستند هر چه سریعتر لذت تحول و جایگزینی وضعیت جدید به جای وضعیت فرسوده قدیمی را احساس و درک کنند.

برچسب‌ها امام جمعه کاشان طالبان سیاست خارجی جمهوری اسلامی کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کاشان طالبان سیاست خارجی جمهوری اسلامی امام جمعه کاشان طالبان سیاست خارجی جمهوری اسلامی کاشان آیت الله سلیمانی امام جمعه کاشان انقلاب اسلامی سیاست خارجی بخش خصوصی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت

رئیس دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) گفت: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا حسنی‌آهنگر بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب و که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، اضافه کرد: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به چهار کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و تاکید کرد: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرأت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر اضافه کرد: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی‌آهنگر افزود: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 749111

دیگر خبرها

  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم