Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – کریستیانو رونالدو در دیدار تیم‌های ملی پرتغال و جمهوری‌ایرلند دو گل به ثمر رساند تا سرانجام از رکورد آقای‌گلی جهان که متعلق به علی دایی بود گذر کند.

خیلی زود هم نام رونالدو که ۱۱۱ گل ملی برای سلسائوی اروپا زده، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد و یادبودی هم به این مناسبت برای فوق‌ستاره پرتغالی ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی پرتغال خبر ویژه کریستیانو رونالدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون ترویج مرکز تحقیقات خراسان شمالی از تلاش برای شکستن خواب بذر گیاه کاپاریس(خاویار گیاهی) خبر داد.

دکتر مهدی باور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه کاپاریس یک گیاه چند ساله بوته ای است، اظهار کرد: این گیاه به وفور در این استان وجود دارد اما متاسفانه از این نعمت خدادادی هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این گیاه خواص زیادی دارد، گفت: هر بوته کاپاریس ۱۰ متر مربع از فضا را اشغال می‌کند و از سوی دیگر فُرم این گیاه به این شکل است که خود را بر روی زمین می‌اندازد و نقش خیلی مهمی در فرسایش‌های بادی خاک دارد.

باور افزود: از آنجایی‌که خراسان شمالی چند سالی است با مشکل شدید آلودگی گرد و غبار مواجه است این گیاه می‌تواند نقش مهمی را در مقابله با این معضل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این گیاه به شدت کم آب طلب است، ادامه داد: این گیاه بیشتر در اراضی شیب دار رشد می‌کند و تا مقدار زیادی می تواند از فرسایش‌های آبی در این اراضی جلوگیری کند.

این عضو هیات علمی بیان کرد: از آنجایی‌که میزان شهد و گل دهی این گیاه بالا است برای پرورش زنبورعسل بسیار مناسب بوده و زنبورها تا حدود زیادی از این گیاه تغذیه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کاپاریس در درمان بسیاری از بیماری‌ها همچون کاهش قند و چربی خون و ... موثر بوده، تاکید کرد: کشور اسپانیا یکی از بزرگترین تولید و واردکننده این گیاه برای تولید دارو است.

باور بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا کشت این گیاه را وارد مزارع کنیم، اما از آنجایی‌که بذر این گیاه تا ۹۵ درصد خواب دارد( یعنی از ۱۰۰ دانه بذر، پنج دانه بذر جوانه می زند) به دنبال آن هستیم تا در ابتدا خواب بذر را بشکنیم و تولید نشا را انجام دهیم و سپس کشت آن را در مزارع و عرصه‌های منابع طبیعی انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس
  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس
  • فرصت سوزی عجیب کریس وود مقابل دروازه منچسترسیتی (ناتینگهام فارست 0-1 منچسترسیتی)
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • ماجرای عکس یک ورزشکار زن با شهریار؛ او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست