Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسرائیل که تبلیغات گسترده‌ای از واکسیناسیون سراسری و مهار کرونا می‌کرد، در حال حاضر یکی از بالاترین میزان ابتلا به این بیماری در جهان را دارد که همین مسئله اثربخشی واکسن‌ها را زیر سؤال برده است.

سرویس جهان مشرق - روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به وضعیت بحرانی کرونایی در رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: بهار گذشته، کارزار سریع واکسیناسیون اسرائیل مورد توجه قرار گرفت و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با اینکه اسرائیل یک چشم‌انداز امیدوارکننده برای پشت سر گذاشتن این بیماری همه‌گیر را ارائه کرد، اما دیگر این‌طور نیست.

مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.

تصویر ۱. یک بخش ایزوله مخصوص بیماران کرونایی در صفد، اسرائیل. تعداد مبتلایان در دو هفته گذشته بیش از دو برابر شده است

اسرائیل یکی از آلوده‌ترین مناطق در نمودارهای بین‌المللی

این نشریه آمریکایی می‌نویسد: وضعیت موج چهارم کرونا به سرعت در حال نزدیک شدن به بدترین روزهای این بیماری همه‌گیر در زمستان گذشته در اسرائیل است. نرخ روزانه مبتلایان جدید تأییدشده در دو هفته گذشته بیش از دو برابر شده است که اسرائیل را به یکی از آلوده‌ترین مناطق در نمودارهای بین‌المللی تبدیل کرده است.

محدودیت‌ها برای تجمعات و مراکز تجاری و تفریحی در این هفته دوباره برقرار شدند و دولت قصد دارد دوباره کل کشور را قرنطینه کند.

پروفسور سلمان زارکا، رئیس کارگروه مقابله با ویروس کرونا اسرائیل، به یکی از کمیسیون‌های کنست گفت: "من معتقدم که ما در شرایط جنگی به سر می‌بریم. "

نیویورک‌تایمز ادامه داد: محققان هنوز در حال بررسی این هستند که چگونه مقابله اسرائیل با بیماری همه‌گیر از یک الگوی درخشان به یک درس عبرت تبدیل شده است، و چگونه این تغییر شرایط یک آزمون حیاتی برای نفتالی بنت نخست‌وزیر جدید اسرائیل به وجود آورده است، که ادعای رهبری خود را به واسطه شعار "چگونه یک بیماری همه‌گیر را شکست دهیم" مطرح کرده بود.

میزان بالای ابتلا در بین دریافت‌کنندگان واکسن

اما برخی از متخصصان نگران این هستند که میزان بالای ابتلا در بین دریافت‌کنندگان اولیه واکسن ممکن است نشان‌دهنده کاهش اثربخشی این واکسن‌ها در طول زمان باشد، یافته‌ای که باعث شد ایالات متحده در روز چهارشنبه تصمیم بگیرد از ماه آینده شهروندان آمریکایی را با دز تقویتی واکسینه کند.

تصویر ۲. انتظار برای دریافت دز سوم واکسن در اورشلیم. پیش از این بیش از یک میلیون اسرائیلی دز تقویتی را دریافت کرده‌اند

بر اساس این گزارش، این واکسن ممکن است در جلوگیری از ابتلا به نوع بسیار مسری دلتا، که اکنون سویه اصلی ویروس کرونا در اسرائیل است، تأثیر کمتری داشته باشد. و اولین کسانی که واکسینه می‌شوند، گروهی از افراد مسن هستند که ممکن است سیستم دفاعی بدن آن‌ها ضعیف‌تر از سایرین باشد.

پروفسور ران بالیسر، رئیس یک هیئت تخصصی که در زمینه مقابله با ویروس کرونا به دولت اسرائیل مشاوره می‌دهد، گفت: "همه در حال تلاش بودند تا خاطره یک سال و نیم بسیار دشوار را پشت سر بگذارند. "

او گفت: "در آن زمان، الگوی بسیاری از مردم این بود که اسرائیل بیشترین تعداد افراد واکسینه‌شده در جهان را داراست، اینکه افراد واکسینه‌شده به ندرت بیمار می‌شوند و در صورتی که به کرونا مبتلا شوند حال آن‌ها وخیم نمی‌شود و اساساً با انجام چند اقدام احتیاطی، جمعیت در حال کسب مصونیت سراسری بود. مشکل این بود که آنچه در مورد ویروس اصلی صدق می‌کرد "لزوماً برای انواع جدید که مردم نسبت به آن‌ها مصونیت کمتری داشتند صادق نبود. "

اکثریت جمعیت مسن دو دز واکسن فایزر تزریق کرده بودند

در ادامه این گزارش آمده است: اکثریت قریب به اتفاق جمعیت مسن اسرائیل تا پایان ماه فوریه دو دز واکسن فایزر را دریافت کرده بودند و اکنون حدود ۷۸ درصد از جمعیت ۱۲ سال به بالا به طور کامل واکسینه شده‌اند.

همچنان اعتقاد بر این است که واکسن به جلوگیری از وخیم شدن حال افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند کمک می‌کند، هرچند برخی از داده‌های منتشرشده توسط اسرائیل نشان می‌دهند که همچنان احتمال افزایش خطر ابتلای کسانی که واکسن اولیه را دریافت کرده‌اند به نوع شدید این بیماری وجود دارد. همزمان با افزایش تعداد مبتلایان در اسرائیل، تعداد فوتی‌ها در ماه گذشته نیز بیشتر شده است.

تصویر ۳. نفتالی بنت، نخست‌وزیر، ماه گذشته در بیت‌المقدس. او واکنش فوری و مناسبی نسبت به شیوع مجدد کرونا نشان نداد. او طرفدار رویکرد انجام کسب‌وکارها با تمام ظرفیت حین کنار آمدن با ویروس کرونا است

سویه دلتا تمام اسرائیل را فرا گرفته است

سویه دلتا تمام اسرائیل را فرا گرفته است و به نوع اصلی کرونا در این کشور تبدیل شده است. پروفسور بالیسر در ماه مه هشدار داده بود که با وجود موفقیت اولیه، همه‌گیری در اسرائیل به پایان نرسیده است. خطر مداوم شیوع انواع مختلفی از ویروس وجود داشت که ممکن بود نسبت به واکسن مقاوم باشند. و دانشمندان اسرائیلی در بین افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند شاهد کاهش مصونیت به ویژه در میان افراد مسن‌تر بوده‌اند که ابتدا واکسینه شده‌اند.

اطلاعات منتشرشده توسط وزارت بهداشت اسرائیل در اواخر ماه ژوئیه نشان داد که واکسن فایزر در جلوگیری از ابتلا به ویروس در ماه ژوئن و ژوئیه فقط ۳۹ درصد مؤثر بوده است، در حالی که این میزان از ژانویه تا اوایل آوریل ۹۵ درصد بوده است. با این حال در هر دو دوره، این واکسن در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید کرونا بیش از ۹۰ درصد مؤثر بوده است.

متخصصان هشدار می‌دهند که این ارزیابی‌های اولیه به طور علمی اثبات نشده‌اند: تعداد کم افراد مورد مطالعه، سیاست‌های تست‌گیری اسرائیل و مجموعه‌ای از موارد دیگر ممکن است منجر به تحریف نتایج شده باشند.

با فرا رسیدن تابستان تعداد مبتلایان افزایش یافت. مدرسه‌ها تعطیل بودند، خانواده‌ها هتل‌های محلی را پر کردند و روزانه حدود ۴۰ هزار نفر با هواپیما به خارج از کشور می‌رفتند، حتی در حالی که کرونا دلتا در سراسر جهان پخش شده بود. پس از چندین روز بدون مرگ ناشی از کرونا در ماه ژوئن، در ماه جاری حداقل ۲۳۰ اسرائیلی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

تصویر ۴. اسرائیلی‌ها و گردشگران واکسینه‌شده که در ماه مه وارد فرودگاه تل‌آویو شدند. هنگامی که تعداد مبتلایان در بهار کمتر شد، اسرائیل محدودیت‌های مسافرتی را کاهش داد

کانون‌های آلودگی در مناطق با میزان بالای افراد واکسینه‌شده قرار دارد

بر خلاف کانون‌های آلودگی قبلی که در جوامع فوق ارتدوکس شلوغ و کمتر واکسینه‌شده اسرائیل بودند، این بار مراکز آلودگی در مناطق حومه شهری با میزان بالای افراد واکسینه‌شده قرار داشتند. برخی از متخصصان دولت جدید را به عدم واکنش فوری و مناسب نسبت به شیوع مجدد کرونا متهم کردند.

شیوع مجدد کرونا در اسرائیل با مراسم سوگند دولت نفتالی بنت در اواسط ماه ژوئن مصادف شد. بعد از سه قرنطینه در اسرائیل، بنت با رویکرد جدیدی رهبری اسرائیل را بر عهده گرفت و اعلام کرد که مردم باید با ویروس کرونا کنار بیایند و کسب‌وکارها را با تمام ظرفیت پیش ببرند.

قانون ماسک زدن اجباری در اماکن سرپوشیده از ۲۵ ژوئن دوباره برقرار شد، اما افراد زیادی از آن پیروی نمی‌کردند. متخصصان درمانی خواستار اقدامات سخت‌گیرانه‌تری از جمله جلوگیری از برگزاری تجمعات شدند. هیئت مشاوره دولت دو بار -یک بار در ماه ژوئیه و بار دیگر در ماه اوت- خواستار استفاده مجدد از سیستم گذرنامه سبز الکترونیکی شد.

پروفسور نداو داویدویچ، متخصص بهداشت عمومی و عضو هیئت مشاوره، گفت: "تنها در دو هفته گذشته حس فوریت برای انجام اقدامات مؤثر بازگشت. کارهایی که اکنون انجام می‌دهیم را باید در ماه ژوئیه انجام می‌دادیم. "

مقامات نگران بی‌توجهی مردم به خطرات هستند

اما پس از خوشحالی زودرس در بهار، خستگی ناشی از دست‌وپنجه نرم کردن با کرونا باعث شد رعایت مجدد پروتکل‌های مقابله با ویروس برای مردم دشوارتر شود.

پروفسور گالیا رهاو، رئیس واحد بیماری‌های عفونی مرکز درمانی شبا در نزدیکی تل‌آویو، گفت: "مسئله برقراری نظم و رعایت قوانین است. مردم از ماسک زدن خسته شده‌اند. آن‌ها می‌خواهند زندگی کنند. "

مقامات نگران هستند که بسیاری از اسرائیلی‌ها هنوز نسبت به این خطر فزاینده بی‌توجهی می‌کنند.

تومر لوتان، مدیرکل وزارت امنیت عمومی، که مسئول اجرای قوانین است، گفت: "مردم اسرائیل هنوز درک نکرده‌اند که ما در موج چهارم کرونا به سر می‌بریم. آن‌ها با اعتقاد بر اینکه واکسینه شده‌اند احساس می‌کنند شرایط عادی شده است. سخت است که به همه مردم بفهمانیم ما در یک فاجعه به سر می‌بریم. "

تصویر ۵. یک متخصص گفت: مردم از ماسک زدن خسته شده‌اند، آن‌ها می‌خواهند زندگی کنند

اسرائیل همچنان به دزهای تقویتی امیدوار است

نیویورک‌تایمز در پایان گزارش خود آورده است: اسرائیل در حال حاضر همچنان به دزهای تقویتی امیدوار است. با شروع واکسیناسیون برای افراد ۶۰ سال به بالا و سپس افراد ۵۰ سال به بالا، بیش از یک میلیون شهروند در این ماه دز سوم را دریافت کرده‌اند.

یک بحث جهانی در مورد دزهای تقویتی وجود دارد. دولت بایدن هفته گذشته اعلام کرد آمریکایی‌هایی که واکسن‌های فایزر و مدرنا را دریافت کرده‌اند، ۸ ماه پس از تزریق دز دوم می‌توانند دز تقویتی خود را دریافت کنند.

پروفسور داویدویچ، متخصص بهداشت عمومی اسرائیل، دز سوم را دریافت کرده است. اما او در حال حاضر معتقد است که یک استراتژی چندلایه، از جمله ماسک زدن و تدابیری برای تقویت نظام مراقبت‌های بهداشتی ضرورت دارد. وی گفت: "واکسیناسیون قرار بود تمام مشکلات را حل کند. اما حالا می‌دانیم که واکسن‌ها کافی نیستند. "

بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا

لازم به ذکر است بر اساس اعلامیه‌های رسمی شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیل با ثبت ۱۰ هزار و ۹۴۷ مورد جدید به بیش از ۱ میلیون و ۶۶ هزار نفر رسید که این رقم بالاترین میزان ابتلای روزانه از ابتدای شیوع ویروس تاکنون محسوب می‌شود.

وزارت بهداشت اسرائیل روز سه‌شنبه با انتشار آمار مربوط به شیوع کرونا اعلام کرد: ۱۰ هزار و ۹۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و بدین ترتیب شمار مبتلایان به ۱ میلیون و ۶۶ هزار نفر رسید. هم‌اکنون بیش از ۸۳ هزار بیمار کرونایی در اسرائیل تحت درمان قرار دارند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کرونا اسرائیل بحران کرونا در اسرائیل ابتلا به کرونا اسرائیل رژیم صهیونیستی واکسن فایزر عوارض واکسن فایزر واکسن مدرنا عوارض واکسن مدرنا مدرنا فایزر واکسیناسیون نیویورک تایمز روزنامه نیویورک تایمز نشریه آمریکایی دریافت کرده اند افراد واکسینه شده واکسینه شده اند تعداد مبتلایان ویروس کرونا بیماری همه گیر نیویورک تایمز میزان بالای هفته گذشته ماسک زدن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن یک شهرک نشین صهیونیست بر اثر حمله با چاقو در شهر رمله خبر دادند و افزودند در این حمله که بعدازظهر امروز (جمعه) انجام شد، یک زن شهرک‌نشین صهیونیست به شدت مجروح شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی عامل این حمله توسط پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

کلیپ‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی لحظه شلیک نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به سمت یک جوان فلسطینی را نشان می‌دهد که ادعا شده این جوان، حمله با چاقو را انجام داده است.

پلیس رژیم صهیونیستی تاکنون هویت عامل این حمله را اعلام نکرده است.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند که یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفت.

به گفته این رسانه‌ها، مجری این عملیات به شهادت رسیده است.

دو روز پیش از آن نیز رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع عملیات ضدصهیونیستی در شهر اشغالی قدس خبر داد و اعلام کرد که یک عملیات زیرگیری با خودرو در قدس روی داده و دو نفر زخمی شده اند.

به گفته این رادیو، یک قبضه سلاح دست ساز نیز در محل حادثه یافت شده است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • عملیات شهادت‌طلبانه جدید در سرزمین‌های اشغالی
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود