Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@15:03:03 GMT

وعده ارسال حجم بالای سینوفارم از چین

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۰۱۴۸

وعده ارسال حجم بالای سینوفارم از چین

 

به گزارش تابناک، وزیر امور خارجه چین با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورش به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور اسلامی ایران، بر نقش سازنده و کلیدی کشورمان در تحولات منطقه تاکید کرد.

وانگ ای با تصریح بر اینکه جهت گیری چین توسعه همه جانبه روابط دوجانبه فی‌مابین است، اهتمام جدی رئیس جمهور چین برای توسعه روابط دوکشور را مورد تاکید قرارداد و افزود: معتقدیم هیچ تحول و یا مانعی در سطح بین‌المللی نمی تواند در روابط پایدار دو کشور خللی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه چین در ادامه آمادگی کشورش برای اجرای توافقات پیشین بین دو کشور، و از جمله سند مشارکت راهبردی ۲۵ ساله و همچنین پیگیری موارد مورد توافق در گفتگوی تلفنی دو رئیس جمهور را مورد تاکید قرار داد.

وانگ ای همچنین تاکید کرد که جامعه بین المللی راهی جز مبارزه با یکجانبه گرایی و قلدرمآبی در سطح جهانی ندارد.

وزیر امور خارجه چین در ادامه از ارسال حجم بالای واکسن سینو فارم در ماه سپتامبر و طی روزهای آینده به کشورمان خبرداد.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در خلال این گفتگوی تلفنی بر روابط راهبردی دو طرف و دوستی دیرینه مردم دو کشور تاکید کرد و از حمایت چین برای پیوستن کشورمان به پیمان شانگهای تشکر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان یکجانبه گرایی آمریکا را تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی ذکر کرد و سیاست قطعی ایران در مخالفت با مداخله جویی های برخی قدرت‌ها در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله چین را مورد تاکید قرار داد.

امیر عبداللهیان روابط ایران و چین را بر پایه دوستی راهبردی و شراکت قدیمی ارزیابی کرد و با تشریح اولویت های دولت سیزدهم از جمله سیاست خارجی آسیا محور، اراده ایران برای توسعه همه جانبه روابط با چین را مورد تصریح قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اهتمام ویژه وزارت‌ امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران بر عملیاتی کردن توافق مشارکت راهبردی و پیگیری برنامه توسعه روابط را مورد تاکید قرار داد.

امیر عبداللهیان ضرورت تسریع در دریافت هرچه بیشتر واکسن در چارچوب توافق روسای جمهور دو کشور را مورد اشاره قرارداد و بر نقش آن در عبور از فراگیری فعلی در ایران تاکید کرد.

در تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین همچنین ضرورت تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام و گروهها در افغانستان، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بعنوان اولویتی مهم، ارسال کمک های انسانی به صورت بدون وقفه و تلاش برای باز بودن‌ گذرگاههای مرزی تاکید شد. طرفین همچنین تاکید کردند آمریکا مسئول وضعیت کنونی افغانستان است و نقشی که طی دو دهه گذشته در قبال مردم افغانستان داشته غیر سازنده بوده است.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین توافق کردند در حاشیه نشست سران شانگهای با یکدیگر دیدار و گفتگوها ادامه یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک وانگ ای وزیر امور خارجه چین امیر عبداللهیان چین و ایران محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد، با سامح شکری، وزیر خارجه مصر دیدار و در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر نمود.

وزرای امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درودهای گرم رؤسای جمهور دو کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران دو کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دو وزیر همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق رؤسای دو کشور تبادل هیأت‌ها میان مؤسسات دینی دو کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفتگوهای دینی را مفید و مؤثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اسرائیل تشکر کرد.

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد: همواره برای گفت‌وگو و تماس بین مصر و ایران به عنوان دو کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین دو کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اسرائیل، ابراز امیدواری کرد: تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین گردد.

سامح شکری مجدداً حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیدواری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه بشود.

کد خبر 6096478 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد