Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@22:03:10 GMT

طالبان مجبور به عقب نشینی از پنجشیر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۰۴۳۹

طالبان مجبور به عقب نشینی از پنجشیر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، خبرگزاری روسی تاس به نقل از منابعی در ولایت پنجشیر گزارش داد که نیروهای طالبان در حمله اخیر خود به دره پنجشیر متحمل خسارات سنگینی شده و مجبور به عقب نشینی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کنترل ۲۰ درصد منطقه پنجشیر به دست طالبان افتاد

به گفته این منابع، طالبان در پنج شنبه شب و در ساعات اولیه روز جمعه تلاش کردند از طریق «دره اندرآب» در منطقه پل حصار و همچنین از طریق منطقه گلبهار به پنجشیر نفوذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در هر دو منطقه ناکام ماندند و با خسارات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.

این منابع حاضر در پنجشیر مدعی شدند که تعداد زیادی نیز از نیروهای طالبان اسیر شدند.  

خبرگزاری تاس به نقل از همین منابع گزاش داده است که شرایط فعلا در اطراف دره پنجشیر آرام و باثبات است.

 از روز چهارشنبه درگیری‌ها میان نیروهای طالبان و طرفداران احمد مسعود در پنجشیر گزارش شده است. طالبان پیش از این از تحمیل خسارات به هر دو طرف درگیری خبر داده بود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز جمعه با اشاره به مساله پنجشیر گفت، ما از طالبان و دیگر گروه‌های قومی و سیاسی در افغانستان خواسته‌ایم بر سر تشکیل دولت انتقالی فراگیر به توافق برسند. ما فعلاً برنامه‌ای برای ایفای نقش میانجی در این مذاکرات نداریم. تاجیکستان به‌عنوان متحد روسیه در حال ایفای نقش درباره موضوع «پنجشیر» است.

انعام‌الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، در این باره گفت: ”اعضای طالبان با حملات از سوی نیروهای پنجشیر، رو به رو شده اما به آنها پاسخ دندان شکنی داده‌ شده است.»

جریان‌های سیاسی در کابل از طالبان و نیروهای مخالف طالبان می‌خواهند تا دو باره وارد مذاکره شوند و مشکل پیش آمده را از راه گفت‌وگو حل کنند تا جنگ در افغانستان پایان یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1109443 برچسب‌ها طالبان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

مرزبانی ایران در بیانیه ای اعلام کرد ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

به گفته مرزبانی ایران بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند